وضعیت وخیم انسانی در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا

10:16 - 15 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۹۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت وخیم انسانی در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا
کارشناسان درپی قطعی برق و نبود امکانات، وضعیت در حلبی‌آباد کاناداریل در اسپانیا را اضطراری اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - حلبی‌آباد‌ها برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسد، در بسیاری از کشور‌های اروپایی وجود دارند؛ این مناطق اغلب محل سکونت مهاجران و افراد فقیر بوده و از امکانات مورد نیاز بهره‌مند نیستند. 

کاناداریل یکی از حلبی‌آباد‌های پرجمعیت در نزدیکی مادرید، پایتخت اسپانیا است؛ درواقع، کاناداریل بزرگ‌ترین حلبی‌آباد‌ در قاره اروپا به‌حساب می‌آید. 

قطعی برق در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا

برق ۲ بخش از این حلبی‌آباد که تنها ۳۰ دقیقه با مادرید فاصله دارد، در ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) قطع شد. شرکت تامین‌کننده انرژی منطقه اعلام کرد که قطعی به‌دلیل استفاده غیرقانونی و فشرده از برق و فشار بیش از حد بر سیستم انرژی بوده است.

این قطعی گسترده بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر، ازجمله هزار و ۸۰۰ کودک تاثیر گذاشت. 

وضعیت وخیم انسانی در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا

کارشناسان سازمان ملل ۲ ماه پس از قطع برق، هشدار دادند که کمبود برق حق کودکان برای داشتن مسکن مناسب را نقض می‌کند و تاثیر بسیار جدی بر حقوق آن‌ها برای سلامت، غذا، آب، بهداشت و آموزش می‌گذارد. 

کارشناسان وضعیت در این حلبی‌آباد را وضعیت اضطراری انسانی و ناپایدار توصیف می‌کنند. 

اما وضعیت باوجود هشدار‌ها و اعتراض‌ها، برای کسانی که در کاناداریل و در شرایط استعاری زندگی کرده و ناتوان هستند، تنها اندکی تغییر ایجاد شده است.

هزینه بالای تامین انرژی

براساس گزارش‌ها، تامین سوخت ژنراتو‌هایی که ساکنان این حلبی‌آباد مجبور به خرید آن هستند، روزانه ۱۵ تا ۲۰ یورو هزینه دارد. 

ساکنان همچنین به‌دلیل نگرانی از سرقت ژنراتور‌ها مجبورند این دستگاه‌ها را در شب قطع کرده و پنهان کنند؛ بنابراین در شب‌ها تقریبا برقی در این حلبی‌آباد وجود ندارد. 

وضعیت وخیم انسانی در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا

کوئینیتو فرناندز ۳۰ ساله، یکی از ساکنان این حلبی‌آباد، که با جمع‌آوری و فروش ضایعات خانواده خود را تامین می‌کند، می‌گوید: روز‌هایی وجود دارد که ما پول کافی برای خرید سوخت جهت راه‌اندازی ژنراتور‌ها نداریم؛ ۴ سال است که با این وضعیت روبرو هستیم.

فرناندز می‌گوید که در تابستان، زمانی که دمای هوا در اطراف پایتخت اسپانیا از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر می‌رود، او فرزندانش را با شلنگ آب خنک می‌کند؛ در زمستان، که دما ممکن است به زیر صفر برسد، فرزندانش در تاریکی از خواب بیدار شده و صورت خود را در آب یخ‌زده می‌شویند. 

مشکلات ناشی از نبود برق

کمبود برق همچنین به این معنی است که یخچال در این حلبی‌آباد یک کالای لوکس پرهزینه به‌حساب می‌آید؛ بنابراین بیشتر مواد غذایی ساکنان هر ۲ روز یکبار کنسرو شده یا خریداری می‌شود. 

قطعی برق همچنین به‌معنای نداشتن ماشین لباسشویی است و بنابراین ساکنان مجبورند برای شست‌وشوی لباس‌های خود هزینه زیادی را برای رفتن به مراکز لباسشویی بپردازند.

وضعیت وخیم انسانی در بزرگ‌ترین حلبی‌آباد اروپا

در همین حال، آموزش کودکان ساکن نیز با اختلال مواجه است؛ قطعی برق باعث شده که تنها راه پیش‌روی دانش‌آموزان انجام تکالیف با نور شمع باشد. این موضوع باعث ضعیف شدن چشمان کودکان می‌شود. 

یکی از ساکنان می‌گوید: سیاستمداران، ازجمله پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا باید به کاناداریل بیایند و ببینند که آیا خودشان می‌توانند بدون برق زندگی کنند. چرا آن‌ها برای مدت یک هفته در اینجا زندگی نمی‌کنند.

کارشناسان می‌گویند که کودکان و خانواده‌ها بیشترین هزینه را برای کمبود برق در این حلبی‌آباد می‌پردازند. 

آسیب واقعی به منزلت انسانی ساکنان

نویسندگان مطالعه اخیر درمورد وضعیت برق در این منطقه گفتند که این قطعی برق احتمالا بزرگ‌ترین قطع انرژی در اروپا برای دهه‌ها بوده و پیامد‌های ناگواری برای نیمی از ساکنان آن داشته است.

در این گزارش آمده که وضعیت فقر شدید انرژی که هزاران نفر از مردم ساکن در کاناداریل در معرض آن هستند، نشان‌دهنده آسیب واقعی به منزلت آن‌ها به‌عنوان انسان است.

وقتی از فقر انرژی در اروپا صحبت به میان می‌آید، به مردمی اشاره می‌شود که قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *