استاندارد‌های دوگانه و بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان

9:22 - 11 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استاندارد‌های دوگانه و بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان
واکنش کشور‌های غربی به حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان و کشتار مردم این کشور، بیانگر استاندارد دوگانه این کشور‌ها درقبال تحولات جهان امروز است.

خبرگزاری میزان - تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش صحنه نسل‌کشی و بی‌ثبات کردن منطقه با بمباران مداوم لبنان آشکار شده است. 

حمله‌ها در سراسر این کشور، ازجمله بیروت، به شهادت صد‌ها نفر ازجمله زنان و کودکان منجر شده و نمونه‌ای کلاسیک از تجاوز به یکی دیگر از کشور‌های عضو مستقل سازمان ملل است. 

این وحشی‌گری رژیم صهیونیستی ادعای پایبندی به هنجار‌های بین‎المللی را آشکار کرده است؛ درواقع، تحولات اخیر نشان می‌دهد که چگونه رژیم صهیونیستی یک رژیم پارانوئید، متجاوز و سرکش است که به راحتی قوانین بین‌المللی را با حمله به یک کشور مستقل دیگر زیر پا می‌گذارد.

بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان

درحالی که حمله‌های رژیم صهیونیستی به مردم لبنان در نشست ۲۰۲۴ مجمع عمومی سازمان ملل به‌طور گسترده محکوم شد، اما بی‌تفاوتی جنایت‌کارانه و سکوت دولت‌های غربی در قبال نقض حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و کشتار مردم لبنان، ادعا‌های غرب و رژیم اشغالگر را آشکار کرده است. 

تنها موضوعی که از سمت غربی‌ها تایید شده، لزوم برقراری آتش‌بس است. با این حال، حمله‌های رژیم صهیونیستی و منفجر کردن پیجرها به این معنی بوده که نتانیاهو علیه یک کشور مستقل دیگر جنگ به‌راه انداخته و مردم آن را قتل‌عام کرده است. فشار آتش‌بس نیز، به این دلیل که نتانیاهو آن را به حاشیه برده و بیشتر به تخریب و آواره کردن جمعیت لبنان علاقه‌مند است، افزایش یافته است.

 

استاندارد‌های دوگانه و بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان

 

بدیهی است که اقدام‌های رژیم صهیونیستی به منزله تروریسم است، زیرا حمله‌های این رژیم به لبنان ناقض چندین معاهده و پروتکل بین‌المللی بوده که رژیم صهیونیستی آن را امضا کرده است.

با این حال، فراتر از درخواست‌ها برای آتش‌بس، هیچ فریاد یا درخواستی برای پاسخگو کردن رژیم تروریستی از سوی دولت‌های غربی وجود ندارد.

پشتیبانی ادامه‌دار آمریکا از رژیم صهیونیستی

المیادین نوشت: با بررسی دقیق می‌توان متوجه شد که چندین اقدام رژیم صهیونیستی براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه غیرقانونی است. 

ماده ۷ پروتکل اصلاحی دوم کنوانسیون ژنو درمورد سلاح‌های متعارف باید درنظر گرفته شود؛ این ماده استفاده از تله‌های انفجاری علیه غیرنظامیان و بمباران کور را ممنوع کرده است. منفجر کردن پیجر‌ها و دستگاه‌های ارتباطی از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان، که به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی منجر شد، نقض پروتکل اصلاح شده است.

باوجود اینکه سازمان ملل این انفجار‌ها را نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی می‌داند، اما هیچ درخواستی برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

چنین تروریسمی تنها باعث شد که حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های علیه بشریت، یعنی آمریکا، تعهد تذلذل‌ناپذیر خود را به نسل‌کشی از سوی اشغالگران تایید کند. 

 

استاندارد‌های دوگانه و بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان

 

به‌عنوان نمونه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد که واشنگتن به ارائه کمک‌های نظامی به رژیم نتانیاهو ادامه خواهد داد؛ آستین تاکید کرد که باوجود تحولات لبنان، آمریکا کمک مالی را به رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد کرد؛ این درحالی است که رژیم صهیونیستی ۸.۷ میلیارد دلار بسته کمکی برای حمایت مالی بیشتر برای حمله به مردم لبنان دریافت کرده است. 

حقیقت این است که حمله‌های علیه حزب‌الله لبنان یا مردم این کشور به پاسخ دیپلماتیکی منجر نشده که رژیم صهیونیستی را محکوم کند و خواستار تحریم‌هایی علیه رژیم نتانیاهو شود؛ این چیزی است که درمورد آمریکا نمی‌توان انتظار داشت. 

همچنین، باوجود اینکه حمله‌های اخیر به لبنان تقریبا نیمی از تلفات جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ را به‌همراه داشت، هیچ مقام آمریکایی برنامه‌ای برای سفر به خاورمیانه برای کاهش ادعایی تنش‌ها اعلام نکرد.

این وضعیت به‌دلیل وسواس دولت جو بایدن، رئیس‌‎جمهور آمریکا در ارائه پوشش دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی به رژیم صهیونیستی، پیش از انتخابات آمریکا است. 

استاندارد دوگانه

متحدان آمریکا مانند آلمان، ایتالیا و استرالیا نیز تفاوتی ندارند؛ تنها واکنش متحدان غربی رژیم صهیونیستی به منفجر کردن پیجر‌ها و حمله‌ها به مردم لبنانی، فشار آوردن نمادین برای آتش‎بس ۲۱ روزه بوده که رژیم نتانیاهو آن را رد کرده است. 

مشکل این است که چنین رفتار‌هایی ریاکارانه است، زیرا هیچ یک از این کشور‌ها خواستار پایان دادن به اشغال غزه از سوی رژیم صهیونیستی یا اقدام‌هایی برای جلوگیری از شهرک‌سازی تیم رژیم نشده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنان به درآمدزایی برای تامین مالی حمله‌های خود علیه غیرنظامیان بی‌گناه لبنانی و فلسطینی با شرکت‌هایی مانند غول رسانه‌ای آلمانی «اکسل اسپرینگر» ادامه می‌دهد؛ این شرکت رسانه‌ای ماه‌ها پس از آغاز نسل‌کشی هنوز درگیر معامله‌های تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین است. 

 

استاندارد‌های دوگانه و بی‌تفاوتی غرب به کشتار مردم لبنان

 

درمورد پاسخ‌های دیپلماتیک به تجاوز به لبنان، استاندارد‌های دوگانه واضحی وجود دارد؛ این استاندار‌های دوگانه را می‌توان در واکنش غرب به جنگ اوکراین دید؛ به‌عنوان نمونه، آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین به‌طور مداوم خواستار تحریم دولت روسیه و منزوی شدن مسکو ازنظر دیپلماتیک بوده‌اند.

با این حال، زمانی که رژیم صهیونیستی به لبنان (یک کشور مستقل عضو سازمان ملل) حمله کرده و شهروندان بی‌گناه را قتل‌عام می‌کند، همان آمریکا به‌همراه متحدانش تا حد زیادی نسبت به مصیبت شهروندان لبنانی بی‌تفاوت می‌مانند. 

اگر چنین حمله‌های هوایی علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌شد، واکنش بسیار متفاوت بود؛ با این حال، زمانی که صحبت از حمله رژیم صهیونیستی به مردم لبنان می‌شود، سکوت جنایت‌کارانه از سوی آمریکا و متحدانش برقرار است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *