انتخابات آمریکا|

مناظره معاونان ترامپ و هریس؛ ونس و والز چه گفتند؟

10:02 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۲۷۸
مناظره معاونان ترامپ و هریس؛ ونس و والز چه گفتند؟
معاونان نامزد‌های احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره موضوع‌ها مختلفی با یکدیگر به بحث پرداختند.

خبرگزاری میزان – در فاصله یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، سرعت تحولات مربوط و رقابت‌های میان دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات این انتخابات بالا گرفته است.

ترامپ در رویداد انتخاباتی خود در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین با تمرکز بر موضوع‌های اقتصاد و مهاجرت در ادامه جدال‌های لفاظانه با هریس، ضمن متهم کردن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش به ناتوانی در حل‌وفصل بحران تورم، وعده داد که این مشکل را حل می‌کند.

وی در این رویداد بار دیگر ادعا کرد که اگر همچنان رئیس‌جمهور آمریکا بود، این آشفتگی در غرب آسیا رخ نمی‌داد و تحولات اخیر ناشی از عدم احترام به آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن بوده است.

نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در این رویداد به موضوع تحولات غرب آسیا و عملیات موشکی ایران علیه اراضی اشغالی نیز پرداخت و مدعی شد که بی‌کفایتی بایدن و هریس، آمریکا را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است.

 

مناظره معاونان ترامپ و هریس؛ ونس و والز چه گفتند؟

در عین حال، مهم‌ترین رویداد انتخاباتی آمریکا در ساعات گذشته مناظره معاونان هریس و ترامپ بود؛ تیم والز، معاون کامالا هریس و جی‌دی ونس، معاون دونالد ترامپ صبح چهارشنبه به وقت محلی (۱۱ مهر) در مناظره‌ای انتخاباتی به میزبانی شبکه سی‌بی‌اس شرکت کردند؛ نوراه اودانل و مارگارت برنن، مجری‌های این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای بودند.

این مناظره تنها مناظره معاونان نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود که در نیویورک برگزار شد و برجسته‌تر و آشکارتر شدن اختلاف‌های طرفین را درپی داشت.

در مناظره معاونان هریس و ترامپ چه گذشت؟

والز، زوج انتخاباتی و معاون کامالا هریس ضمن تاکید بر حمایت از رژیم صهیونیستی، مدعی شد که واشنگتن به حمایت از این رژیم برای آنچه دفاع از خود خواند، ادامه می‌دهد.

وی همچنین درباره بازگشت ترامپ به قدرت هشدار داد و گفت: بازگشت ترامپ به کاخ سفید خطرناک است.

جی‌دی‌ونس، زوج انتخاباتی و معاون ترامپ هم مدعی شد که راه پایان دادن به هرج‌ومرج در جهان، بازگشت ترامپ به کاخ سفید است.

 

مناظره معاونان ترامپ و هریس؛ ونس و والز چه گفتند؟

وی همچنین به عملیات وعده صادق ۲ ایران اشاره کرده و ادعا کرد: ایران بدون رفتار منفعلانه دولت جو بایدن، نمی‌توانست کاری را که شب گذشته انجام داد، اجرایی کند.

زوج انتخاباتی ترامپ در بخشی دیگر ضمن تاکید بر حمایت از رژیم صهیونیستی، گفت: ترامپ به‌صراحت به این موضوع تاکید کرده است.

این اظهارات جی‌دی‌ونس با واکنش والز مواجه شد؛ زوج انتخاباتی هریس گفت: عملکرد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود، در مهار ایران فاجعه‌بار بود و با خروج از برجام، ایران را به سلاح هسته‌ای نزدیک کرد.

واکنش معاون ترامپ به این اظهارات نیز با طرح ادعا‌های مربوط به امن‌تر شدن جهان در دوره ترامپ انجام شد.

تیراندازی‌های جمعی در مدارس، مراقبت از کودکان، مراقبت‌های بهداشتی و بحران هزینه‌های زندگی از دیگر نکات کلیدی مناظره والز و جی‌دی‌ونس بود.

زوج انتخاباتی ترامپ در این مناظره از گفتن این جمله که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شکست خورده است، خودداری کرد؛ وی در پاسخ به اصرار والز برای پاسخ به این پرسش که «آیا ترامپ در انتخابات گذشته پیروز شد یا شکست خورد»، گفت: من روی آینده متمرکز شده‌ام.

 

مناظره معاونان ترامپ و هریس؛ ونس و والز چه گفتند؟

موضوع مهاجرت نیز از موضوع‌های مورد بحث در مناظره شب گذشته زوج‌های انتخاباتی والز و ونس بود؛ ونس مدعی شد که دلیل بخش وسیعی از مشکلات آمریکا، از تیراندازی در مدرسه تا بحران مسکن، مهاجران غیرقانونی و سیاست مرزی آمریکا است.

وی درباره بحران تیراندازی‌های جمعی در مدارس آمریکا و مخالفتش با قوانین کنترل اسلحه، اظهار کرد: ما باید در‌ها را محکم‌تر کنیم؛ میان افزایش تیراندازی‌های جمعی در آمریکا با قاچاق سلاح گرم از مکزیک رابطه نزدیکی وجود دارد.

موضوع سقط جنین، بحران اقلیمی و پروژه ۲۰۲۵ ترامپ هم از موضوع‌های مطرح شده در مناظره والز و ونس بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *