جنگ انتخاباتی ترامپ و هریس علیه مهاجران

9:59 - 17 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۳۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ انتخاباتی ترامپ و هریس علیه مهاجران
نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات، مواضع خود را علیه مهاجران سخت‌تر کرده‌اند که این موضوع با واکنش منتقدان مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، لفاظی‌های ضدمهاجرتی بیشتری را مطرح کرده و مدعی شد که هزاران مهاجر با محکومیت قتل در آمریکا وجود دارند که «ژن‌های بد» را در این کشور پخش می‌کنند. 

ترامپ این اظهارات را روز دوشنبه، ۱۶ مهر طی یک مصاحبه رادیویی بیان کرد و در همین حال سیاست‌های مهاجرتی رقیب دموکرات خود، یعنی کامالا هریس را به باد انتقاد گرفت.

او ادعا کرد که ۱۳ هزار قاتل از مرز‌های باز آمریکا عبور کرده و با خوشحالی در این کشور زندگی می‌کنند. 

ترامپ مدعی شد: من باور دارم که قاتل بودن در ژن این افراد است؛ ما درحال حاضر ژن‌های بد زیادی در کشورمان داریم. 

ادعا‌های ترامپ که اطلاعات آژانس مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) را تحریف می‌کند، با محکومیت سریع کاخ سفید مواجه شد. کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: این نوع زبان، نفرت‌انگیز، منزجرکننده و نامناسب است. 

جنگ انتخاباتی ترامپ و هریس علیه مهاجران

برخی دیگر از منتقدان گفتند که این اظهارات به‌دنبال یک تاریخ طولانی از مهاجرستیزی و استفاده از تعصب‌های نژادی از سوی نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری است.

فیلیپ بامپ، ستون‌نویس واشنگتن‌پست گفت: این تنها راهی برای او و حامیانش است تا خود را برتر از مهاجرانی ببینند که آن‌ها را قربانی می‌کنند.

مایکل مک فول، سفیر سابق آمریکا و تحلیلگر سیاسی نوشت: پژواک آلمان نازی.

خصومت علیه مهاجران

ترامپ که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر در ایالت‌های مهم در کلیدی با هریس در رقابت است، در زمان مبارزات انتخاباتی، حملات به مهاجران را تشدید کرده و حتی مهاجرانی را که به‌طور قانونی وارد آمریکا شده‌اند را شیطان جلوه می‌دهد.

ترامپ در جریان تظاهرات ماه گذشته گفته بود که هریس باید به‌خاطر سیاست‌های مرزی کاخ سفید تحت تعقیب قرار گیرد. او همچنین مهاجران غیرقانونی را حیوان‌هایی خواند که مرتکب تجاوز، غارت، دزدی و قتل می‌شوند.

او مدعی شد: آن‌ها (مهاجران) وارد آشپزخانه شما می‌شوند و گلوی شما را می‌برند. 

ترامپ همچنین با تکرار ادعا‌های بی‌اعتبار، مبنی بر خوردن حیوانات خانگی در اوهایو، گفت که مهاجران قانونی اهل هائیتی را اخراج خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ماه دسامبر (آذر/دی ۱۴۰۲) نیز مهاجران را به «مسموم کردن خون آمریکا» متهم کرد؛ برخی منتقدان این اظهارات را با اظهارات آدولف هیتلر مقایسه کردند.

در همین حال، آکسیوس نیز گزارش کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد موکرات انتخابات ۲۰۲۴ تغییر قابل‌توجهی در موضع خود در قبال سیاست‌های مهاجرتی اتخاذ کرده و به‌سمت اقدام‌های سخت‌گیرانه‌تر حرکت می‌کند؛ این رویکرد شبیه به برخی از سیاست‌های مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا است.

با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴، هریس خود را به‌عنوان یک مدافع سرسخت برای امنیت مرز‌ها معرفی کرده و متعهد شده است که درخواست‌های پناهندگی را کاهش دهد، عبور غیرقانونی از مرز‌ها را به‌عنوان جنایت محاکمه کند و به ساخت‌وساز دیوار مرزی جنوبی ادامه دهد.

جنگ انتخاباتی ترامپ و هریس علیه مهاجران

این محور در رویکرد هریس نشان‌دهنده انحراف قابل توجهی از موضع قبلی او به‌عنوان صدای به‌اصطلاح مترقی درمورد مهاجرت است. 

او طی سال‌های گذشته، سیاست‌هایی مانند دیوار مرزی ترامپ و جرم‌انگاری پناهجویان، به‌ویژه آن‌هایی را که از خشونت فرار می‌کنند، محکوم کرد. 

با این حال، هریس اکنون در سخنرانی‌های اخیر و تبلیغات انتخاباتی خود بر تجربه خود به‌عنوان دادستان سابق ایالت مرزی تاکید کرده و ادعا می‌کند که در تامین امنیت مرز‌ها و حفظ حاکمیت ملی از ترامپ موثرتر است.

حامیان مهاجرت نسبت به استقبال کامالا هریس از اقدام‌های محدودکننده در سال انتخابات ابراز نگرانی کرده‌اند. 

آندره‌آ فلورس، یکی از مقام‌های سابق دولت بایدن، از قوانین سختگیرانه دولت برای پناهندگی انتقاد کرد و گفت: ما مجبور نیستیم بین یک سیستم پناهندگی کاربردی و یک مرز امن یکی را انتخاب کنیم. 

هریس همچنین از شفاف‌سازی موضع فعلی خود درمورد پیشنهاد اولیه طرح‌های مهاجرتی بایدن اجتناب کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *