۱۴۸ زندانی جرایم غیرعمد در نیمه نخست سال جاری از زندان‌های استان قزوین آزاد شدند

8:10 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۴۸ زندانی جرایم غیرعمد در نیمه نخست سال جاری از زندان‌های استان قزوین آزاد شدند
رئیس دادگستری استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری با حمایت و کمک خیرین ۱۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بدهی، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا در گفت وگو با میزان اظهار کرد: برخی اوقات افرادی به دلیل بروز تصادفات جاده ای، حوادث پیش بینی نشده و یا مشکلات مالی و بی احتیاطی در مبادلات تجاری دچار مشکلات حقوقی شده و به حبس محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید دین مبین اسلام به دستگیری از نیازمندان به خصوص افرادی که سابقه کیفری نداشته و ناخواسته به جرایم غیر عمد محکوم و مجبور شده‌اند دورانی از زندگی خود را در حبس سپری کنند.

مصطفوی نیا افزود: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی و کاهش جمعیت کیفری استان، توسط ستاد دیه و حمایت و کمک خیرین در شش ماهه اول سال جاری شرایط آزادی ۱۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده که ۹۱۴ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۲۲۰ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات و ۱۰۲ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان تأمین شده است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است، خاطر نشان کرد: زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ نفز از محکومین جرایم غیر عمد دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند، ازمردم خیّر استان خواست تا با مشارکت خود شرایط آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *