۷ فرودگاه برتر از نظر کیفیت خدمات معرفی شدند

15:41 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۷ فرودگاه برتر از نظر کیفیت خدمات معرفی شدند
فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان و مشهد در زمینه امکانات ترمینال‌ها، فرودگاه‌های تبریز، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و یزد در زمینه نحوه برخورد کارکنان از نظر مسافران صنعت هوانوردی کشور به عنوان فرودگاه‌های برتر معرفی شدند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی افشاری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ)، اعلام کرد: با اجرای طرح پایش هوشمند کیفیت خدمات فرودگاهی، فرودگاه‌های برتر کشور شناسایی شدند. این پایش در دو بخش ساختاری کیفیت خدمات و امکانات سالن‌های فرودگاه‌ها در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

افشاری تصریح کرد: در این ارزیابی، دو میلیون و ۴۰۰ هزار بازخورد از مسافران جمع‌آوری و تحلیل شده است. نتایج نشان می‌دهد که ۷۰.۲ درصد از مسافران از خدمات و امکانات فرودگاه‌ها رضایت داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

وی به ابزار‌های مکانیزه مورد استفاده در این پایش اشاره کرد و گفت: این ابزار‌ها شامل کنسول‌های سخت‌افزاری، لمسی، دیجیتالی، وبسایت و لینک‌های نظرسنجی هستند. هدف اصلی این پایش، جلب رضایت حداکثری مسافران و شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات فرودگاهی است.

افشاری خاطرنشان کرد: به‌عنوان بخشی از این طرح، فرودگاه‌های برتر در دو حوزه کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن‌های فرودگاه با توجه به استاندارد‌های بین‌المللی ACI/ASQ شناسایی شدند. 

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ)، بر اساس ارزیابی‌ها، فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان و مشهد به عنوان برترین‌ها در زمینه امکانات ترمینال‌ها معرفی شدند. همچنین، فرودگاه‌های تبریز، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، و فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و یزد در نحوه برخورد کارکنان، جزو فرودگاه‌های برتر شناخته شدند.

افشاری ادامه داد: فرودگاه‌های مشهد، تبریز و مهرآباد نیز در زمینه آراستگی و راحتی، و فرودگاه‌های بندرعباس، زاهدان و مشهد در وضعیت پارکینگ، به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

وی همچنین به ارزیابی‌های انجام شده در زمینه نحوه دسترسی مسافران به فرودگاه، زمان انتظار پذیرش، کیفیت تحویل بار و خدمات نظافت سالن‌ها اشاره و فرودگاه‌های برتر در هر یک از این حوزه‌ها را معرفی کرد.

افشاری در پایان تأکید کرد: نتایج این پایش به‌عنوان معیاری برای بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مسافران در نظر گرفته می‌شود و فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، اصفهان، بندرعباس، شیراز، تبریز و مشهد به ترتیب به‌عنوان برترین فرودگاه‌های کشور از نظر رضایت مسافران در شهریورماه سال جاری شناخته شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *