گفت‌وگو|

معرفی الگویی ارزشمند با پویانمایی «مادر کونیکو»

7:37 - 18 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۲۴۶
معرفی الگویی ارزشمند با پویانمایی «مادر کونیکو»
تهیه‌کننده پویانمایی «مادر کونیکو» ضمن برشمردن ویژگی‌های کونیکو یامامورا، تولید این پویانمایی را الگویی ارزشمند و اثرگذار برای بانوان دانست.

خبرگزاری میزان - پویانمایی «مادر کونیکو» بر گرفته از زندگی تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس، با الهام از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که در قالب پویانمایی تولید شده است.

یدالله تناور کارگردان و تهیه‌کنندگی پویانمایی «مادر کونیکو» در گفت‌وگو با میزان درباره این پویانمایی گفت: پویانمایی «مادر کونیکو» به زندگی کونیکو یامامورا (سبا بابایی) از زمان آشنایی با همسرش اسدالله بابایی که در ژاپن از وی خواستگاری می‌کند، تا زمان فوت مادر کونیکو در ایران می‌پردازد، در طول این ۲۶ قسمت فراز‌هایی از زندگی ارزشمند این بانو تصویرسازی می‌شود.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از این اثر متعلق به دوران کودکی و حمله آمریکا به ژاپن است. در بخش‌های بعدی آشنایی و ازدواجش با همسرش، مهاجرت به ایران، همراهی با همسرش در جلسات قرآنی قبل از انقلاب، اعزام به جبهه فرزندانش و شهادت فرزند کوچک (محمد بابایی) همچنین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این بانو در جامعه بخش‌های مختلف این پویانمایی قرار دارد. این پویانمایی برای مخاطب عام در نظر گرفته شده است و فقط مختص کودکان نیست.

تناوربه منابع ساخت پویانمایی «مادر کونیکو» پرداخت و افزود: این پویانمایی توسط نویسندگان کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» حمید حسام و مسعود امیرخانی در حال نگارش نهایی هست، محتوای داستان‌ها، همان کتاب «مهاجرسرزمین آفتاب» است. چون نوشتن فیلم‌نامه برای یک مجموعه پویانمایی با نگارش کتاب تفاوت‌هایی دارد، به همین اساس نویسندگان مسعود امیرخانی و حمید حسام، نگارش متن داستان‌ها را مجدد انجام داده‌اند، در همین فرصت جای دارد از ناشر کتاب مهاجر سرزمین آفتاب، انتشارات سوره مهر و نویسندگان این اثر ارزشمند تشکر ویژه‌ای داشته باشم، قطعا اگر همکاری این عزیزان نبود، نمی‌توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.

این تهیه‌کننده پویانمایی در مورد قسمت‌های انیمیشن «مادر کونیکو» بیان کرد: این پویانمایی در ۲۶ قسمت و هر قسمت ۴ دقیقه‌ای به‌صورت کمیک موشن در حال تولید است، هم‌اکنون ۱۰ قسمت متن‌ها نهایی شده و در مرحله تدوین قرار دارد.

وی علت انتخاب این سوژه را مطرح و تصریح کرد: اولین بار توسط دوست هنرمندم محمدعلی سعیدی برای تصویرسازی یک فریم از زندگی بانو کونیکو (سبا بابایی) به نگارخانه لاله دعوت شدم، آنجا با داستان جذاب زندگی این مادر شهید آشنا شدم، داستان زندگی کونیکو یامامورا می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای دختران و بانوان سرزمینمان ایران باشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: طرح داستان را برای تولید انیمیشن به مرکز پویانمایی صبا پیشنهاد دادم، خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت، تولید را با نگارش متن و در ادامه طراحی کاراکتر‌ها شروع کردیم، ساخت موسیقی این مجموعه دارای دو بخش خواهد بود، موسیقی ژاپنی برای قسمت‌هایی که داستان در ژاپن روایت می‌شود و زمانی که داستان با مهاجرت به ایران ادامه پیدا می‌کند موسیقی متن هم از ژاپنی به ایرانی تغییر می‌کند.

تناور به بخش‌هایی از پویانمایی «مادر کونیکو» پرداخت و افزود: وقتی زندگی کونیکو را از زمان کودکی که مصادف است با حمله آمریکا و بمباران اتمی شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن تا آشنایی و ازدواجش با یک جوان مسلمان ایرانی، مهاجرت وزندگی‌اش در ایران را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم با یک شخصیت خودساخته‌ای روبرو هستیم که در تمام شرایط همدم و همراه همسرش هست، در کنار تربیت فرزندانش به فعالیت‌های اجتماعی هم می‌پردازد حتی زمانی که فرزندش شهید می‌شود، هرگز به انزوا پناه نمی‌برد بلکه بیشتر حضورش را در امور فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *