رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: احقاق حقوق مردم در پرونده‌های کثیرالشاکی در اولویت کار دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد

10:59 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: احقاق حقوق مردم در پرونده‌های کثیرالشاکی در اولویت کار دستگاه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم تلاش و هم‌افزایی دستگاه قضایی و انتظامی استان در جهت دستگیری متهمین و رسیدگی و احقاق حقوق مردم در پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- چهارمین جلسه ستاد استانی کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند فراجا در برقراری امنیت و آرامش عمومی استان، به تبیین مکانیزم اجرایی دستورالعمل کنترل مجرمین حرفه‌ای پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که به حوزه امنیت فردی و اجتماعی در جامعه ارتباط دارد مسئله کنترل مجرمین حرفه‌ای است که در این خصوص می توان با اجرای دستورالعمل‌های مربوطه، احساس امنیت فردی و عمومی در جامعه را تقویت کرد.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات دستگاه قضایی و تعامل مؤثر با پلیس در مقابله با مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار افزود: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی دادگستری کل استان کرمانشاه تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی محسوب می‌شود، لذا دستگیری متهمین و رسیدگی و احقاق حقوق مردم در این دست از پرونده‌ها در اولویت دستور کار مجموعه قضایی و انتظامی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه هم‌افزایی و تعامل بیشتر دستگاه قضایی و انتظامی استان، تصریح کرد: تعامل دو مجموعه قضایی و انتظامی، تقویت بیش از پیش و تضمین امنیت پایدار در سطح استان در جهت رسیدن به اهداف موردنظر را در پی دارد.

در ادامه سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تقدیر از حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از مأموریت ها و وظایف پلیس، این دو دستگاه را از یک خانواده و مکمل هم دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی مقتدرانه قوه قضاییه از نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت و آرامش جامعه و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین دارد.

وی با اشاره به طرح موفق «هر کلانتری یک شهر» خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح با تجهیز کلانتری‌های سطح شهر به دوربین‌های رصد و پایش، عملاً اشراف کلانتری‌ها نسبت به حوزه استحفاظی خود افزایش یافته و طی این مدت باعث ارتقای امنیت شده است.

وی ضمن اشاره به لزوم برقراری امنیت در سطح استان، یادآور شد: آمار کشف جرم از ۳۸ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته و ۴۶ درصد کاهش سرقت منازل و به طور میانگین ۱۷ درصد کاهش انواع سرقت داشتیم، لذا شاهد احساس امنیت بیشتری از سوی عموم مردم هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *