پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان ۲۰۲۴/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

8:48 - 23 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۸۲
پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان ۲۰۲۴/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»
فیلم‌های هالیوودی در تابستان امسال، سر و صدایی را که «باربی» و «اوپنهایمر» در فصل تعطیلات ۲۰۲۳ ایجاد کردند، را به راه نینداخت.

خبرگزاری میزان - شاید عملکرد فروش فیلم‌های هالیوودی در سه ماهه سوم ۲۰۲۴، بهتر از باکس آفیس سال گذشته باشد، اما اگر هالیوود کرونا و اعتصابات اصناف بازیگران و نویسندگان را بهانه فروش ضعیف محصولات چند سال اخیر می‌کرد، امسال هیچ بهانه‌ای برای عملکرد ضعیف برخی از آثار پرخرج ندارد؛ به همین علت آن‌ها اکران برخی از آثار پرهزینه را به سال آینده موکول کرده‌اند.

در هر تابستان، چند سورپرایز و تعدادی شکست در گیشه داریم؛ «گردبادها» Twisters بسیار فراتر از انتظار عمل کرد و «ما تمامش می‌کنیم» It Ends with Us نیز مخاطبانی را به سینماها آورد که معمولا فیلم‌های مورد علاقه آنان در تابستان شلوغ ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۹ دیده نمی‌شد. از طرفی، «افق: یک حماسه آمریکایی» Horizon: An American Saga، یک شکست آمریکایی بود و ضرری چند ده میلیون دلاری را روی دست کوین کاستنر گذاشت. در گزارشی مجزا به علل سقوط «بوردرلندز» Borderlands در گیشه پرداختیم. این اثر به قدری ضعیف بود که اکثر مخاطبان، بلیت‌های خریداری شده را پس دادند.

پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی در تابستان ۲۰۲۴

  1. «ددپول و ولورین» Deadpool & Wolverine ، فروش: 631 میلیون دلار 
  2. «من نفرت انگیز 4» Despicable Me 4 ، فروش: 360 میلیون دلار
  3. «گردبادها» Twisters ، فروش: 267 میلیون دلار
  4. «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» Beetlejuice Beetlejuice ، فروش: 251 میلیون دلار
  5. «درون و بیرون 2» Inside Out 2 ، فروش: 183 میلیون دلار
  6. «ما تمامش می‌کنیم» It Ends with Us ، فروش: 147 میلیون دلار
  7. «بیگانه: رومولوس» Alien: Romulus ، فروش: 104 میلیون دلار
  8. «یک مکان ساکت: روز اول» A Quiet Place: Day One
  9. «لنگ‌درازها» Longlegs ، فروش: 74 میلیون دلار
  10. «تله» Trap ، فروش: 42 میلون دلار
  11. «تبدیل‌شوندگان یک» Transformers One ، فروش: 39 میلیون دلار

مجموع فروش‌ فیلم‌ها صرفا از اول جولای تا آخر سپتامبر لحاظ شده است. ممکن است که یک فیلم، در مجموع بیشتر فروخته باشد که در گزارش عملکرد سال، به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان ۲۰۲۴

معرفی «ددپول و ولورین»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

با اینکه Deadpool & Wolverine زیر چتر محصولات مارول/دیزنی قرار می‌گیرد، اما موفقیت این فیلم، حاکی از اصلاح مسیر در بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی در جهان نیست، تنها یک استثنا بود. هیو جکمن پیش از بازگشت نه‌چندان آبرومندانه در نقش مردی با استخوان‌های استیل، در فیلم موفق «لوگان» Logant، با کاراکتر ولورین خداحافظی موقری داشت؛ اما با پوشیدن لباس زرد (صحیح از منظر کامیک بوک) و دیالوگ‌های سطحی و یک قصه پوچ، خاطره یکی از بیادماندنی‌ترین ابرقهرمانان سینما را در اذهان هواداران این ژانر، سبک کرد.

دیزنی و رایان رینولدز به‌خوبی می‌دانستند با ارجاع به نوستالژی و حفظ درجه R، می‌توانند مخاطبانی را که در چند سال اخیر به آثار ابرقهرمانی پشت کرده‌ است را دوباره به صندلی‌های خالی سینماها بازگردانند.

«ددپول و ولورین» با بودجه حدود ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون دلاری ساخته شده است و توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم با درجه سنی R را بشکند. این اثر با ۱.۳ میلیارد دلار مجموع فروش کل جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «من نفرت انگیز 4»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

قسمت چهارم Despicable Me، حرف تازه‌ای نداشت و فیلم خاصی نبود. سازندگان این انیمیشن از شکست‌های دیزنی این درس را گرفته‌اند که اگر کاراکتری همجنس‌گرا را در محصول خود نگنجانند، مخاطبان با خیال راحت و توقع پایین به تماشای این محصولات می‌روند.

«من نفرت انگیز ۴» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است با ۹۵۸ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «گردبادها»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

«گردبادها» به‌نوعی «تاپ گان: موریک» امسال بود. حتی یکی از بازیگران پرفروش‌ترین فیلم کارنامه تام کروز، در نقش اصلی «گردبادها» ظاهر شده است. هالیوود معتقد است که مردم ایالات مرکزی و جنوبی آمریکا، چند سالی می‌شود که به تماشای محصولات آنان نمی‌روند؛ البته مواضع افراطی هالیوود در ترویج سیاست‌های چپگرایانه، یکی از دلایل قهر ساکنان ایالات قرمز (محافظه‌کاران) با اغلب فیلم‌ها و سریال‌های چند سال اخیر آمریکایی بوده است.

کارشناسان گیشه پیش‌بینی می‌کردند که Twisters بتواند ۵۰ میلیون دلار در هفته اول اکران بفروشد، اما این اثر از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و ۸۰ میلیون دلار در هفته اول فروخت. داستان این اثر درباره گردباد‌ها و طوفان‌هایی مرسوم در ایالات تگزاس، اوکلاهوما و آرکنسا بوده و مردم ایالات جنوبی، با معضل این پدیده آب‌و‌هوایی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

وب‌سایت ددلاین در اقدامی خلاف عادت یک مرجع فوق چپگرا، در گزارش علت موفقیت این فیلم نوشت: «مردم آمریکا پس از حادثه سو قصد به جان دونالد ترامپ، نیاز به فرار از خانه و سرگرمی داشتند، این فیلم به مردم شادی فروخت.»

یکی دیگر از دلایل موفقیت این اثر، استفاده از آهنگ‌های ژانر کانتری در فیلم بوده است؛ در مجموع 29 قطعه از خوانندگان معروف کانتری در این فیلم استفاده شد و موسیقی متن «گردبادها» جزو پرمخاطب‌ترین قطعه‌ها در پلتفرم‌های استریمینگ موسیقی بوده است.

جدای از موسیقی متن و سوژه اثر، هالیوود در یک ناپرهیزی دوباره به سراغ تم «ضد سیستم» و «مردانه آمریکایی» رفته و فیلم‌هایی با این حال‌وهوا برای جمهوری‌خواهان از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

«گردبادها» با بودجه ۱۵۵ میلیون دلاری ساخته شده است و با ۳۷۰ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد. دز به اصطلاح آمریکایی این فیلم بالا بوده و به همین علت، مخاطبان بین‌المللی با این اثر ارتباط نگرفتند.ند.

معرفی «بیتل‌جوس بیتل‌جوس»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

قسمت دوم Beetlejuice، نیز فراتر از انتظار ظاهر شد. با اینکه جدیدترین فیلم تیم برتون تا چند هفته در صدر گیشه قرار داشت و در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سپتامبر را جای گرفت، در ابتدا قرار بود که اکران نشود و مستقیما در پلتفرم MAX عرضه شود؛ اما برتون راضی شد تا بودجه کار را پایین آورده و مدیران وارنر را به اکران سراسری مجاب کند.

بودجه این اثر در ابتدا قرار بود در حدود ۱۵۰ میلیون دلار باشد که بخش قابل توجهی از این رقم برای دستمزد بازیگران درنظر گرفته شده بود. اما تیم تهیه‌کنندگان توانستند بازیگران را مجاب کنند تا دستمزد اولیه کمتری را بگیرند و در عوض از فروش فیلم در گیشه سهم داشته باشند. با توجه به موفقیت این محصول در گیشه، مایکل کیتون، جنا اورتگا و وینونا رایدر سود بیشتری نیز کردند.

این محصول نیز بیشتر در ایالات متحده محبوب بود و مخاطبان بین‌المللی به تماشای آن نرفتند.

«بیتل‌جوس بیتل‌جوس» با بودجه ۹۹ میلیون دلاری ساخته شده است و با ۴۰۳ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «ما تمامش می‌کنیم»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

کارشناسان گیشه در گزارشات خود می‌گویند که خوش‌بین‌ترین افراد نیز انتظار هفته اول ۵۰ میلیون دلاری را برای It Ends With Us نداشتند. ۸۴ درصد از کسانی که این اثر را در هفته اول دیدند، زنان بوده و در مجموع ۶۴ درصد از کل مخاطبان، زیر ۳۵ سال سن دارند؛ گزارشات فروش در ادامه نشان داد که ۶۰ درصد از این افراد، بلیت خود را در روز مراجعه به سینما‌ها خریداری کرده بودند.

ساخت محصولات سینمایی و تلویزیونی بر اساس رمان‌های زنانه و برای مخاطب زن نظیر «پنجاه طیف خاکستری» Fifty Shades of Grey امر جدیدی نیست، اما در چند سال اخیر اغلب این آثار مستقیما سر از پلتفرم‌های استریمینگ درمی‌آورند. ۳۰ درصد از کسانی که «ما تمامش می‌کنیم» را در سینما‌ها دیدند، می‌گوید به‌خاطر بلیک لایولی به تماشای این اثر نشستند و ۳۰ درصد دیگر به‌علت علاقه به رمان آمده بودند. رمان «ما تمامش می‌کنیم» برای ۱۳۵ هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت و در دوران کرونا به محبوبیت فراوانی رسید.

ددلاین در گزارش خود می‌نویسد: «لایولی علاوه بر ایفای نقش اصلی، تهیه‌کننده و بازاریاب فیلم نیز بود و همچنین در تدوین و بازنویسی کار نقش داشته است... ستاره فیلم در وهله اول از نشخه تیزر فیلم راضی نبود و به تیم پشت‌صحنه توصیه کرد تا از آهنگ My Tears Ricochet از تیلور سوئیفت در تیزر استفادده کنند.»

در ابتدا قرار بود که این فیلم در ۹ فوریه اکران شود، اما در آخر دو هفته پس از اکران «ددپول و ولورین» عرضه شد و توانست از قدرت ستارگی رایان رینولدز (همسر لایولی) و هیو جکمن به بهترین نحو استفاده کند. این دو ستاره در افتتاحیه «ما تمامش می‌کنیم» حضور داشتند. کارشناسان گیشه می‌گویند وایرال شدن این اثر، بی ارتباط با ۵۰ میلیون فالوور لایولی در شبکه‌های اجتماعی نیست. اگرچه مواردی نیز وجود داشته است که ۲۰۰ میلیون فالوور اینستاگرام نیز ضمانتی برای فروش یک اثر نبوده است.

«ما تمامش می‌کنیم» با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده است و با ۳۴۵ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «بیگانه: رومولوس»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

جدیدترین عنوان در مجموعه فیلم‌های «بیگانه»، توانست شروع نسبتا خوبی برای فرنچایزی پر فراز و نشیب باشد. منتقد نشریه ورایتی در نقد خود می‌نویسد: «بهترین دنباله در این فرنچایز پس از فیلم دوم (بیگانه‌ها) بوده و به‌مانند یک بازی کامپیوتری، روایتی سریع داشته و لحظات دلهره‌آور خود را خوب از کار درآمورده است.»

البته بسیاری از هواداران مجموعه از سرقت‌های این فیلم نظیر دیالوگ‌ها و سکانس‌ها از عنواین پیشین این مجموعه گلایه‌مند هستند. پایان‌بندی فیلم نیز به مزاج تمامی مخاطبان خوش نیامده است.

«بیگانه: رومولوس» با بودجه حداقل ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده و با ۳۴۹ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «لنگ‌درازها»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

این فیلم ادای دینی به ژانر ترسناک و به‌ویژه «سکوت بره‌ها» بوده و از سبک فیلمسازی دیوید فینچر نیز الهامات فراوانی گرفته است. کسانی که سریال «هنیبال» را دیده‌اند، قطعا پیش خود می‌گویند که برخی از سوژه‌ها و سکانس‌های این اثر برایشان آشنا است.

«لنگ‌درازها» با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده است و با ۱۰۰ میلیون دلار مجموع فروش جهانی به کار خود پایان داد.

معرفی «تله»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

معلوم نیست که هالیوود تا چند سال می‌خواهد به ام نایت شامالان امید داشته باشد؟

چند اثر اخیر این کارگردان، در گیشه موفق نبودند و با اینکه جدیدترین فیلم او، ۸۲ میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشته است، اما با بودجه حداقل ۳۰ میلیون دلاری، نتوانست به موفقیتی که تهیه‌کنندگان انتظار داشتند، برسد.

معرفی «تبدیل‌شوندگان یک»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

کمپانی پارامونت هنوز فرمول موفقی برای محصولات اخیر فرنچایز «ترنسفورمرها» پیدا نکرده است. رسانه‌های هالیوودی در گزارشات خود می‌گویند که بودجه جدیدترین عنوان در این سری، ۷۰ میلیون دلار بوده، اما برخی معتقدند که بودجه فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار نیز رفته است.

با اینکه این انیمیشن با صداپیشگی کریس همزورث ساخته شده، اما در نهایت به مرز یکصد میلیون دلار نرسید.

معرفی «آیا من نژادپرست هستم»

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در تابستان 2024/ پیشتازی «ددپول و ولورین»، «گردبادها» و «ما تمامش می‌کنیم»

یکی از شگفتی‌های تابستان، مستند «آیا من نژادپرست هستم» ?Am I Racist بود. این اثر را مت والش، کارگردان «زن چیست؟» ساخته و سوژه جدیدترین عنوان او درباره پوچی مواضع چپ‌گرایان در قبال نژاد و جنسیت است.

این مستند با بودجه ۳ میلیون دلاری ساخته شده و در نهایت ۱۲ میلیون دلار فروش کرد.

به آثاری که در این گزارش معرفی نشده‌اند، در پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی به آن‌ها پرداخته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *