۱۱ هزار و ۵۲۹ فقره پرونده قضایی از ابتدای سال جاری در شهرستان کهنوج رسیدگی شد

14:42 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۱۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۱ هزار و ۵۲۹ فقره پرونده قضایی از ابتدای سال جاری در شهرستان کهنوج رسیدگی شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت قضات و کارکنان اداری به بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۹ فقره پرونده قضایی در شهرستان کهنوج رسیدگی شده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جمع قضات و کارکنان اداری شهرستان کهنوج گفت: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۱ هزار ۸۱۵ پرونده به سیستم قضایی شهرستان کهنوج وارد شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه در کهنوج پرونده کثیرالشاکی نداریم، افزود:۲۷۹ پرونده مسن در حوزه قضایی کهنوج وجود دارد که لازم است این پرونده هاهرچه زودتر تعیین و تکلیف شوند.

در ادامه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت:متوسط زمان رسیدگی به پرونده هادر دادگستری شهرستان کهنوج ۱۰۹ روز است.

حسن سلطانی نژاد اظهار کرد: در حوزه قضایی شهرستان کهنوج شاهد نرخ رسیدگی ۹۸ درصدی هستیم. با اقدامات موثر و سازنده دادگستری شهرستان کهنوج، خوشبختانه شاهد عدم وجود پرونده کثیرالشاکی در این حوزه قضایی هستیم.

برای اولین بار در کشور.
رسیدگی ۱۰۰درصد الکترونیک و حذف کامل پرونده‌های فیزیکی و کاغذی در شعب اول حقوقی کهنوج

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج بیان کرد: تنها شعبه حقوقی بدون کاغذ در کشور در مجموعه قضایی این شهرستان است و در این شعبه پرونده‌ها به صورت کاملا الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

سهراب سالاری گفت: در شعب دوم و سوم حقوقی این شهرستان نیز دادرسی‌ها بصورت ۱۰۰درصد الکترونیک رسیدگی می‌شوند.

وی افزود:حذف پرونده‌های فیزیکی در مجتمع‌های قضائی به افزایش فضای فیزیکی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در رسیدگی‌ها منجر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج مشکلاتی مانند کمبود قضات و نیروی اداری، کمبود تسهیلات و امکانات و کمبود فضای فیزیکی را از جمله مسائل و مشکلات این حوزه قضایی دانست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *