تجاوز نظامی ائتلاف غربی به صنعا و صعده؛ انصارالله: آمریکا هزینه تجاوز به یمن را می‌پردازد

9:57 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۳۳
تجاوز نظامی ائتلاف غربی به صنعا و صعده؛ انصارالله: آمریکا هزینه تجاوز به یمن را می‌پردازد
جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر عملیات تجاوزکارانه مشترکی را علیه برخی از مناطق یمن انجام دادند.

خبرگزاری میزان – جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در نخستین ساعات پنجشنبه، ۲۶ مهر صنعا و صعده را در یمن هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره و المیادین، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در جریان یک عملیات مشترک تجاوزکارانه، در چند موج حمله مناطق صعده و صنعا، پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

صنعا در سه موج هدف بمباران جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه شمال، جنوب، شرق و غرب استان صعده نیز هدف تجاوز هوایی ائتلاف غربی قرار گرفتند.

جنگنده‌های آمریکا و انگلیس در آخرین دور دست زدن به اقدام تجاوزکارانه علیه یمن، سه‌شنبه گذشته مناطقی از استان الحدیده این کشور را بمباران کرده بودند.

به گزارش سی‌ان‌ان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تجاوزکارانه صبح پنجشنبه علیه یمن، ادعا‌هایی را علیه اهداف بمباران‌شده مطرح و اعلام کرد که برای این عملیات تجاوزکارانه که با دستور جو بایدن انجام شد، از بمب‌افکن‌های رادار گریز B-۲ استفاده شده است.

این نخستین بار است که آمریکا از چنین بمب‌افکنی برای تجاوز به یمن استفاده می‌کند.

نصرالدین عامر، معاون سازمان اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در واکنش به دور جدید عملیات تجاوزکارانه مشترک آمریکا و انگلیس علیه مناطقی در این کشور، تاکید کرد: آمریکا هزینه تجاوز بامداد امروز (پنجشنبه) به یمن را خواهد پرداخت.

وی اعلام کرد: موضع ملت یمن در قبال فلسطین و لبنان با این تجاوز‌ها تغییر نخواهد کرد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز با بیان اینکه حمله اخیر آمریکا، عملیات ما در حمایت از غزه را متوقف نخواهد کرد، اظهار کرد: تماس‌هایی از جانب آمریکا و انگلیس برای توقف عملیاتمان در دریای سرخ دریافت می‌کنیم.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز در این باره تصریح کرد که تجاوز به یمن تلاشی ناموفق برای محافظت از رژیم صهیونیستی و بازداشتن ما از حمایت از غزه و لبنان است؛ پاسخ ما در راه است و بانک اهداف وسیعی داریم.

واکنش ارتش یمن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و تلاش آن برای ممانعت از عبور هر کشتی مرتبط با این رژیم از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب سبب شده است تا تجاوز‌های هوایی مشترک آمریکا و انگلیس علیه کشور انجام شود.

این حمله‌های تجاوزکارانه متعاقب تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در دی ماه ۱۴۰۲ آغاز و در چندین نوبت انجام شد.

با وجود این، ارتش و مقاومت یمن تاکید کردند که تا زمانی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه متوقف نشود، به رشته عملیات خود علیه اهداف صهیونیستی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *