رئیس کل دادگستری استان مرکزی: دستگاه قضایی با اقداماتی که امنیت غذایی مردم را تهدید کند برخورد می‌کند

13:14 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۰۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: دستگاه قضایی با اقداماتی که امنیت غذایی مردم را تهدید کند برخورد می‌کند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با اقداماتی که سلامت و امنیت غذایی مردم را تهدید می‌کند، گفت: دادگستری استان آمادگی کامل دارد که با تعامل با کارشناسان و متخصصین دامپزشکی، برخورد با این قبیل اقدامات و فعالیت‌ها که سلامت جامعه را تهدید می‌کند را در دستور کار قرار دهد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی که به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مقامات قضایی در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی حضور یافته بود، با اشاره به تحولات منطقه و وحشی‌گری‌ها و جنایات بی‌سابقه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در غزه و لبنان و شهادت فرماندهان حزب‌الله لبنان به خصوص رهبر سرافراز جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله، به دست این رژیم جنایتکار، اظهار کرد: رجاء واثق داریم که به طور حتم محور مقاومت پیروز این جنگ خواهد بود، چراکه این وعده خداوند متعال است که حق بر باطل پیروز خواهد شد و در آن تردیدی نیست و به برکت خون شهدای عزیزمان در غزه و لبنان در شکست، فروپاشی و نابودی رژیم خونخوار صهیونی، تسریع خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام خود در رابطه با وقایع لبنان، کمک به جبهه مقاومت را فرض دانستند و هر کس به هر شیوه‌ای که می‌تواند به این جبهه کمک بکند لازم و واجب است که آن را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین وعده صادق ۲ که توسط نیرو‌های مسلح سربلند و عزت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، بیان کرد: این عملیات به لطف و مدد الهی ضربه مهم و حساب شده‌ای به دشمن صهیونی وارد کرد و تجهیزات دفاعی اسرائیل را که سال‌ها فناوری آن در رسانه‌های جهان مورد تبلیغات گسترده قرار می‌گرفت، را مقابل چشم جهانیان خوار و تحقیر کرد و نیرو‌های مسلح ما نیز اعلام کردند با آمادگی کامل هر ونه خباثت رژیم اشغالگر قدس شریف را با قاطعیت کامل پاسخ خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد مثبت دستگاه قضایی نسبت به امر با اهمیتی که اداره کل دامپزشکی استان در جهت پیشبرد اهداف دامپزشکی از جمله تامین و تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه انجام می‌دهد، ابراز امیدواری کرد: مجموعه دامپزشکی استان بتواند همگام و با ارتقا تعامل با مجموعه دستگاه قضایی نقش مثبت و سازنده خود را در جهت خدمت به مردم ایفا کند.

وی ادامه‌داد: در این راستا دادگستری استان مرکزی حمایت کامل خود را از اقدامات و برنامه‌های پیش رو اداره کل دامپزشکی اعلام می‌دارد، چراکه حمایت از تولید همواره از موضوعاتی است که از اولویت‌های دستگاه قضایی به شمار می‌رود و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء تولید از اهداف اصلی است و مطابق شعار سال بتوانیم به جهش آن کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطر نشان کرد: کار شما بسیار با اهمیت و بزرگ است، زیرا مستقیما با سفره‌ی مردم سر و کار دارید و مردم محصول زحمات شما را سر سفره‌ی خود می‌بینند، انواع گوشت قرمز و گوشت طیور و محصولاتی از این دست، چنانچه با صحت و سلامت به دست مردم برسد، بسیار کار با ارزش و مهمی است، چرا که دام سالم، غذای سالم را و در نهایت سلامت انسان را تضمین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی با بیان اینکه در مواردی خلا قانونی جهت برخورد با برخی از فعالیت‌های غلط که سلامت دام و کشتار سالم دام و طیور را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: دادگستری و به ویژه دادستانی آمادگی کامل را دارد که با تعامل درست و سازنده با کارشناسان و متخصصین دامپزشکی، برخورد با این قبیل اقدامات و فعالیت‌ها که سلامت جامعه را تهدید می‌کند را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان نکاتی در خصوص، پیدایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که یکی از عوامل مؤثر آن تالاب میقان است و طرح این سؤال که چه اقدامات پیشگیرانه در مورد آن می‌توانیم انجام دهیم؟ و نیز بحث کمبود برخی از واکسن‌ها در داروخانه‌های دامپزشکی و رسیدگی به وضعیت توزیع آن، قیمت دام و اینکه از استان‌های همجوار قیمت دام استان ما بالاتر است و اینکه چگونه شرایطی ایجاد بشود که گوشت با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کننده برسد، بحث ذبح گوسفندان مولد و چگونگی کنترل آن و کوتاه کردن دست دلالان در زنجیره‌ی توزیع، برخورد با ذبح بیرون از کشتارگاه و نظارت مستمر و مؤثر بر دامداری‌ها و مرغداری‌ها و نیز بر کشتار دام و طیور و داشتن کشتارگاه‌های ایده آل را از دغدغه‌های خود در این حوزه دانست.

شایان ذکر است؛ در این جلسه درودگر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، علیپور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک به بیان نقطه نظرات خود در حوزه دامپزشکی و پرونده‌های مرتبط با آن پرداختند و راهکار‌هایی جهت رسیدگی بهتر به پرونده تخلفات و جرایم در این زمینه بیان کردند.

فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی و جمعی از معاونین و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها نیز در این دیدار از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین و مجرمان حوزه دامپزشکی تقدیر کرده و پیشنهاداتی را جهت ارتقای رسیدگی‌های قضایی و اصلاح برخی از امور مربوطه ارائه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *