معاون گردشگری منطقه آزاد قشم: تحقق دیپلماسی گردشگری را در همایش «همسِنگار» دنبال می‌کنیم

14:59 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۶۱۵
معاون گردشگری منطقه آزاد قشم: تحقق دیپلماسی گردشگری را در همایش «همسِنگار» دنبال می‌کنیم
معاون گردشگری منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در همایش «همسنگار» به دنبال تحقق دیپلماسی گردشگری هستیم گفت: این همایش بین المللی به‌دنبال ارتباط میان فرهنگ‌های مختلف است.

خبرگزاری میزان - ادریس راموز، معاون گردشگری منطقه آزاد قشم صبح امروز در نشست خبری همایش بین اللمللی صنعت گردشگری قشم (همسنگار) اظهار داشت: جزیره قشم سابقه تمدنی بسیار مهم و با قدمت و پیشینه‌ای دارد.

وی افزود: ما در پی نقش جهانی قشم و دیگر مناطق آزاد هستیم و در این همایش ضمن دعوت از سفرای مختلف به دنبال تحقق دیپلماسی گردشگری هستیم.

راموز با اشاره به مهمترین نکته این رویداد گفت:  همسنگار برگرفته از گویش قشمی است؛ و به معنای افرادی است که در یک کشتی همسفر می‌شوند.

معاون گردشگری منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ایران متاثر از الگو توسعه است، اما تاکنون توسعه کشور تحت تاثیر تهران بوده چه در امر توسعه و چه در امر گردشگری باید توسعه را به مناطق آزاد تعمیم بدهیم.

وی با اشاره به خلق دیپلماسی فرهنگی اضافه کرد: دیپلماسی گردشگری و دیپلماسی فرهنگی ارزش افزوده‌هایی می‌تواند ایجاد کند که به آن اکوتوریسم گفته می‌شود.

راموز با بیان اینکه منطقه آزاد قشم منطقه مهمی است که بزرگترین ژئوپارک خاورمیانه در آن وجود دارد گفت: از سابقه جهانی موسیقی این منطقه می‌توان به ثبت جهانی ساز عود اشاره کرد.


وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در این همایش فرصت‌هایی مانند احیای دانش لنج سازی که یک دانش بومی است را بتوانیم محقق کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: این‌ موارد فرصت‌های جذابی است که ما در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مهر ماه با حضور ۱۲ سفیر از کشور‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: در پی این همایش به دنبال ایجاد فرصت و توسعه زیست بوم گردشگری حل مسائل مختلفی مانند بحران آب هستیم.

راموز در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: قشم سرشار از دارایی‌های فرهنگی است که ما تاکنون به آن توجه نکرده‌ایم. مهمترین مسئله نیز طعم غذا و پوشش در این منطقه است که کشور‌های عربی تحت تاثیر آن هستند و اگر به آن به‌شکل درستی به نپردازیم توسط اعراب ثبت خواهد شد.

معاون گردشگری منطقه آزاد تاکید کرد: در وضعیت کنونی قشم تلاش کردیم که سرمایه گذاری داخلی را در راس امور قرار دهیم. تاکنون مقوله سرمایه گذاری رویکردی منفعل داشته است، اما درصدد جذب سرمایه‌گذار داخلی هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد:در این منطقه ۸۰ مرکز اقامتی بالغ بر ۹۵۰۰ تخت وجود دارد که به آن می‌توان اقامتگاه‌های بوم گردی را نیز اضافه کرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: ایحاد خانه‌های قشم در سراسر کشور برای جذب بیشتر سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور در حال پیگیری است که با این روش می‌توان در جذب سرمایه گذار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *