گزارش|

ترسناک مثل‌‌ دعوای درویش و بیرانوند/ شیرینی ۵ میلیاردی در فوتبالِ بدونِ زمین

0:50 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۰۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ترسناک مثل‌‌ دعوای درویش و بیرانوند/ شیرینی ۵ میلیاردی در فوتبالِ بدونِ زمین
جنجال‌های ناتمام مدیرعامل پرسپولیس و دروازه‌بان اسبق این تیم به جاهای باریک کشیده شده است، موضوعی که می‌توان از آن به عنوان یک فیلم ترسناک رونمایی کرد.

خبرگزاری میزان - یکی از طولانی‌ترین دعواهای حقوقی فوتبال ایران، جنجال بین علیرضا بیرانوند و رضا درویش است. بیرانوند پس از جدایی از پرسپولیس و پاسخ رد درویش به درخواست دوباره او برای بازگشت به تیم، با این مدیرعامل به مشکل خورد؛ در ابتدا مشکل این دو نفر در حد چند مصاحبه بود، اما این مجادله بالا گرفت و در نهایت تبدیل به تهمت و توهین شد و در مراحل بعدی به شکایت‌بازی رسید!

هر دو طرف قضیه، ادعا می‌کنند حق با آن‌هاست؛ بیرانوند به دنبال پول می‌گردد و درویش هم به دنبال اخذ مبلغ جریمه و محرومیت بیرانوند! این جنجال تمامی ندارد و روز به روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. هیچ‌کس باور نمی‌کرد این مجادله تا این حد طولانی، بحرانی و حیثیتی شود.

آخرین جنجال این ۲ نفر به چند روز اخیر برمی‌گردد. بعد از صادر شدن رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بیرانوند و پرسپولیس و در ادامه اعتراض بیرانوند و هم‌چنین درویش به این رأی، دو طرف قضیه رو به مصاحبه و توهین‌های مجدد آوردند.

شیرینی خوشمزه و ۵ میلیاردی بیرانوند به درویش در فوتبال بدونِ زمین/ نرخِ مهمان کردن ناهار و شام چه قدر است؟

رضا درویش بعد از پیروزی دقیقه آخری پرسپولیس مقابل چادرملو صحبت‌های جنجالی و حاشیه‌ای زیادی مطرح کرد و گفته بود: «خبر رأی محرومیت تعلیقی ۴ ماهه بیرانوند یکی از بدترین اتفاقات روز‌های سیاه فوتبال ایران پس از آن شبی که ناخودآگاه سقف قرارداد‌ها را چند ساعت مانده به پایان وقت بالا بردند، رقم خورد و این رأی یکی از لکه‌های ننگین فوتبال ایران است. هیچ ادله قانونی برای این کار نیست و همه دوستان و مسئولان این کمیته که رأی را صادر کردند، در جلسات خصوصی به من گفتند از لحاظ قانونی، امکان تعلیق حکم وجود ندارد. نباید خون هوادار مرحوم پرسپولیس فراموش شود و رأی بیرانوند ناعادلانه است.»

اما علیرضا بیرانوند هم بیکار ننشست و خیلی زود واکنش نشان داد و اجازه نداد توپ در زمین او بماند. وی‌ پس از پایان دیدار مقابل فولادخوزستان ادعای بسیار ترسناکی به صحبت‌های درویش مطرح کرد و با تهدید وی گفت: «فقط می‌خواهم بگویم نه تنها ۲۰ میلیارد را نمی‌دهم بلکه ۵ میلیاردی هم که هیئت مدیره پرسپولیس از من بابت اضافه کردن الحاقیه قرارداد شیرینی گرفت، پس می‌گیرم. زیاد هم ادامه بدهند ویدئوی آن هم بیرون می‌آید. این رأی درست و عادلانه نیست و از طریق وکیلم این موضوع را پیگیری خواهم کرد و دست خیلی از افراد رو خواهد شد.»

شیرینی خوشمزه و ۵ میلیاردی بیرانوند به درویش در فوتبال بدونِ زمین/ نرخِ مهمان کردن ناهار و شام چه قدر است؟

 

خودزنی بیرانوند و درویش در مصاحبه‌های جدید! 

بیرانوند در صحبت جدیدش از موضوعی به زعم خودش افشاگری کرده که ممکن است برای خودش هم گران تمام شود، حتی بسیار گران‌تر از ۵ میلیاردی که شیرینی داده! پس از این مجادله لفظی هم بیرانوند و هم درویش به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شده‌اند تا ادله و مدارک اظهارات مطرح‌شده خود در رسانه‌ها را ثابت کنند.

به نظر می‌رسد صحبت‌های عجیب و غریب بیرانوند که نوعی گل به خودی هم بود، این پرونده را وارد فاز تازه‌تری کرده و اگر ماجرای شیرینی دادن او به هیئت مدیره پرسپولیس واقعی باشد، این باشگاه با یک بحران عظیم مواجه خواهد شد و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال برخوردی جدی با تمامی عوامل این تخلف انجام دهد.

متأسفانه فوتبال ایران که از ریشه و بنیاد در مسائل سخت‌افزاری مشکل دارد و توانایی فراهم کردن حتی یک زمین چمن سالم به همراه چند دستگاه VAR را ندارد، آنقدر در باتلاق حواشی غرق شده است که شیرینی‌هایش ۵ میلیاردی شده، اتفاقی که می‌تواند تَن نحیف این مُرده در حال احتضار را با سرعت بیشتری به ورطه نابودی بکشاند.

سکوت رضا درویش بعد از اظهارات بیرانوند و عدم واکنش رسمی باشگاه پرسپوليس بعد از این صحبت‌ها، جامعه فوتبال را نسبت به دو طرف ماجرا بدبین کرده است و گویا هر دو نفر این قضیه قصد دارند، طرف مقابل را به همراه خود به تهِ چاه ببرند که صحبت‌هایشان جدای از تخریب یکدیگر، جنبه خودزنی نیز به خود گرفته است!

پیش‌بینی می‌شود اظهارات جدید این دو نفر موجب محرومیت طرفین و باز شدن قضایای جدید و عجیبی باشد که احتمالاً تا چند ماه دیگر افکار عمومی و رسانه‌های رسمی و مجازی را درگیر حواشی و اخبار جدیدی کند.

گفتنی است؛ طبق قوانین انضباطی فوتبال ایران، هرگونه رشوه‌دهی یا رشوه‌گیری با حداقل یک سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی مواجه خواهد شد. مقررات انضباطی فوتبال تأکید دارد که افرادی که به هر شکل در تخلفاتی مانند رشوه دست داشته باشند، با محرومیت حداقل ۱۲ ماهه از ورود به کلیه ورزشگاه‌ها و جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *