گفت‌وگو|

هانی‌زاده: مقاومت لبنان قائم‌ به‌شخص نیست/ لزوم قرار گرفتن رژیم صهیونیستی تحت بند ۷ منشور ملل

7:30 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۹۲۳
هانی‌زاده: مقاومت لبنان قائم‌ به‌شخص نیست/ لزوم قرار گرفتن رژیم صهیونیستی تحت بند ۷ منشور ملل
کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با تاکید بر اینکه مقاومت لبنان شخص‌محور نیست، گفت که حزب‌الله به‌زودی دبیرکل جدید را انتخاب می‌کند و با قدرت بیشتر به مسیر خود در تقابل با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های تروریستی و سیاست ترور خود در هفته‌های اخیر تعدادی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان را به شهادت رسانده است.

در جدیدترین این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داده و سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند.

سیاست ترور رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس خود تاکنون همواره سیاست ترور را دنبال کرده و با حذف مقام‌ها و شخصیت‌های برجسته محور مقاومت سعی در متوقف کردن و از بین بردن آن داشته است.

این ترور نیز مانند ترور‌های گذشته با هدف ضربه زدن به حزب‌الله لبنان صورت گرفته، اما نگاهی به تاریخ ترور‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم هیچ‌گاه با ترور مقام‌ها نتوانسته خللی را در مسیر مقاومت ایجاد کند و یا از توسعه و شکوفایی آن بکاهد.

ترور سیدحسن نصرالله؛ نقض قوانین بین‎المللی

در همین رابطه حسن هانی‎زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌‎وگو با میزان می‌گوید: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ترور سیدحسن نصرالله، یک جنایت بشری و نقض قوانین بین‎المللی است چراکه در کشوری اتفاق افتاد که عضو سازمان ملل است.

وی با اشاره به اینکه در این اقدام، سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را به‎عنوان حامی تروریسم بین‎المللی معرفی کنند، اظهار کرد: سیدحسن نصرالله یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان اسلام در طول ۳ دهه گذشته بود.

حزب‌الله قائم به اشخاص نیست

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه حزب‎الله قائم با اشخاص نیست، تصریح کرد: این حزب یک جنبه خودترمیمی بالایی دارد که می‌تواند به سرعت از این مرحله عبور کند و به‎زودی دبیرکل جدید با توان و قدرت فرماندهی بالا انتخاب خواهد شد و حزب‌الله با قدرت بیشتر به مسیر خود در تقابل با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

هانی‎زاده با یادآوری اینکه ترور سیدحسن نصرالله نمی‌تواند دستاورد نظامی بالایی برای بنیامین نتانیاهو، نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی، داشته باشد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی در طول یک سال پس از عملیات طوفان‌الاقصی نتوانست پیروزی جدیدی در غزه کسب کند و در عین حال با شکست‌های بسیاری هم مواجه شده است.

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگ غزه

کارشناس مسائل منطقه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر بیش از ۴۱ هزار نفر از مردم بیگناه غزه را به شهادت رسانده، دستاوردی نداشته و نتوانسته قواعد درگیری را به نفع خود تغییر دهد و آنچه مسلم است اینکه رژیم صهیونیستی طی این یک سال متحمل خسارات و تلفات گسترده‌ای شده است.

هانی‌زاده تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته در جنگ غزه، ۲ هزار کشته و ۹ هزار زخمی داشته است و ۱۵ هزار نفر از سربازان ذخیره از بدنه ارتش این رژیم فرار کرده‎اند و به‎همین دلیل رژیم صهیونیستی از پناهندگان آفریقایی که طی سال‌های گذشته وارد اراضی اشغالی شده‌اند برای سرکوب مردم غزه استفاده می‌کند و این اقدام برخلاف قوانین بین‌المللی، سازمان ملل و آنرواست.

وی افزود: به نظر می‌رسد که براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه جنگ غزه کرده است؛ در این مدت تمام تاسیسات اقتصادی و مراکز صنعتی در شمال اراضی اشغالی تعطیل شده و این برای اقتصاد رژیم صهیونیستی شکننده خواهد بود.

تاریخ ترور‌های رژیم صهیونیستی

هانی‎زاده، بیان کرد: بعد از شکست‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه متحمل شده، به ترور و حذف فیزیکی فرماندهان و رهبران محور مقاومت روی آورده که البته این امر نمی‌تواند معادله میدانی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در طول بیش از ۷۵ سال گذشته، این رژیم تاکنون ۷ هزار مورد عملیات تروریستی علیه اندیشمندان و مقام‌های عربی و اسلامی و فلسطینی در حوزه‌های مختلف و کشور‌های مختلف مرتکب شده است، گفت: این امر نشان می‌دهد که بنای رژیم صهیونیستی بر ترور اشخاص گذاشته شده است.

این کارشناس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریستی است، بیان کرد: این رژیم با بهره‎گیری از امکاناتی که از کشور‌های اروپایی و آمریکا دریافت می‌کند (چه لجستیکی و چه اطلاعاتی) به ترور شخصیت‌های تاثیرگذار جهان اسلام می‌پردازد.

لزوم اجرای بند ۷ منشور سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با تاکید بر ضرورت اجرای بند ۷ منشور ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل، گفت: این رژیم تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و پیشنهاد‌های آتش‎بس را نیز نپذیرفته است.

وی در توضیح بند ۷ منشور ملل متحد، گفت: هر عضوی که قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و بدون دلیل به کشور‌های دیگر حمله می‌کند، تحت بند ۷ منشور ملل متحد قرار می‌گیرد و بنابراین باید یک ائتلاف جهانی علیه آن تشکیل شود همچنان‌که درباره کشور‌هایی مانند عراق، افغانستان و لیبی هم صورت گرفت؛ این بند بسیار واضح است و هر عضوی که به الگو‌های تعریف‌شده پایبند نباشد مشمول این بند است.

هانی‎زاده در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر نتانیاهو دست به ماجراجویی در منطقه زده است، گفت: نتانیاهو برای انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی تلاش می‌کند تا پای قدرت‌های بزرگ را به یک جنگ منطقه‌ای باز کند و حتی کشور‌های عضو محور مقاومت را هم درگیر یک جنگ شتاب‌زده کند، بنابراین نباید در زمین نتانیاهو بازی کرد و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند و اجازه ندهد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سید حسن نصرالله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *