سخنگوی دولت: احکام مستمری‌بگیران حادثه معدن طبس صادر شده است/ موضوع فیلترینگ در چارچوب‌ مصلحت ملی و نظام با کار کارشناسی در حال بررسی است

10:38 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت: احکام مستمری‌بگیران حادثه معدن طبس صادر شده است/ موضوع فیلترینگ در چارچوب‌ مصلحت ملی و نظام با کار کارشناسی در حال بررسی است
سخنگوی دولت از حل شدن موضوع مسکن آسیب‌دیدگان حادثه طبس خبر داد و گفت: احکام مستمری‌بگیران صادر و غرامت و دیه بعد از انحصار وراثت به خانواده‌‎های بازماندگان پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری میزان - فاطمه مهاجرانی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت یاد شهید نیلفروشان گفت: موضوع مسکن آسیب دیدگان حادثه طبس حل و احکام مستمری‌بگیران صادر شده است. همچنین غرامت و دیه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان بعد از انحصار وراثت به خانواده‌‎های بازماندگان پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه از سفر شجاعانه رئیس مجلس و وزیر امور خارجه به بیروت قدردانی کرد و گفت: از ابتدای طوفان‌الاقصی علاوه بر آمار‌های اعلام شده بالغ بر ۱۷۰ نوزاد به شهادت رسیده است و امیدواریم این جنایات هر چه سریعتر پایان یابد.

وی افزود: دولت به صورت فشرده مشغول بررسی بودجه ۱۴۰۴ است و با توجه به مباحث موجود اميدواريم لایحه در موعد مقرر به مجلس‌ تقدیم شود و نظم و انضباط مالی را در کشور شاهد باشیم.

مهاجرانی در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ گفت: موضع دولت از روز اول مشخص شده و در چارچوب‌ مصلحت ملی و نظام و کار کارشناسی در حال بررسی است. طبق اعداد و ارقام فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره روند ابلاغ قانون حجاب و عفاف گفت: رویکرد دولت در اين باره مشخص است، موضوعات فرهنگی را با زور نمی‌توان جلو برد، از سوی دیگر قانون باید پشتوانه‌ اجرایی داشته باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در حوزه هوش مصنوعی گفت: همچون مابقی موضوعات علمی و فناوری این مبحث نیز در دستورکار است. اساسنامه هوش مصنوعی در حال تدوین است و تا حصول نتیجه همه برنامه‌ها در معاونت علمی انجام می‌شود.

مهاجرانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی کشور به ۴ درصد برسد گفت: برای رسیدن به رشد ۸ درصد نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بیشتری وجود دارد.

وی درباره قانون ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت گفت: ما اين قانون را انجام می‌دهیم اما برای‌ ذخایر راهبردی و تأمین امنیت غذایی در برخی موارد مبادرت به واردات می‌کنیم.

مهاجرانی در پاسخ به سؤالی درباره سیاست دولت درباره مسکن گفت: موضوع مسکن از موضوعات مهم و فرابخشی است، دولت تلاش می‌کند از عددسازی‌هایی که مردم آنها را لمس نکردند پرهیز کند.

وی درباره فروش زمین‌های چابهار به اتباع افغانستانی گفت: هیچ وقت و هيچ زمان کشور امنیت مرزهای خود را برای منفعت اقتصادی به خطر نمی‌‌اندازد‌ و زمین‌ها در هر جای کشور متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دولت درباره لایحه اصلاح مشاغل حساس گفت: هیچ قانونی برای فرد نوشته نمی‌شود و دولت تلاش می‌کند از همه افراد با ظرفیت‌های متعدد استفاده کند و نیروهایی که برای امروز و دیروز نیستند و می‌توانند برای کشور مفید باشند را به‌کار بگیرد.

مهاجرانی در پاسخ به سوالی درباره عملیات وعده صادق با بیانی انکه این عملیات دفاع مشروع کشورمان بود گفت: ایران هيچگاه آغازگر جنگ نبوده اما در دفاع مصمم‌ترین است. خطاب به کشورهایی که به دنبال شیطنت هستند می‌گویم « این دم شیر است به بازی نگیرید».

وی درباره برنامه دولت برای کاهش تورم گفت: تلاش بر این است به منابع مطمئن و قابل حصول دست پیدا کنیم تا با برقراری انظباط مالی ناترازی بین مصارف رفع شود.

مهاجرانی درباره اقدامات دولت درباره حمله به یک محیط‌بان اصفهانی گفت: با پیگیری رئیس سازمان محیط زیست مسیر درمان این محیط‌بان ادامه دارد. 

این خبر در حال تکمیل است... 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *