رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان کرمان به پرونده ۹۸ نفر از مددجویان زندان جیرفت رسیدگی کردند

19:11 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۹۱
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان کرمان به پرونده ۹۸ نفر از مددجویان زندان جیرفت رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: با تلاش شعبه ویژه حل اختلاف در زندان جیرفت، پنج پرونده قصاص به سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید سه ساعته از زندان جیرفت، گفت: طی ۶ ماهه‌ی اول سال جاری ۱۵۹ پرونده در شعبه حل اختلاف زندان جیرفت منتهی به سازش شده و در نتیجه زمینه آزادی ۵۳ مددجو از زندان‌های این شهرستان فراهم شده است.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع مددجویان زندان جیرفت ضمن تاکید بر این مطلب که در زندان‌ها توجه خاص و ویژه‌ای نسبت به مددجویان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها، مسئولان زندان‌ها و مددکاران توجه لازم به وضعیت مددجویان را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی، تصریح کرد: همواره در زندان‌ها با قشری از جوانان روبرو می‌شویم و همیشه این تاسف وجود دارد که چرا بخشی از جامعه و مردم ما در سن جوانی و نشاط که می‌توانند برای جامعه و خانواده کار و تلاش کنند و زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کنند، مجبور می‌شوند مدتی از عمر خود را در زندان‌ها سپری کنند و از این رو برای خود وظیفه می‌دانیم که به گونه‌ای به وضعیت زندانیان توجه شود که بتوانیم این افراد را بازپروری و بازاجتماعی کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که معتقد هستیم که خداوند متعال فطرت و طینت انسان‌ها را پاک آفریده است، تاکید کرد: ممکن است در طول زندگی خود کاری انجام دهیم که از فطرت انسانی خود فاصله گرفته و برای خود و خانواده خود مشکل ایجاد کنیم، از این رو سند تحول قوه قضاییه به دنبال آن است که مددجویان را به کرامت انسانی و فطرت پاک خودشان برگرداند و پس از بازگشت به جامعه، با وجدان پاک از جرایم و آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به مددجویان زندان‌ها توصیه کرد: از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی استفاده کنید و بدانید که انسان جایزالخطاست؛ اشتباهات گذشته خود را جبران کرده و به زندگی سالم فردی و اجتماعی بازگردید.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که در بررسی‌های کمیسیون عفو و سایر کمیسیون‌های مربوطه، رفتار مددجو در زندان جهت بهره‌مندی از ارفاقات قانونی مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: شاخص مهم ما در بررسی وضعیت زندان‌ها این است که میزان تاثیرات اقدامات فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی را بررسی کنیم.

عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به همراه بخشی دادستان مرکز استان؛ ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان‌های استان، معاونین دادگستری استان و جمعی از روسا و دادستان‌های جنوب کرمان به مدت سه ساعت از بند‌های مختلف زندان جیرفت بازدید کردند.

در پایان این بازدید در قالب میز قضایی، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان کرمان با ۹۸ نفر از مددجویان دیدار چهره به چهره داشتند و به مشکلات زندانیان رسیدگی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *