گفت‌وگو|

رکوردزنی اونس جهانی عامل رشد قیمت طلاوسکه در بازار/ طلای آب‌شده بخریم یا نه؟

9:02 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رکوردزنی اونس جهانی عامل رشد قیمت طلاوسکه در بازار/ طلای آب‌شده بخریم یا نه؟
رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر رشد قیمت جهانی طلا را عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی دانست و گفت: در هفته جاری قیمت سکه طرح جدید و قدیم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفته درحالی که قیمت ارز نوسان چندانی نداشته است.

خبرگزاری میزان - قیمت اونس جهانی طلا در روز‌های اخیر با روند صعودی همراه شد که همین امر در روند افزایش قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بوده است.

هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته با قیمت ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله و سکه طرح قدیم ۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

نیم‌سکه با رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۷ میلیون تومان ، سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز روز گذشته ۳ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در همین راستا محمد کشتی‌آرای، رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با میزان در توضیح وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: در ادامه روند افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی از ابتدای هفته جاری تا روز چهارشنبه حدود ۳۵ دلار قیمت اونس جهانی بالا رفته و همین عاملی برای رشد قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی بوده است.

وی در مورد دلیل افزایش قیمت اونس جهانی طلا گفت: یکی از مهمترین دلایل رشد قیمت اونس جهانی طلا کاهش نرخ بهره در آمریکا بوده و عامل بعدی مربوط به مسائلی است که در منطقه غرب آسیا در جریان است که باعث شده اونس جهانی رکورد تازه‌ای ثبت کند.

به گفته این کارشناس بازار طلا و‌سکه به واسطه تغییرات قیمت اونس جهانی، قیمت سکه طرح جدید و قدیم این هفته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد پیدا کرده درحالی که قیمت ارز در هفته جاری نوسان چندانی نداشته است.

حباب سکه به ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید 

کشتی‌آرای با اشاره به افزایش ۷۰۰ هزار تومانی حباب سکه امامی در هفته جاری، اظهار کرد: افزایش تقاضا برای خرید سکه در پی رشد قیمت در بازار، عامل بالارفتن حباب سکه بوده و درحال حاضر هر قطعه سکه امامی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب دارد.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در مورد جزئیات افزایش هفتگی قیمت سکه تصریح کرد: از ابتدای هفته نیم سکه ۶۵۰ هزارتومان، ربع سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی حدود ۴۰۰ هزار تومان با افزایش قیمت هفتگی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۰۲ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی را تجربه کرده است.

مردم نسبت به مسائل فنی طلای آب شده آگاهی لازم ندارند 

کشتی‌آرای در مورد افزایش تقاضای مردم برای خرید طلای آب‌شده، گفت: طلای آب‌شده معمولا در بین افراد حرفه‌ای دادوستد می‌شود و یک‌سری مسائل فنی در خریدوفروش آن باید رعایت شود و از آنجا که مردم عادی نسبت به این مسائل فنی آگاهی لازم را ندارند بعضا ممکن است در آینده دچار مشکلاتی شوند.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر از مردم خواست به‌جای خرید طلای آب‌شده از طلا‌های کم‌اجرت یا سکه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازار طلا وسکه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *