عراقچی به گوترش: ایران برای دادن پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی آمادگی دارد

7:46 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۷۱۴
عراقچی به گوترش: ایران برای دادن پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی آمادگی دارد
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل ضمن بیان اینکه ایران تلاش همه‌جانبه‌ای برای حراست از صلح و امنیت منطقه انجام‌ می‌دهد، گفت که کشورمان از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده به هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است.،

خبرگزاری میزان - در تماس تلفنی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی ناشی از ادامه نسل‌کشی در غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، از دبیرکل سازمان ملل خواست همه ظرفیت‌های این نهاد بین‌المللی را به منظور توقف جنایت‌ها و تجاوزات رژیم اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و غزه به‌کار گیرد.

عراقچی با تکرار موضع اصولی کشورمان مبنی بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران در عین تلاش همه‌جانبه برای حراست از صلح و امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده به هرگونه ماجراجویی از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است.

وی تاکید کرد که مسئولیت عواقب گسترش ناامنی در منطقه بر عهده این رژیم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا خواهد بود..  

دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه درپی ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان، بر تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ و لزوم امدادرسانی به آسیب دیدگان و آوارگان ناشی از جنگ غزه و لبنان تاکید کرد.  

گوترش با تاکید بر اهمیت حفاظت از حاکمیت لبنان، ادامه استقرار نیرو‌های صلحبان این نهاد در جنوب لبنان با وجود تهدید‌های متوجه این نیرو‌ها را در همین راستا ارزیابی کرد.

دو طرف همچنین درباره اوضاع یمن و وضعیت انسانی در این کشور به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *