لاریجانی: اگر صهیونیست ایران را بزند، پاسخ ایران لحظه‌ای خواهد بود

20:05 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۴۴۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
لاریجانی: اگر صهیونیست ایران را بزند، پاسخ ایران لحظه‌ای خواهد بود
محمدجواد لاریجانی با اشاره به این که به لحاظ تقارن زمانی سپاه پاسداران کار تمیزی انجام داد، تاکید کرد: اگر صهیونیست‌ها به فرض دو سه نقطه ایران را بزند پاسخ ایران لحظه‌ای خواهد بود.

خبرگزاری میزان - محمد جواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل بین الملل با حضور در برنامه صف اول درباره عملیات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: به نظرم خوب است که این عملیات را از منظر بیرون هم نگاه کنیم چون تبلیغات وسیعی است که موشک ها به جایی نخورده است و هیچ خبری نیست و یکی هم که خورده به یک مدرسه اصابت کرده است.

وی ادامه داد: این تبلیغات دروغین هست منتهی یک قرائنی وجود دارد که نشان می دهد این تبلیغات نادرست است زیرا اولا خود تشکیلات نظامی ادعا کردند که تعداد قابل توجهی از موشک ها به قسمت مرکزی مناطق اشغالی اصابت کرده و هیچ کدام نگفتند که هیچ خسارتی به بار نیاورده است، ضمنا از همه این ها مهمتر این است که از ۹ میلیون جمعیتی که در مناطق اشغالی ساکن هستند تقریبا ۸ میلیون از آن ها در پناهگاه ها هستند لذا اگر این موشک ها بی خاصیت هستند دلیلی ندارد که انقدر از آن بترسند.

لاریحانی بیان کرد: به نظرم بهترین موضع گیری را سخنگوی پنتاگون که یک نظامی است داشت؛ او گفت این حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل بسیار جدی، موثر و خطرناک بود ثانیا اظهار داشت ما در حال بررسی خسارات وارده هستیم و ضمنا ببینیم چگونه می توانیم دفاع رژیم صهیونیستی را تقویت کنیم. اگر این سه مسئله را با هم در نظر بگیریم معلوم می شود که این تهاجم، تهاجم موثری بوده است.

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی تاکید کرد: جمع بندی بنده این است که با توجه به قرائن بیرون و غیر از اعتمادی که ما به گزارش نیروهای خود داریم سپاه پاسداران کار تمیزی از هر جهت انجام داد.

وی افزود: عملیات وعده صادق از لحاظ زمانی نیز بسیار حائز اهمیت بود چراکه آن‌ها به دنبال این بودند که سال جدیدشان را جشن بگیرند و می‌خواستند با توجه به شهادت سید عزیز ما جشن عظیمی به پا کنند، اما مجبور شدند که جشن خود را به پناهگاه‌ها ببرند. این سال سال سیاهی برای رژیم صهیونیستی است.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل اظهار داشت: صهیونیست‌ها می‌گویند که پاسخ می‌دهند و حجم وسیعی از تبلیغات هم صورت گرفته است، اما ملت ما بصیرت بالایی دارند و باید از این حرف‌ها رد شویم و باید دید در صحنه واقعی چه چیزی محتمل است.

لاریجانی اذعان داشت: باید چند نکته را در نظر گرفت؛ اول باید بدانیم اولویت‌های رژیم صهیونیستی چیست؟ شعار اصلی آن‌ها در غزه نابودی حماس بود که به آن نرسیدند و آن‌ها هر روز هم عملیات دارند. در جبهه شمال که مربوط به جنوب لبنان است هم جنگی که می‌کنند مقدار زیادی آواره روی دست آن‌ها گذاشته که این فشار منجر به آن شده تا بخش نظامی خود را آنجا متمرکز کنند ضمن آنکه نتوانستند تاب آوری غزه را هم آنگونه که می‌خواستند پایین بیاورند. به نظر بنده اولویت اکنون صهیونیست‌ها این است که جبهه لبنان را در پایین‌ترین سطح خاموش و منفعل کنند، ممکن است هدف بزرگ آن‌ها نابودی حزب الله باشد که دست یافتنی نیست، اما کمترین توقع آن‌ها این است که دیگر این جبهه فعال نباشد. 

وی تصریح کرد: حال با این اولویت‌ها آیا انسان عاقل می‌خواهد جنگ بزرگی را هم با ایران شروع کند؟ به فرض اینکه دو سه نقطه ایران را هم بزند ایران که دیگر پاسخش لحظه‌ای خواهد بود. آن‌ها دیگر مزه حملات نیرو‌های ما راچشیده اند بنابراین بر اساس این تحلیل به نظر من بعید است که آن‌ها دست به چنین اقدامی بزنند.

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *