گفت‌وگو|

واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به حواشی مسابقات کوهستان/ اسدی: ویگنز در قهرمانی آسیا کنار تیم ملی خواهد بود

0:45 - 20 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۷۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
واکنش فدراسیون دوچرخه‌سواری به حواشی مسابقات کوهستان/ اسدی: ویگنز در قهرمانی آسیا کنار تیم ملی خواهد بود
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: سرمربی بلژیکی به کارش ادامه می‌دهد و تعداد ورزشکاران زیرنظرش که ۶ نفر بود به ۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

رسول اسدی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به حواشی اخیر درخصوص وضعیت نامناسب تغذیه و پذیرایی ورزشکاران و همچنین مسیر صعب‌العبور، اظهار داشت: استان مازندران میزبان رقابت‌های کوهستان بود و اعضای کمیته کوهستان فدراسیون هم تمام موارد را بررسی کرده بودند. درباره کلیپ پخش شده از برخی غذاها مانند پذیرایی با تخم مرغ و سیب‌زمینی آب‌پز، شیطنت‌هایی از سوی برخی افراد صورت گرفته بود و گرنه همین غذا به درخواست ورزشکاران از سوی میزبان داده شده بود، هرچند در ابتدا نواقصی بوده که میزبان هم از فردای آن‌ روز هم‌هتل و هم‌ شرایط غذایی را تغییر داد و خوشبختانه آن‌ حاشیه‌ها حل شد. 

وی افزود: مسیر مسابقات کوهستان هم عالی بود و فقط در یک بخش از مسیر ناهمواری وجود داشت که در رقابت‌های کوهستان امری طبیعی است. یک مورد اشتباه داوری هم بود که آن موضوع هم با ورود کمیته کوهستان ختم به خیر شد. 

اسدی درباره خداحافظی فرانک پرتوآذر از حضور در مسابقات داخلی، گفت: پرتوآذر از مسابقات داخلی و قهرمانی کشور خداحافظی کرده و دلیل آن‌هم میدان دادن به رکابزنان جوانتر است. تصمیم‌ بسیار خوبی بود که خانم پرتوآذر گرفته و پیش از رسانه‌ای شدن با من‌ مشورت کرد. در نظر داریم رفته رفته از پرتوآذر در قالب کادرفنی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان استفاده کنیم تا از تجربیات و ارتباطات بین‌المللی او بتوانیم بهره ببریم و فعلا تا زمانی که خودش تمایل داشته باشد، ‌کاپیتان تیم ملی‌ دوچرخه‌سواری کوهستان کشورمان است. 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درمورد وضعیت حضور ویگنز، سرمربی بلژیکی تیم ملی اظهار کرد: ویگنز به کارش ادامه می‌دهد و تعداد ورزشکاران زیرنظرش که ۶ نفر بود به ۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است. در مسابقات پیش‌روی قهرمانی آسیا هم قطعا کنار تیم ملی حضور خواهد داشت. اردوهای تیم ملی در بخش‌های مختلف در حال برگزاری هستند و هم‌ اکنون اردوی تیم سرعت جوانان پسر در کرمان و نیمه استقامت جوانان دختر در تهران به صورت‌همزمان برگزار می‌شوند. اردوها به صورت مستمر تا بهمن ماه و پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا ادامه خواهد داشت و طبق برنامه قرار است مسابقات جاده آسیا در تایلند و مسابقات پیست در مالزی برگزار خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمرکز اصلی ما به ویژه در بخش پیست روی رده سنی زیر ۲۳ سال است، کما اینکه قطعا نفرات بزرگسال هم به مسابقات جاده آسیا اعزام خواهند شد. 

اسدی در پایان با تمجید از حمایت‌های اسپانسر فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: باتوجه به حمایت‌های اسپانسر در حال حاضر ملی‌پوشان بزرگسال و زیر ۲۳ سال با دوچرخه‌های به روز تمرین می‌کنند ک در نظر داریم رده سنی جوانان و همچنین کوهستان هم‌ به دوچرخه‌های جدید تجهیز شوند. مرکز سنجش فدراسیون دوچرخه‌سواری هم‌ در حال تجهیز است و تمام‌سعی‌مان اینست که تا پایان سال این مرکز به افتتاح برسد که یک آرزوهای رشته دوچرخه‌سواری است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *