بی‌توجهی به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی، عامل حادثه طغیان هلیل‌رود جیرفت

11:59 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۷۲
بی‌توجهی به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی، عامل حادثه طغیان هلیل‌رود جیرفت
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پایان عملیات جست‌وجو و نجات در حادثه طغیان هلیل‌رود جیرفت پس از ۱۳ ساعت تلاش امدادگران و یافتن پیکر ۱۵ جان‌باخته این حادثه، تاکید کرد: بی‌توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت نکات و توصیه‌های ایمنی به‌ویژه در نقاط دارای بارش‌های فصلی و ناگهانی، عامل وقوع این حادثه تلخ بوده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، میثم افشاری، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: حادثه طغیان رودخانه هلیل‌رود عصر روز گذشته به‌دلیل بارش ناگهانی و شدید موسمی در ارتفاعات جیرفت رخ داد که ۱۷ نفر را غافلگیر کرد.

افشاری افزود: امدادگران هلال‌احمر پس از ۱۳ ساعت تلاش و جست‌وجو، پیکر ۱۵ نفر از جان‌باختگان را پیدا کردند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، توضیح داد: حادثه دیدگان که از اتباع بودند به‌صورت خانوادگی در حال کار در داخل باغ بودند و کودکان آن‌ها در حال بازی در حاشیه هلیل رود، اما با افزایش ناگهانی جریان سیلاب، والدین و صاحب باغ برای نجات کودکان اقدام می‌کنند که خودشان نیز گرفتار می‌شوند.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثه، ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های مختلف استان کرمان به محل حادثه اعزام و عملیات جست‌وجو آغاز شد و با توجه به وسعت حادثه بر تعداد نیرو‌های عملیاتی افزوده شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: ۶۴ امدادگر هلال‌احمر در عملیاتی ۱۳ساعته، پیکر ۱۵ نفر شامل ۷ زن، ۷ کودک و یک مرد را پیدا کردند. امدادگران موفق شدند جان ۲ نفر از حادثه‌دیدگان را نیز نجات داده و به مناطق امن منتقل کنند.

افشاری در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های قربانیان، از تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی قدردانی و بر لزوم آمادگی بیشتر مسئولان و امدادگران برای مواجهه با حوادث طبیعی و توجه مردم به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی به ویژه در نقاط دارای بارندگی‌های فصلی و موسمی تأکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: طغیان رودخانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *