چرا برای ترخیص ۱۸۰ کانتینر قطعات خودرو هایما از بندر شهید رجایی دستور قضایی صادر شد؟

17:48 - 19 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۸۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
چرا برای ترخیص ۱۸۰ کانتینر قطعات خودرو هایما از بندر شهید رجایی دستور قضایی صادر شد؟
جلوگیری از تعطیلی خطوط تولید ایران‌خودرو و بیکار شدن ۷ هزار کارگر با اقدام به موقع دادگستری هرمزگان انجام شد.

خبرگزاری میزان-در جریان بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از بندر شهید رجایی بندرعباس و دیدار با تجار و فعالین اقتصادی، نماینده شرکت ایران خودرو خراسان اعلام کرد به علت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و جلوگیری از ترخیص ۲۰۰ کانتینر قطعات خودرو هایما از روز پنجشنبه هفته گذشته خط تولید این محصول به صورت کامل متوقف شده و ۷ هزار نفر کارگر و نیروی متخصص و فنی بیکار شده اند.

وی در ادامه با استمداد از دستگاه قضایی از رئیس کل دادگستری هرمزگان خواست در این خصوص چاره اندیشی شود و حداقل بخشی از کانتینر‌های موجود در بندر شهید رجایی تحویل خطوط تولید شرکت ایران‌خودرو شود.

در نتیجه طرح این موضوع، قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان بلافاصله با صدور دستور ویژه قضایی از دادستان بندرعباس و مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری علل مشکل به وجود آمده به سرعت جهت ترخیص ۱۸۰ کانتینر قطعات خودرو هایما و تحویل آن‌ها به شرکت ایران خودرو اقدام کنند.

هم اکنون در نتیجه ورود دادگستری هرمزگان به موضوع و صدور دستور قضایی در این خصوص، از صبح امروز کامیون‌ها در حال بارگیری و انتقال این محموله بزرگ قطعات خودرو برای راه اندازی مجدد خطوط تولید هایما در شرکت ایران خودرو خراسان هستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با ابلاغ مأموریت ویژه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از وی خواسته  است تا ضمن نظارت بر مراحل ترخیص این محموله بزرگ، با همکاری مسئولان بندر شهید رجایی بندرعباس، بر مراحل بارگیری، حمل و تحویل این  ۱۸۰ کانتینر قطعات خودرو هایما به شرکت ایران خودرو نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ترخیص خودرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *