حباب سکه به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید/ پیش‌بینی افزایش تقاضا بعد از ایام اربعین

9:01 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حباب سکه به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید/ پیش‌بینی افزایش تقاضا بعد از ایام اربعین
رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به حباب سکه امامی در بازار گفت: با توجه به تغییر نرخ قیمت ارز و بالا رفتن قیمت اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر قیمت سکه امامی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد داشته است.

خبرگزاری میزان - در روز‌های اخیر اونس جهانی طلا با روند صعودی همراه شد و قیمت ارز نیز در داخل کشور با تغییراتی همراه بود که همین امر در قیمت طلا و سکه تاثیر گذار بوده است.

هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته با قیمت ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

در این بین نیم‌سکه با رقم ۲۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۱۰۰هزارتومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار، نیز روز گذشته ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در همین راستا محمد کشتی‌آرای، رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با میزان بااشاره به تغییرات جهانی اونس طلا در روز‌های اخیر، اظهار کرد: به‌طور متوسط طی هفته گذشته اونس جهانی طلا حدود ۱۲ دلار افزایش داشته، اما بیشترین تغییر قیمت طلا مربوط به نوسانات نرخ ارز بوده است.

این کارشناس بازار طلا و‌سکه تاکید کرد: با تغییر قیمت ارز و بالا رفتن قیمت اونس شاهد رشد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در هفته اخیر بوده‌ایم.

وی در توضیح روند تقاضا در بازار طلا و سکه طی هفته اخیر گفت: در مجموع با کاهش تقاضا برای خرید سکه روبه‌رو بودیم که این امر کاهش نسبی حباب سکه در بازار را به همراه داشته و به رقم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی‌آرای در چند روز گذشته بازار طلا تحت تاثیر ایام سوگواری اربعین بوده و معاملات چندانی در بازار انجام نشده، اما قیمت‌ها همچنان بالا بوده که بر اثر عوامل بیرونی و داخلی است.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر در مورد پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه در روز‌های آتی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد قیمت‌ها تا اواسط هفته جاری تغییر چندانی نداشته باشد.

وی افزود: از آخر هفته به دلیل پایان ایام سوگواری و افزایش تقاضا در بازار طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها با نوساناتی روبه‌رو شود.

کشتی‌آرای در مورد سکه بهار آزادی و دلیل حباب کمتر این نوع سکه در بازار گفت: درحال حاضر از این سکه در موارد خاص از جمله مهریه استفاده می‌شود و به همین دلیل حدود ۴ میلیون تومان حباب دارد.

 رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر گفت: سکه بهار آزادی از لحاظ وزن و عیار تفاوتی با سکه امامی ندارد و برای سرمایه‌گذاری نیز مناسب است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازار طلا وسکه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *