آزادسازی بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان قزوین/ ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد

9:43 - 12 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۴۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزادسازی بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان قزوین/ ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا با بیان اینکه افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی امری ضروری است، اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان است.

وی ادامه داد: به همین منظور با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال آزادسازی شده و طبق  ماده ۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات به لحاظ تغییر کاربری، ۱۷ بنا و مستحدثات غیرمجاز پس از ابلاغیه‌های صادره و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.

مصطفوی‌نیا تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۱۹ مورد در استان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر این موضوع به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت‌المال طی ۶ ماه اخیر ۶  هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با تاکید بر لزوم رصد مستمر متولیان حوزه آب از منابع زیر زمینی استان  و برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته به منظور صیانت از منابع آبی تعداد ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین و همراهی سایر دستگاه‌ها  پر و مسلوب‌المنفعه شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع تصرف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *