حمله پهپادی حزب‌‎الله به مقر تیپ گولانی؛ ارتش رژیم صهیونیستی چگونه غافلگیر شد؟

9:33 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۲۴
حمله پهپادی حزب‌‎الله به مقر تیپ گولانی؛ ارتش رژیم صهیونیستی چگونه غافلگیر شد؟
حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به مقر تیپ گولانی و فعال نشدن سامانه‌های پدافندی در جریان این حمله شکست آشکار دیگری برای ارتش رژیم صهیونیستی به‎شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان – شب گذشته رسانه‌های عبری از شنیده شدن صدای انفجار در جنوب حیفا خبر دادند و بلافاصله حمله به یک پایگاه نظامی منتشر شد.

در این عملیات، پایگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی قرار گرفت و بیش از ۵۰ دستگاه آمبولانس و چند بالگرد‌ برای انتقال زخمی‌ها به محل حادثه اعزام شدند.

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی انجام شد.

حمله پهپادی حزب‌‎الله به مقر تیپ گولانی؛ ارتش رژیم صهیونیستی چگونه غافلگیر شد؟

فعال نشدن آژیر هشدار پیش از حمله پهپادی حزب‎الله

بلافاصله پس از حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به این پایگاه در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا رسانه‌های عبری گزارش دادند که آژیر‌های هشدار درپی این حمله فعال نشده است.

اسرائیل الیوم نوشت: آژیر خطر در منطقه بنیامینا پیش از سقوط پهپاد فعال نشد.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: سامانه‌های پدافند هوایی موفق به شناسایی پهپاد نشدند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش داد: حزب‎الله موفق شد سامانه پدافند هوایی را فریب دهد و برای پوشش پهپاد یک رگبار موشک شلیک کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از این عملیات، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که حمله بنیامینا از سوی حزب‌الله رخ داد و خونین‌ترین حمله از زمان آغاز جنگ است.

در همین حال رسانه‌های عبری به نقل از شاهدان گزارش دادند که این پهپاد پیش از اینکه منفجر شود، موشکی را به سمت پایگاه شلیک کرد.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به وقوع حادثه‌ای دشوار و نگران کننده

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات که به هلاکت ۴ نفر و زخمی شدن ۶۷ نفر دیگر منجر شده، گفت: نتایج حمله به اردوگاه بنیامینا دشوار است و در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه هستیم.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این پهپاد پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را دور زد و بدون نظارت یا رصد وارد اراضی اشغالی شد.

سخت‌ترین رویداد برای نظامیان صهیونیست از زمان آغاز جنگ

رسانه‌های عبری این رویداد را «سخت‌ترین رویداد از زمان آغاز جنگ» توصیف کردند و تصریح کردند که حزب‌الله به نظامیان صهیونیست هنگامی که در پایگاه نظامی جمع شده بودند، ضربه زد.

پایگاه شبکه المیادین به نقل از یک رسانه عبری نوشت: حزب‌الله می‌دانست کجا و چه زمانی حمله کند.

دو صهیونیست گزارش دادند که پهپاد ابتدا موشکی را پرتاب کرد، سپس به هدف خود اصابت کرد و منفجر شد.

پایگاه روزنامه معاریو در این باره نوشت: حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا یک فاجعه و یک رویداد دشوار، نگران‌کننده و مشکل‌ساز برای ارتش اسرائیل است.

این رسانه صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل در حال حاضر سیستم رهگیری اختصاصی برای مقابله با پهپاد‌های پرتاب‎شده به اسرائیل از لبنان، غزه، سوریه، عراق، ایران و یمن ندارد.

هشدار مقاومت لبنان به ارتش رژیم صهیونیستی

در همین حال، رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از سوی اتاق عملیات مقاومت، هشدار چند روز پیش به شهرک‌نشینان را بازنشر کردند.

حزب‌الله پیش از این هشدار داده بود: ارتش دشمن صهیونیستی خانه‌های شهرک‌نشینان را در برخی شهرک‌های شمال به‌عنوان مرکز تجمع افسران و نظامیان و حضور پایگاه‌های نظامی که تهاجم علیه لبنان را مدیریت می‌کنند، تبدیل کرده است.

اتاق عملیات مقاومت با تایید اینکه این منازل و پایگاه‌های نظامی «هدف موشکی و هوایی مقاومت اسلامی» است، به شهرک‌نشینان هشدار داد که «تا اطلاع ثانوی برای حفظ جان خود در کنار این تجمعات نظامی نمانند».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *