رئیس کل دادگستری مازندران: نقش وکلا و کارشناسان رسمی در تحقق عدالت و کشف واقعیت انکار ناپذیر است

14:10 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۴۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: نقش وکلا و کارشناسان رسمی در تحقق عدالت و کشف واقعیت انکار ناپذیر است
رئیس کل دادگستری استان مازندران نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را در تحقق عدالت، کشف واقعیت وکاهش اطاله دادرسی، انکار ناپذیر دانست و گفت: مقامات قضایی بر اساس نظرات تخصصی کارشناسان رسمی، رای صادر می‌کنند که این مهم، نشان دهنده اهمیت بالای نظرات کارشناسی است.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در دیدار اعضای هیئت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری مازندران با تاکید بر لزوم هماهنگی، همسویی و تعامل بین دستگاه قضایی استان و کارشناسان رسمی دادگستری، اظهار کرد: در موارد بسیاری علت اصلی طولانی‌تر شدن فرایند رسیدگی، تعلل در ارائه نظرات کارشناسی است که باید در نشست و هم اندیشی بین همکاران قضایی و کارشناسان رسمی مواردی مانند تسریع در ارائه نظرات کارشناسی و کاهش اطاله دادرسی، مورد ریشه یابی وگره گشایی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم ارائه آموزش‌های تخصصی به کارشناسان رسمی دادگستری در راستای بروزرسانی دانش تخصصی آن‌ها نیز تاکید و تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌ها، صدور رای قضایی مستدل و متقن کاملاً با ارائه نظرات دقیق کارشناسی مرتبط است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی همچنین اهمیت دانش حقوقی کارشناسان را مورد توجه قرار داد و گفت: گاهی مراجعان ما نسبت به تخصص و تعهد کارشناسان نقد داشته و این گلایه‌ها را در بازدید‌ها و دیدار‌های مردمی مطرح می‌کنند که امیدواریم با آموزش‌های کاربردی و مستمر این مشکلات کاهش یابد.

پوریانی، نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را در تحقق عدالت، کشف واقعیت وکاهش اطاله دادرسی، انکار ناپذیر دانست و گفت: مقامات قضایی بر اساس نظرات تخصصی کارشناسان رسمی، رای صادر می‌کنند که این مهم، نشان دهنده اهمیت بالای نظرات کارشناسی است.

در ادامه اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری مازندران نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در این رابطه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *