تحولات شبه‎جزیره کره؛ پیونگ‌یانگ مسیرهای مواصلاتی را منفجر کرد

12:59 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۶۰۴
تحولات شبه‎جزیره کره؛ پیونگ‌یانگ مسیرهای مواصلاتی را منفجر کرد
کره شمالی در ادامه تشدید تنش‌ها با کره جنوبی، مسیر‌های مواصلاتی را در مرز مشترک دو کشور منفجر کرد.

خبرگزاری میزان - پس از آنکه کره شمالی هشدار داد اقدام‌هایی را برای قطع کامل ارتباط قلمرو خود از کره جنوبی انجام خواهد داد، مقام‌های سئول گفتند که پیونگ‌یانگ بخش‌هایی از دو جاده اصلی متصل به بخش جنوبی شبه‎جزیره کره را منفجر کره است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که ۲ مسیر اصلی جاده‌ای و راه‌آهن که شمال و جنوب شبه‎جزیره کره را به هم متصل می‌کنند، به‎وسیله مواد منفجره تخریب شدند.

ویدیو به اشتراک گذاشته‎شده ازسوی وزارت دفاع کره جنوبی چندین انفجار را در جاده‌های سمت شمالی خط مرزی نظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، نشان می‌دهد.

ارتش کره جنوبی می‌گوید که در پاسخ به این انفجارها، شلیک توپخانه‌ای را در منطقه جنوب خط مرزی نظامی انجام داده است.

سئول می‌گوید که تحرکات ارتش کره شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد و «وضعیت آمادگی کامل تحت همکاری با آمریکا» را حفظ می‌کند.

کره جنوبی پیش از این گزارش داده بود نشانه‌هایی را شناسایی کرده که نشان می‌دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای تخریب جاده‌هایی است که این دو کشور را به هم متصل می‌کند.

طی سال‌های اخیر و اغلب با مداخله کشور‌هایی مانند آمریکا، تنش در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است.

کره شمالی پیش از این کره جنوبی را به ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین برای توزیع اعلامیه‌های تبلیغاتی بر فراز پیونگ‌یانگ متهم کرد و تهدید کرد در صورت تکرار با قدرت پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *