شیخ نعیم قاسم: طوفان الاقصی یک حق مشروع بود/ مقاومت تا آزادسازی سرزمین‌های اشغال‌شده ادامه دارد

15:33 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۵۱
شیخ نعیم قاسم: طوفان الاقصی یک حق مشروع بود/ مقاومت تا آزادسازی سرزمین‌های اشغال‌شده ادامه دارد
معاون دبیرکل حزب‎الله لبنان طوفان‎الاقصی را یک حق مشروع توصیف کرد و گفت که مقاومت تا آزادسازی سرزمین‌های اشغال‌شده ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر، سخنرانی کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل و حامیان آن در حال جنگ و کشتار هستند و ما در شرایطی هستیم که باید موضع‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه امید ما به پیروزی حد و مرزی ندارد، بیان کرد: اسرائیل یک موجود غاصب و اشغالگر است که خطری واقعی برای منطقه و جهان به‎شمار می‎رود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: اسرائیل یک موجودیت اشغالگر است که براساس کشتار و آوارگی بنا شده است.

نعیم قاسم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اشغالگری توسعه‎طلبانه است که محدود به فلسطین نیست، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم لبنان را از فلسطین و منطقه را از فلسطین جدا کنیم.

طوفان‌الاقصی یک حق مشروع است

مقام ارشد حزب‌الله با اشاره به اینکه طوفان‌الاقصی پس از ۷۵ سال اشغالگری آمد و این یک حق مشروع است، تصریح کرد: لبنان بخشی از پروژه توسعه‎طلبی اسرائیل است.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه حمایت ما از فلسطینی‌ها حمایت از حق است، زیرا فلسطینی‌ها صاحبان حق هستند، گفت: اگر شیطان بزرگ نبود، اسرائیل نمی‌توانست کنترل خود را در دست بگیرد؛ شیطان بزرگ، خاورمیانه جدید می‌خواهد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با یادآوری اینکه سفیران کشور‌های خارجی با رهبری حزب‎الله در تماس بودند تا از آن بخواهند که جبهه حمایت از غزه را متوقف کند، بیان کرد: ما با تهدید خاورمیانه‌ای جدید به سبک اسرائیلی-آمریکایی مواجه هستیم.

حمایت از فلسطین مایه افتخار ایران است

مقام ارشد حزب‌الله با اشاره به اینکه پروژه کنونی در منطقه یک پروژه توسعه‌طلبانه بوده و آنچه لازم است آزادی فلسطین است، گفت: حمایت از فلسطین مایه افتخار ایران است که تمام تلاش خود را برای ارتقا و تقویت فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد.

شیخ نعیم قاسم هشدار داد: اگر با اسرائیل مقابله نکنیم، اسرائیل به اهداف خود خواهد رسید؛ کسی که به لبنان آسیب می‌زند کسی نیست که از مردم دفاع کند، بلکه کسی است که آن‌ها را می‌کُشد.

معاون دبیرکل حزب‌‎الله لبنان تصریح کرد: ما به‎عنوان یک مقاومت با عزت می‌جنگیم و ارتش آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم و آن‌ها بی‎رحمانه و بی‎شرمانه می‌کُشند و کودکان، زنان و افراد مسن را هدف قرار می‌دهند.

دشمن صهیونیستی نتوانست از گام اول عبور کند

وی تصریح کرد: درست است که ضربه به رهبری دبیرکل بسیار سخت بود، آن‌ها سعی کردند به توانایی‌ها ضربه بزنند، اما خدا را شکر نتوانستند از گام اول عبور کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان راه رسیدن به نتیجه را یک راه انحصاری توصیف کرد و گفت: برای بازپس‎گیری سرزمین ما، استواری مقاومت و گردهمایی مردم آن لازم است.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه از ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) تاکنون در مرحله جدیدی به نام مقابله با تجاوزها و جنگ اسرائیل به لبنان قرار داریم و دیگر در مرحله حمایت نیستیم، تاکید کرد: آنچه برادران در این دو هفته در میدان انجام دادند، بیشتر و بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتند.

وی مأموریت مقاومت را تعقیب ارتش اسرائیل و انجام عملیات علیه آن در هر کجا که پیشروی کرد عنوان کرده و یادآور شد: جوانان بیشتر و بیشتر منتظر پیوستن به نیرو‌های ما هستند.

معادله جدیدی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده است

نعیم قاسم با یادآوری اینکه از یک هفته پیش تاکنون، معادله جدیدی به نام معادله دردسرساز شدن برای دشمن را تعیین کردیم و آن‌طور که سیدحسن می‌خواست، موشک‌ها به حیفا و فراتر از حیفا می‌رسد، بیان کرد: از آنجایی که دشمن تمام لبنان را هدف قرار داد، ما این حق را داریم که از موضع دفاعی، هر نقطه‌ای از موجودیت دشمن را هدف قرار دهیم.

مقام ارشد حزب‌الله تاکید کرد: ما می‌توانیم هر نقطه‌ای از موجودیت اسرائیلی را هدف قرار دهیم و نقطه مناسب را انتخاب خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: به جبهه داخلی می‌گویم راه‎حل آتش‎بس است و پس از آتش‎بس طبق توافق غیرمستقیم، شهرک‎نشینان به شمال باز خواهند گشت.

وی با هشدار درباره اینکه با ادامه جنگ، شهرک‌های خالی از سکنه افزایش خواهد یافت و صد‌ها هزار نفر، حتی بیش از دو میلیون نفر، در خطر خواهند بود، گفت:  مقاومت شکست نمی‌خورد و مقاومت‌هایش شهیدانی هستند که فقط زندگی سربلند را می‌پذیرند و لشکر شما اکنون شکست خورده است و بیشتر شکست خواهد خورد.

حزب‌الله لبنان قوی است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با یادآوری اینکه حزب‌الله با وجود ضربات سخت پس از حمله و آنچه پس از آن اتفاق افتاد، قوی است، تصریح کرد: حزب‌‎الله با رزمندگان خود، توانمندی‌ها و انسجام، قوی است.

شیخ نعیم قاسم خطاب به رزمندگان مقاومت گفت: شما مروارید جهاد و مظهر سربلندی و عزت و امید و مژده پیروزی و امانت شهدا و اسرا و خانواده آن‌ها هستید و اعتماد ما به شما بسیار است.

وی تصریح کرد: اسرائیل است که زندگی همه ما را برهم می‌زند و راهپیمایی ملی امروز شما وحدت را بیشتر می‌کند و ان‌شاءالله در کنار هم خواهیم بود.

مقام ارشد حزب‌الله لبنان بیان کرد: ای قوم ما، شما شریف‌ترین مردم هستید و ما و شما در یک کشتی هستیم؛ پیروزی با صبر و شکیبایی به دست می‌آید.

شیخ نعیم قاسم گفت: اما من قولی را به شما می‌دهم که استاد ما دبیرکل حزب‌الله آن را داده است، به شما قول می‌دهم که به خانه‌های خود بازگردید که ما آن را بازسازی خواهیم کرد و آن‌ها زیباتر از آنچه بودند خواهند شد و آماده‎سازی مقدمه برای این موضوع را آغاز کرده‎اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *