رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یزد: حرکت پلیس باید بر محور قانون توأم با رعایت اخلاق اسلامی باشد

14:46 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یزد: حرکت پلیس باید بر محور قانون توأم با رعایت اخلاق اسلامی باشد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد بر ضرورت حرکت مأموران پلیس بر محوریت قانون توأم با رعایت اخلاق اسلامی تاکید کرد و گفت: اجرای کامل قانون توسط ضابطان قضایی در کنار برخورد کریمانه با مردم موجب اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود.

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های شهرستان یزد با رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان دیدار کردند.

غلامعلی دهشیری رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، به ویژگی خاصی که سید حسن نصرالله از آن برخوردار بود اشاره کرد و گفت: چه چیز سبب شد که فرزند یک سبزی‌فروش ساده در شرق بیروت، و یک طلبه ساده به اسطوره‌ای جاودان، محبوب‌ترین چهره عرب، قهرمان بی‌نظیر مبارزه با صهیونیسم جهانی، شگفتی‌سازترین رهبر مقاومت، مجاهد کم نظیر و عزت مقاومت، برای همه مبارزان و مجاهدان فی سبیل الله تبدیل شود؟

و️ی افزود: ولایت‌مداری به معنای واقعی کلمه، اساسی‌ترین رمز و راز توفیق شهید عزیز سید حسن نصرالله بود و باید همه ما که افتخار خدمتگذاری در سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح را تحت ولایت نایب بر حق امام زمان (عج) داریم درس بگیریم و عهد ببندیم تا پای جان در مسیر ولایت باقی بمانیم.

دهشیری در ادامه ضرورت حرکت مأموران پلیس بر محوریت قانون توأم با رعایت اخلاق اسلامی را یادآور شد و گفت: اجرای کامل قانون توسط ضابطان قضایی و نظامی در کنار برخورد کریمانه و حکیمانه، موجب اعتماد بیشتر مردم به نیروی انتظامی و ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت قانونی دستگاه قضا از اقتدار و صلابت پلیس، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر این نکته واقف و عامل است که در کنار برخورد قاطع با مجرمان، شأن و اقتدار پلیس باید طوری حفظ شود که تزلزلی در ایجاد امنیت جامعه و احساس عدالت در جامعه به وجود نیاید.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و به هنگام دستور‌های قضایی و ارسال به موقع گزارشات می‌تواند در رفع اطاله دادرسی، تسهیل و تسریع در اجرای احکام قضایی و کاهش جرایم راهگشا باشد.

وی عملکرد کارکنان انتظامی شهرستان یزد را در اجرای دستورات مقامات قضایی، مطلوب ارزیابی کرد و در ادامه به بخشی از آسیب‌های موجود اشاره و با ارائه راهکار، خواستار رفع این آسیب‌ها شد.

سرهنگ شفیعی فرمانده انتظامی شهرستان یزد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط انتظامی شهرستان، نقش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را در صیانت از کارکنان فراجا ارزشمند توصیف کرد و از مجموعه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *