صلح و سازش در یک پرونده اختلاف خانوادگی بعد از ۲۵ سال در شورای حل اختلاف استان ایلام

10:22 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
صلح و سازش در یک پرونده اختلاف خانوادگی بعد از ۲۵ سال در شورای حل اختلاف استان ایلام
معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت:با تلاش اعضای شعبه دهم شورای حل اختلاف شهرستان ایلام، یک فقره پرونده اختلاف مالی و پرونده میلیاردی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سازش مختومه شد.

خبرگزای میزان – کاهش جمعیت کیفری به ویژه جلوگیری از ورود زندانیان جرایم سبک و مالی به زندان یکی از سیاست محوری قوه قضاییه بوده و ایجاد صلح و سازش میان شکات مهم‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل برای حل اختلافات حقوقی و کیفری است.

در همین راستا زمانی که اشخاص میخواهند به اختلافاتشان پایان دهند و از اقامه دعوی و مراجعه به دادگاه و از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری کنند، صلح و سازش بهترین مسیر است. در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز ایجاد و ترویج صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مورد توجه ویژه قرار دارد.

صلح و سازش یک فقره پرونده میلیاردی در شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ایلام

عابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با تلاش اعضای شعبه دهم شورای حل اختلاف شهرستان ایلام، یک فقره پرونده اختلاف مالی و پرونده میلیاردی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سازش مختومه شد.

وی در خصوص سازش این پرونده میلیاردی در قالب ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف، بیان کرد: در این پرونده که به استناد ماده ۱۱ شورا‌های حل اختلاف جهت مصالحه به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ایلام ارجاع شده بود، با سعی و تلاش اعضای شعبه طرفین به توافق رسیدند و صورتجلسه مصالحه تنظیم و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع صالح ارسال شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان با تأکید بر اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: تلاش ما همواره بر این بوده که با استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف، دعاوی را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز حل کنیم. این موفقیت نشان‌دهنده کارایی این نهاد در کاهش تنش‌ها و حفظ روابط اجتماعی است.

وی همچنین از طرفین پرونده بابت همکاری و تمایل به رسیدن به توافق تشکر کرد و افزود: امیدواریم این روند ادامه یابد و دیگر پرونده‌ها نیز با رویکرد صلح‌آمیز حل و فصل شوند. این اقدام نه تنها به نفع طرفین دعوا بود، بلکه موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام قضائی و ترویج فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام همچنین از زحمات و تلاش‌های اعضا شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام که با دعوت از طرفین دعوی و با مشاوره وراهنمایی لازم، آن‌ها را به گذشت و برقراری صلح وسازش سوق می‌دهند، قدردانی کرد.

سازش یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی بعد از ۲۵ سال به همت تلاش شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام

وی ادامه داد: در یک رویداد بی‌نظیر، شورای حل اختلاف موفق به صلح و سازش در یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی شد که ۲۵ سال به طول انجامیده بود.
معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام بیان کرد: این پرونده که به دلیل تنش‌های عمیق بین اعضای خانواده به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع شده بود، در نهایت با تلاش‌های مستمر رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام و برگزاری جلسات رسیدگی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه این پرونده یکی از طولانی‌ترین دعاوی خانوادگی در تاریخ شورای حل اختلاف بوده، افزود: تلاش‌های اعضای شعبه ۵، برای ایجاد فضای گفتگو و اعتماد بین طرفین سرانجام به ثمر نشست و شاهد بودیم که اعضای خانواده با یکدیگر آشتی کردند.

معاون حل اختلاف دادگستری استان تأکید کرد که این اقدام نه تنها به پایان یک نزاع طولانی‌مدت انجامید، بلکه نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

کوهی همچنین خاطرنشان کرد که این موفقیت می‌تواند الگویی برای دیگر خانواده‌ها باشد تا با رویه‌های مسالمت‌آمیز مشکلات خود را حل کنند.
در پایان طرفین پرونده نیز با ابراز خوشحالی از این توافق، بر عزم خود برای بازسازی روابط خانوادگی تأکید کردند و این رویداد را نقطه عطفی در زندگی خود دانستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *