۱۳۰ محکوم مالی با کمک ستاد دیه استان خراسان شمالی آزاد شدند

11:16 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۳۰ محکوم مالی با کمک ستاد دیه استان خراسان شمالی آزاد شدند
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۱۳۰ مددجوی مرتکب جرایم غیرعمد و یا محکوم مالی دربند با بدهی معادل ۱۶۰ میلیارد تومان از زندان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در نشست صبح امروز ستاد دیه خراسان شمالی اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌های انجام شده از سوی ستاد دیه استان مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق منابع مختلف از جمله از مجرای کمک‌ها و حمایت‌های افراد خیر و نیکوکار تأمین و تخصیص یافت و شکات و محکوم لهم نیز از ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات خود صرفنظر و اعلام گذشت کردند.

وی افزود: این در حالی است که با پذیرش اعسار و تقسیط بخشی از محکوم به، معادل مبلغ ۳۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و با لحاظ اعطای ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و نیز با در نظر گرفتن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آورده مددجویان، موجباتی فراهم شد که تعداد ۱۳۰ محکوم مالی در بند با رهایی از زندان توانستند به آغوش گرم خانواده‌های خود برگردند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: در نشست اخیر ستاد دیه استان تعداد ۱۶ فقره پرونده با بدهی معادل ۲۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با پیگیری‌های لازم و تأمین منابع  جدید مالی زمینه‌های مساعد و مناسبی فراهم شود تا إنشالله مددجویان بیشتری بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آزادی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *