جنگ باند‌های مواد مخدر در فرانسه

13:50 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنگ باند‌های مواد مخدر در فرانسه
حضور نوجوانان در درگیری‌های مسلحانه میان باند‌های مواد مخدر به یکی از چالش‌های بزرگ در دومین شهر بزرگ فرانسه، یعنی مارسی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - باند‌های مسلح مواد مخدر طی سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های اصلی برای یکی از شهر‌های بزرگ فرانسه، یعنی مارسی تبدیل شده است.

براساس آمارها، ۴۹ نفر در تیراندازی‌های مربوط به باند‌های رقیب مواد مخدر در مارسی طی سال ۲۰۲۳ کشته شدند و قتل در این باند‌ها همچنان ادامه دارد. 

قاچاق مواد مخدر به مرگ برادر بزرگتر کساچی منجر شد؛ جسد او در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر/دی ۱۳۹۹) در یک خودروی سوخته کشف شد. از آن زمان، تعداد مرگ‌های مرتبط با مواد مخدر در مارسی به‌شکلی انفجاری افزایش یافته است.

یورونیوز گزارش کرد که دلیل اصلی درگیری میان باند‌های مسلح در مارسی، تسلط بر بازار پرسود مواد مخدر است. 

جنگ باند‌های مواد مخدر در مارسی و حضور نوجوانان در درگیری‌های مسلحانه

در فرانسه، قاچاق مواد مخدر سالانه حدود ۳ میلیارد یورو درآمد دارد. قیمت برخی از معامله‌های مواد مخدر مارسی روزانه بین ۲۵ هزار تا ۹۰ هزار یورو است. 

نیکلاس بسونه، دادستان عمومی شهر مارسی می‌گوید: پولی که از این تجارت سرازیر می‌شود، عامل فساد و کشتار است. 

مقام‌های فرانسوی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷ تن حشیش، ۲۱ میلیون یورو دارایی و ۱۰۷ تفنگ تهاجمی را در منطقه اطراف مارسی کشف و ضبط کردند؛ همچنین هر روز ۵ تا ۱۰ مرکز فروش مواد مخدر در دومین شهر فرانسه برچیده می‌شود؛ اما بحران فعالیت باند‌های مسلح فروش مواد مخدر همچنان گریبان این شهر را گرفته است. 

جنگ باند‌های مواد مخدر در مارسی و حضور نوجوانان در درگیری‌های مسلحانه

 

کشیده‌شدن پای نوجوانان به درگیری‌های مسلحانه

حال علاوه‌بر موضوع درگیری‌های خونین میان اعضای این باندها، حضور نوجوانان در این درگیری‌ها نیز نگرانی گسترده‌ای را برانگیحته است. 

برخی از والدین برای محافظت از فرزندان خود در برابر باند‌های مواد مخدر، به ابزار‌های غیرعادی متوسل می‌شوند. آمینه کساچی، دانشجوی حقوق و موسس سازمان غیردولتی «وجدان»، گفت: آن‌ها (والدین) علیه فرزندان خود اتهام طرح می‌کنند تا آن‌ها را از شبکه‌های مواد مخدر در امان نگه دارند. 

او گفت: ما در جنگ مواد مخدر شکست خوردیم. 

جنگ باند‌های مواد مخدر در مارسی و حضور نوجوانان در درگیری‌های مسلحانه

 

افزایش بسیار شدید قربانیان و مجرمان نوجوان قبلا در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. از ۴۹ نفری که طی درگیری‌های سال ۲۰۲۳ کشته شدند، ۷ نفر نوجوان بودند؛ همچنین ۱۸ نوجوان هم زخمی شده بودند. 

تازه‌ترین مورد قتل از سوی یک نوجوان در مارسی 

در همین حال، گاردین گزارش کرد: پس از اینکه یک پسر ۱۴ ساله از طریق رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان قاتل استخدام شد و ازسوی یک زندانی پیشنهاد ۵۰ هزار یورویی برای انجام یک قتل انتقام‌جویانه دریافت کرد، جنگ‌های طولانی‌مدت در زمینه مواد مخدر مارسی دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این نوجوان ازسوی یک زندانی ۲۳ ساله استخدام شده بود؛ این زندانی در ادامه پس از اینکه این پسر ۱۴ ساله فرد مورد هدف (مردی ۳۶ ساله) را به ضرب گلوله کشت، از سلول خود با پلیس تماس گرفته و این موضوع را گزارش کرد. 

جنگ باند‌های مواد مخدر در مارسی و حضور نوجوانان در درگیری‌های مسلحانه

تحقیقات درمورد قتل و توطئه به قتل از سوی یک باند جنایت‌کار آغاز شده است. پلیس در تلاش است تا مشخص کند که چرا زندانی استخدام کردن این نوجوان را به پلیس گزارش کرده است.

نیکلاس بسونه، دادستان مارسی این حادثه را وحشیگری بی‌سابقه توصیف کرد. او همچنین گفت که ۲ جنایت اخیر مربوط به نوجوانان نشان می‌دهد که جنگ‌های مواد مخدر به نوجوانان نیز کشیده شده است. 

براساس گزارش‌ها، به این پسر ۱۴ ساله دستور داده شده بود که قتل را با استفاده از اسلحه انجام داده و با خودرو تردد کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *