مسئولان قضایی استان البرز در مسجد جامع المهدی (عج) فردیس به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کردند

17:31 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان البرز در مسجد جامع المهدی (عج) فردیس به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کردند
مسئولان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان البرز با حضور در مسجد جامع المهدی (عج) فردیس به درخواست‌های ۴۱۱ نفر رسیدگی کردند.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان و معاونان وی و اعضای شورای قضایی استان البرز به همراه مدیران قضایی فردیس بعد از ظهر امروز با حضور در مسجد جامع المهدی (عج) به درخواست‌های قضایی و حقوقی ۴۱۱ نفر از مراجعان رسیدگی کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این ملاقات مردمی با بیان اینکه دیدار اخیر در قالب برنامه «با حضور در مساجد» به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان البرز انجام شد گفت: این برنامه با هدف حضور مدیران دادگستری کل استان و اعضای شورای قضایی در مساجد محوری استان انجام می‌شود و بدین ترتیب امکان دیدار و ملاقات با این مدیران در کلیه حوزه‌های قضایی استان برای مردم و هم استانی‌ها میسر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه فردیس یکی از حوزه‌های با بیشترین پرونده‌های ملکی در استان است اضافه کرد: امیدواریم با اجرای «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول» که معاملات غیر رسمی را در مراجع قضایی به رسمیت نمی‌شناسد از تشکیل پرونده‌های متعدد در موضوعات ملکی پیشگیری شود.

وی عمده درخواست‌های مراجعان در این دیدار را در موضوعاتی از قبیل تسریع در رسیدگی، مرخصی زندانی، پرونده‌های تعزیرات، شکایات از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، دقت در رسیدگی، اختلافات خانوادگی و درخواست پذیرش اعسار و آزادی زندانی بیان کرد و متذکر شد: در بیشتر درخواست‌ها، ارشادات و راهنمایی‌های لازم توسط مدیران ارائه شد و در موارد متعدد دستورات مقتضی برای حل مشکلات صادر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *