رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ادارات و سازمان‌ها نسبت به نحوه اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی دقت داشته باشند

16:04 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ادارات و سازمان‌ها نسبت به نحوه اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی دقت داشته باشند
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جمع مدیران ادارات و سازمان‌ها با اشاره به نقش تحول آفرین استقرار دادگاه‌های صلح در جامعه، بر لزوم حمایت مسئولان سازمان‌ها نسبت به نحوه اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول به ویژه در راستای حفظ حقوق بیت المال تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که در جلسه‌ای با حضور شهردار مشهد، رؤسای ادارات و معاونان و مدیران حقوقی سازمان‌ها در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به لزوم پایبندی همگانی به قانون و با تشریح اهداف متعالی قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول و همچنین قانون جدید شورا‌های حل اختلاف گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، استقرار دادگاه‌های صلح در سطح استان سرعت پیدا کرده و هم اکنون در تمامی دادگاه‌های بخش و همچنین در ۱۴ حوزه دیگر قضایی مستقر شده و در حال فعالیتند و این روند انشاالله با صدور احکام قانونی لازم تسریع خواهد شد.

وی مردمی شدن اقدامات را از جمله سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی دانست و افزود: در چارچوب سند تحول و تعالی قوه قضاییه تلاش‌های خوبی در استان در زمینه بهره گیری از توان و تخصص نخبگان و فرهیختگان و همچنین اصناف مختلف صورت گرفته و برگزاری جلسات هم اندیشی با گروه‌های متعدد در همین راستا طراحی شده و در حال برگزاری است تا شاهد هم افزایی هرچه بیشتر در جهت اجرای قانون با نگاه به مصالح اجتماعی باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به ابداعات موجود در قوانین پیش گفته افزود: انتظار می‌رود با وجود صلاحیت گسترده دادگاه‌های صلح، شاهد تسریع وتسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها در امور کیفری و حقوقی باشیم و در آینده و با اجرای قانون جدید، شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش ممحض خواهند بود که آثار خوبی بر روند افزایش میزان صلح و سازش و اصلاح ذات البین در پرونده‌ها خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از اسناد رسمی گفت: آحاد جامعه باید به فواید استفاده از اسناد رسمی و معایب مرتبط با اسناد عادی واقف شوند و در این زمینه اطلاع رسانی مناسب از مفاد این قانون از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش رسانه‌ها در این راستا ممتاز خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: اجرای قانون؛ تضمین کننده حقوق عمومی و حقوق خصوصی است و این مفهوم در اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول به خوبی متجلی است و موجب صحت معاملات و محافظت از حقوق بیت المال و حفظ منافع مردم و حقوق خصوصی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی خاطر نشان کرد: قانون را باید به نحو احسن اجرا کنیم چراکه مصلحت جامعه در پایبندی همگانی به قانون است و مسئولان باید در صف اول اجرای قانون باشند و چنانچه خدای ناکرده در این زمینه کوتاهی نمایند و موجب خسارت به شخص حقیقی یا حقوقی شوند ضامن جبران خسارت و نهایتاً در برابر قانون مسئول خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین زرندی ضمن عرض تسلیت و تبریک مجدد شهادت مجاهد بزرگ شهید سید حسن نصرالله و تقدیر از اقدام شجاعانه سپاهیان اسلام در حمله موشکی به مواضع امنیتی و نظامی رژیم منحوس صهیونیستی افزود: اقدام مقام معظم رهبری در برگزاری «نماز جمعه نصر» را قابل ستایش دانست و افزود: رهبری است که روح شجاعت را در مردم می‌دمد و همه احساس قدرت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: تمام تلاش رهبری عزیزمان ایجاد امید در جامعه و مردم است و معظم له همواره با اقدام بهنگام این کار را انجام داده اند و این یک درس بزرگ به مسئولان برای خدمت هرچه بهتر به مردم و ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *