آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ چرا نباید در شرایط هیجانی بازار خرید کنیم؟

9:02 - 19 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ چرا نباید در شرایط هیجانی بازار خرید کنیم؟
بازار طلا و سکه در روز‌های اخیر تحت تاثیر اتفاقات سیاسی با نوساناتی همراه بوده است؛ رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید وقتی بازار شرایط هیجانی دارد با قیمت‌های واقعی روبه‌رو نخواهیم بود و داد و ستد در این بازار به ضرر خریدار و فروشنده تمام می‌شود.

خبرگزاری میزان - بررسی بازار طلا و سکه نشان می‌دهد هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته با قیمت ۴۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه با رقم ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۸ میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز روز گذشته ۴ میلیون و ۳۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در همین راستا محمد کشتی‌آرای، رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با میزان در توضیح وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: از ابتدای هفته بازار طلا و سکه بیشتر تحت تاثیر قیمت ارز بود و اواخر هفته با تغییرات اونس جهانی طلا همراه شد.

کاهش ۳۷ دلاری اونس جهانی طلا

وی با اشاره به روند نزولی قیمت اونس جهانی طلا در هفته جاری، گفت: در ابتدای هفته قیمت اونس جهانی طلا ۲ هزار و ۶۵۳ دلار بود که با کاهش حدود ۳۷ دلاری به ۲ هزار و ۶۱۶ دلار رسید.

به گفته این کارشناس بازار طلا و‌سکه درحالی که قیمت اونس جهانی با کاهش همراه بود، اما نوسان حدود ۲ هزار تومانی قیمت دلار در هفته جاری، رشد قیمت طلا و سکه را به همراه داشت.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: اوایل هفته قیمت سکه تا ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما به‌واسطه کاهش التهابات و ثبات قیمت ارز اواخر هفته با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شدیم.

حباب سکه بدون تغییر

کشتی‌آرای در توضیح تغییرات رقم حباب سکه امامی گفت: حباب سکه با رقم ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی نداشته است.

این کارشناس بازار طلا و‌سکه در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته آتی بیان کرد: درحال حاضر شرایط به‌گونه‌ای نیست که بتوان روند حرکتی قیمت طلا و سکه را در روز‌های آینده پیش‌بینی کرد.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه هیجانات کاذب بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: در شرایطی که معمولا بازار هیجانی است خرید و فروش صلاح نیست و بهتر است مردم معاملات خود را به زمان آرامش بازار موکول کنند.

وی تصریح کرد: زمانی‌که بازار شرایط هیجانی دارد با قیمت‌های واقعی روبه‌رو نخواهیم بود و تفاوت خرید و فروش بالا می‌رود که هم به ضرر خریدار است هم فروشنده و این موضوع در مورد داد و ستد همه کالا‌ها صدق می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *