نشست و برخاست ۱۶۱ هزار هواپیما و اعزام و پذیرش ۱۸.۵ میلیون مسافر در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳

10:13 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نشست و برخاست ۱۶۱ هزار هواپیما و اعزام و پذیرش ۱۸.۵ میلیون مسافر در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳
عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه فعالیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی نیمه نخست ۱۴۰۳ بیانگر نشست و برخاست ۱۴۴ هزار فروند هواپیما در پرواز‌های داخلی و ۱۷ هزار فروند در پرواز‌های بین‌المللی، همچنین اعزام و پذیرش ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار مسافر در پرواز‌های داخلی و ۲میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در پرواز‌های بین‌‎المللی بوده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعاتی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، مهمترین شاخص‌های کلیدی KPI در حوزه فعالیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیانگر آن است که تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب ۱۴۴ هزار فروند و ۱۷ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۳۱ هزار فروند و بین‌المللی ۱۴ هزار فروند) به ترتیب افزایش ۱۰ و ۲۱ درصدی داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص شد که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۸۵ و ۱۵ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌ ۱۳۹۳ افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد رکورد دار نشست و برخاست هواپیما

بیشترین تعداد نشست و برخاست نیز در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۵۸ و ۳۵ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان ۸ فروند بوده است.

در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۵۸ درصد معادل ۹۳ هزار فروند از مجموع ۱۶۱ هزار فروند نشست و برخاست‌ در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۲ درصد ۶۸ هزار فروند نشست و برخاست ها در ۴۸ فرودگاه باقیمانده انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب  ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲میلیون و ۱۴۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(داخلی ۱۴ میلیون و۹۳۲ هزار و بین‌المللی یک میلیون و ۶۹۲ هزار نفر) به ترتیب ۹ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

نتایج بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص شد که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ترتیب در ۶ ماهه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۲ و ۲/۲ میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۲۶ و ۳ درصدی را نشان می دهد.

شایان ذکر است؛ بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۶.۵ و ۴.۸ میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه شاهرود به میزان ۵۳۷ نفر است. در ضمن در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۱ درصد ( ۱۱.۳ میلیون نفر از مجموع ۱۸.۴ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد( از ۵۰ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها که در آنها پرواز انجام شده) انجام شده است. به عبارت دیگر ۳۹ درصد ۷.۱ میلیون نفر اعزام مسافر در ۴۸ فرودگاه باقیمانده انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *