بیش از ۳۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به ستاد صبر استان اردبیل به مصالحه ختم شده است/ آزادی ۴۵۰ زندانی با تلاش صلح‌یاران اردبیلی

14:08 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۱۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۳۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به ستاد صبر استان اردبیل به مصالحه ختم شده است/ آزادی ۴۵۰ زندانی با تلاش صلح‌یاران اردبیلی
رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۵۰ نفر با کمک صلح‌یاران استان از زندان آزاد و بیش از ۳۵ درصد پرونده‌ها نیز به مصالحه ختم شده است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی در آیین تجلیل از صلح‌یاران و خاندان مهربانی استان اردبیل که در فرهنگسرای بانوان و خانواده اردبیل برگزار شد، با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله سید مجاهد، اظهار کرد: سید حسن نصرالله به‌مثابه مالک‌اشتر برای بدکاران از آتش فراتر بود.

بیش از ۱۲۵ هیئت صلح استانی دایر شده است

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد صبر استان از ۳ سال پیش در استان تشکیل و طی این مدت بیش از ۱۲۵ هیئت صلح استانی دایر شده است، افزود: با فعالیت و تلاش بیش از ۶۳۰ نفر در این هیئت‌های صلح بیش از ۳۵ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مصالحه منجر شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با اشاره به آزادی ۳۰۹ نفر از زندانیان استاندر ۶ ماهه اول سال جاری و با تلاش شورا‌های حل اختلاف، گفت: هیئت‌های صلح و شورا‌های حل اختلاف در ترویج صلح و جلب گذشت و بخشش پیشتاز هستند و آزادی ۳۰۹ نفر با جلب رضایت و گذشت شکات گواه سعی و تلاش زیاد در محقق‌شدن این موضوع است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به گذشت و بخشش ۳ محکوم به قصاص در استان، عنوان کرد: با کمک صلح‌یاران ۳ نفر در اردبیل که به قصاص نفس محکوم شده بودند با کسب رضایت اولیای‌دم نجات پیدا کردند و در شهرستان مشکین‌شهر نیز ۶ نفر از محکومین به قصاص نفس مورد عفو و گذشت قرار گرفتند که جا دارد از تمام افرادی که دراین‌رابطه کمک کردند قدردانی کنم.

بیش از ۴۵۰ نفر توسط صلح‌یاران و منادیان صلح استان از زندان آزاد شده‌اند

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۵۰ نفر از افرادی که حکم جلب آن‌ها صادر و قرار بود روانه زندان شوند با کمک صلح‌یاران و دادیاران و اخذ گذشت، مانع از ورود آن‌ها به زندان شده‌اند و در مجموع از ابتدای سال جاری بیش از ۴۵۰ نفر توسط صلح‌یاران و منادیان صلح استان از زندان آزاد شده‌اند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *