ضعف سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی؛ آمریکا به دنبال استقرار سامانه تاد در اراضی اشغالی

12:51 - 22 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۱۸۸
ضعف سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی؛ آمریکا به دنبال استقرار سامانه تاد در اراضی اشغالی
شکست‌های اخیر سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در برابر عملیات موشکی سپاه و مقاومت لبنان، این رژیم را وادار به استقرار سامانه آمریکایی تاد در اراضی اشغالی کرد.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های عبری گزارش دادند که آمریکا سامانه پدافند هوایی تاد را در اراضی اشغالی مستقر خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی به تایمز آو اسرائیل گفت که دولت آمریکا درحال بررسی انتقال سامانه‌های پدافند هوایی در ارتفاع بالا (THAAD) به اسرائیل است، اما می‌افزاید که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

اما تصمیم واشنگتن استقرار سامانه پدافندی تاد آمریکا در اراضی اشغالی در حالی اتخاذ می‌شود که درپی عملیات وعده صادق ۲ و هدف قرار گرفتن عمق اراضی اشغالی، بار دیگر موضوع نقص سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی مطرخ شد.

مقام‌های صهیونیست می‌گویند که واشنگتن سامانه پدافند هوایی تاد (THAAD) را برای تقویت توانایی رژیم صهیونیستی در دفع موشک‌های بالستیک مستقر می‌کند.

براساس گزارشی از سوی سرویس تحقیقات کنگره، ارتش آمریکا ۷ سامانه تاد دارد؛ این سیستم مکمل سامانه پدافندی پاتریوت در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند از منطقه وسیع‎تری دفاع کند و اهدافی را در برد‌های ۱۵۰-۲۰۰ کیلومتری (۹۳-۱۲۴ مایل) مورد اصابت قرار دهد.

یک سال پیش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دستور استقرار یک سامانه تاد و سامانه‌های پاتریوت بیشتر را در نقاطی در سراسر منطقه غرب آسیا صادر کرد.

شکست سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های ایران

به گزارش «india.com»، سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی که بسیار معروف است، به‎طرز وحشتناکی شکست خورده است؛ سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی حتی موشک‌های شلیک شده از لبنان را به مناطقی در شهر حیفا رهگیری نکرد.

این پایگاه خبری می‌نویسد: ابتدا حماس، سپس ایران و اکنون حزب‎الله لبنان شرایط سختی را به اسرائیل اعمال می‌کنند؛ موشک‌های حزب‌الله از آسمان بر حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل، «آتش» باریدند در حالی که بیش از ۳۰۰ موشک به سمت بسیاری از شهر‌های اسرائیل از جمله تل‌آویو، شلیک شد.

ایندیا دات‌کام می‌افزاید: چند موشک از لبنان به مناطق شلوغ شهر حیفا شلیک شد که سامانه پدافند هوایی اسرائیل موفق به رهگیری آن‌ها نشد.

طوفان‌الاقصی و ناکامی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی

در ادامه این گزارش آمده است: بزرگ‌ترین حمله موشکی ازسوی گروه حماس مستقر در فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) انجام شد که بیش از ۵ هزار موشک و راکت در ۲۰ دقیقه شلیک کرد.

در اول اکتبر (۱۰ مهر)، ایران حدود ۲۰۰ موشک را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و  سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین با کاهش شدید سرعت و کارآیی آن و ناتوانی در رهگیری موشک‌ها، باعث نگرانی جدی شده است.

حزب‌الله مسئولیت موشک‌های شلیک‎شده به حیفا و شهر‌های دیگر را در سالروز عملیات طوفان‎الاقصی بر عهده گرفت و گزارش داد که یک پایگاه نظامی را با موشک‌های فادی-۱ هدف قرار داده است.

فیلم‌های گرفته شده در حیفا نیز خسارت گسترده‌ای را نشان می‌دهد؛ ویدیو‌های دیگر نشان می‌دهد که بر اثر بمباران، دود از بالای ساختمان‌ها بلند شده است.

در جریان عملیات موشکی حزب‌الله، رژیم صهیونیستی شکست سیستم پدافند هوایی خود را پذیرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *