فوتی‌های ناشی از تصادفات شهر تهران در سال جاری کاهش ۱۴ درصدی داشته است

16:03 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۴۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
فوتی‌های ناشی از تصادفات شهر تهران در سال جاری کاهش ۱۴ درصدی داشته است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در نیمه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

نیکوکار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین حوادث و سوانح، تصادفات جاده‌ای و ترافیکی است که سالانه جان بسیاری از مردم را در جهان به خطر می‌اندازد، گفت: در ایران روزانه تعداد زیادی بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند اولین و اساسی‌ترین گام در پیشگیری و کنترل حوادث جاده‌ای، شناسایی و ارزیابی مشکلات و ترسیم دقیق وضعیت موجود است.

 وی افزود: در شهر تهران بطور میانگین بیش از ۲۰ میلیون سفر روزانه اتفاق می‌افتد که ۷ درصد جابجایی با موتور سیکلت انجام می‌شود و از این تعداد سفر ۱۰ درصد این سفر‌ها مربوط به مترو است از این آمار می‌توان به حجم زیاد حمل و نقل با موتور سیکلت و گسترش روز افزون استفاده از آن پی برد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: بر اساس گزارش پلیس راهور تهران بزرگ در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲ فوتی‌های ناشی از تصادفات ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نیکوکار بیان کرد: از تعداد ۲۵۰ نفر متوفی، تعداد ۹۶ نفر عبور عابر و ۱۱۳ نفر موتورسیکلت و ۴۱ نفر راننده و سرنشسن خودرو در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *