سفر وزیر امور خارجه به عمان؛ عراقچی: دیپلماسی تنها راه پیشگیری پرهیز از تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها است

7:43 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۳۱۶
سفر وزیر امور خارجه به عمان؛ عراقچی: دیپلماسی تنها راه پیشگیری پرهیز از تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها است
وزیر امور خارجه برای رایزنی با مقام‌های عمانی به این کشور سفر کرد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در چارچوب رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دیدار با مقام‌های عمانی دوشنبه، ۲۳ مهر وارد مسقط، پایتخت این کشور شد.

وزیر امور خارجه یکشنبه، ۲۲ مهر در راس هیئتی عازم بغداد شد و در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در سفر‌های منطقه‌ای به بیروت، دمشق، ریاض و دوحه سفر کرده بود.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

 

بقایی:
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۵:۰۰

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس نوشت: وزیر امور خارجه امروز با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر دیوان سلطانی عمان دیدار و درباره موضوع‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد؛ طرفین تاکید داشتند که باید حداکثر تلاش‌ها معطوف کاهش درد و رنج مردم مظلوم غزه و لبنان، توقف نسل‌کشی و تجاوز رژیم اسرائیل و حفاظت از صلح منطقه شود.

دیدار عراقچی با وزیر امور دیوانی سلطان عمان
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۴:۵۸

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه، به عمان سفر کرده است، با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر امور دیوانی سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار طرفین ضمن بررسی آخرین تحولات در غزه و لبنان، شرایط حاکم بر منطقه را خطرناک توصیف و بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از تحمیل جنگ و بی‌ثباتی بر منطقه تاکید کردند.

دو طرف استمرار نسل‌کشی و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه دانسته و خواستار اقدام عملی و فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی شدند.

در جریان این گفت‌وگو همچنین ضرورت افزایش رایزنی‌ها بین کشورهای منطقه جهت پیشگیری از تشدید ناامنی و حفظ صلح در غرب آسیا و نیز ارسال کمک‌های ضروری به آوارگان مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۴:۳۳
 
عراقچی: دیپلماسی تنها راه پیشگیری پرهیز از تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها است
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۳:۲۴

سیدعباس عراقچی درباره رایزنی‌ خود با همتای عمانی، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان مبتنی بر دوستی، احترام متقابل و همکاری مشترک در بسیاری از موضوع‌ها است که دو کشور دوست را به هم نزدیک می‌کند؛ دیدار و گفت‌وگوی امروز با جناب سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه در مسقط مثمر ثمر بود؛ عمان نقش مهمی در حل‌وفصل بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: منطقه در حال تجربه وضعیت هشدار است و ممکن است در آستانه درگیری‌های گسترده قرار گیرد، به‌ویژه با توجه به شرایط پرتنشی که در حال حاضر شاهد آن است؛ ایران برای هر سناریویی آمادگی کامل دارد؛ دیپلماسی تنها راه پیشگیری از بحران‌های بزرگ در منطقه و پرهیز از تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها است.

بقایی: عراقچی و سید بدر البوسعیدی گفت‌وگوی مفیدی در مورد موضوع‌های مورد علاقه داشتند
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۲:۳۹

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس، نوشت: عراقچی، وزیر امور خارجه و همتای عمانی سید بدر البوسعیدی بحث و گفت‌وگوی بسیار مفیدی در مورد موضوع‌های مورد علاقه یا نگرانی مشترک داشتند.

وی تصریح کرد: طرفین در مورد وضعیت هشدارآمیز منطقه تبادل نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند؛ آن‌ها همچنین ضرورت تلاش بیشتر برای بسیج کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان را مورد تاکید قرار دادند.

رایزنی رئیس هیئت مذاکره‌‌کننده دولت نجات ملی یمن با وزیر امور خارجه
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۱۰:۳۰

محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره‌‌کننده دولت نجات ملی یمن با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

 

عراقچی وارد عمان شد

دیدار عراقچی و سید بدر البوسعیدی
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۹:۱۷

سیدعباس عراقچی و سید بدر البوسعیدی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در مسقط دیدار و رایزنی کردند.

 

 

وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به تحولات منطقه دوشنبه با وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه دو ملت، بر عزم دو کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌‌ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

دو وزیر همچنین بر تشدید تماس‌ها با دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق کردند.

عراقچی وارد عمان شد

گزارش عراقچی از رایزنی‌های بغداد
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۷:۴۳

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌های روز گذشته در بغداد در فضای مجازی نوشت:

در بغداد به‌عنوان نخستین مقصد از سومین دور سفر به کشورهای منطقه با آقایان عبداللطیف جمال رشید رئیس‌جمهور، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فواد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کردم.

در این دیدارها ضمن ارائه ارزیابی کلی از دو سفر پیشین منطقه‌ای، به بررسی شرایط ویژه و خطرناک منطقه ناشی از ماجراجویی نظامی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی علیه ساکنین غزه پرداختیم.

در ادامه رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت و ثبات منطقه را تشریح کردم و جلوگیری از تشدید وخامت وضعیت امنیتی در غرب آسیا را مستلزم توقف فوری ماشین‌ جنگی رژیم صهیونیستی دانستم.

در نشست خبری مشترک با همتایم نیز بر حصول فهم مشترک میان کشورهای منطقه و جهانیان در ضرورت توقف فوری جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها تصریح کردم.

دیپلماسی با هدف بسیج ظرفیت همه‌ کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با تهدیدهای خطرناک رژیم‌صهیونیستی علیه صلح، ثبات و امنیت سراسر منطقه، فعالانه در میدان است.

بقایی: رایزنی‌های وزیر امور خارجه در مورد وضعیت خطیر منطقه در عمان ادامه خواهد یافت
۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۷:۴۱

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس نوشت: رایزنی‌های دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه در مورد وضعیت خطیر منطقه در عمان ادامه خواهد یافت و صبح دوشنبه با وزیر امور خارجه عمان دیدار خواهند داشت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *