گزارشی از آمار کاراکتر‌های همجنس‌گرا در آثار هالیوودی

7:55 - 16 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۷۷۱
گزارشی از آمار کاراکتر‌های همجنس‌گرا در آثار هالیوودی
سازمان گلاد به رسم هرسال خود، عملکرد کمپانی‌های هالیوودی در نمایش به زعم این مجموعه صحیح کاراکترها و داستان‌های رنگین‌کمانی را منتشر می‌کند.

خبرگزاری میزان - در گزارشی مشابه در سال گذشته اشاره داشتیم که سازمان گلاد، به‌عنوان بزرگ‌ترین مافیای حمایت از گروه‌های رنگین‌کمانی، هرساله عملکرد کمپانی‌های هالیوودی را بررسی کرده و به میزان ترویج انحرافات جنسی از سوی هر تولیدکننده آمریکایی، نمره مردود تا عالی را منظور می‌کند.

سندیکای سنجش حمایت از همجنس‌گرایی در آمریکا، جوایز سالانه خود را نیز برگزار کرده و به فیلم‌هایی که اهداف این مجموعه را به بهترین نحو پیش می‌برند، جایزه نیز می‌دهد.

گلاد علاوه براینکه عملکرد کمپانی‌های هالیوودی را زیر ذره‌بین می‌گیرد، به آن‌ها در زمینه نحوه به اصطلاح صحیح نشان دادن کاراکترهای رنگین‌کمانی، مشاوره می‌دهد.

چه تعدادی از فیلم‌های آمریکایی کاراکتر همجنس‌گرا دارند؟

کمپانی آمازون، جای دیزنی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را گرفتکمپانی آمازون، جای دیزنی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را گرفت

از میان ۲۵۶ اثر اکران یا پخش شده در پلتفرم‌های آنلاین در سال ۲۰۲۳، هفتاد عنوان حداقل یک کاراکتر همجنس‌گرا داشته است. بر اساس آمار گلاد، این آمار ۱ درصد نسبت به سال گذشته پایین آمده است. البته در سال گذشته، ۳۵۰ اثر سینمایی و مستند مورد بررسی قرار گرفته بود.

مسئله اینجاست که چنین نهادی، بی‌علت محتوای مستند را از آمار امسال حذف نکرده است؛ احتمالا با بررسی آثار مستند، تعداد کاراکتر‌های همجنس‌گرا بیشتر از سال گذشته می‌شد و با روایت ترس‌پراکنی «هر سال اوضاع برای گروه‌های رنگین‌کمانی خراب‌تر می‌شود» هم‌خوانی ندارد. گلاد به‌دفعات در گزارش صد صفحه‌ای خود می‌گوید که باید تعداد کاراکتر و داستان‌های منحرفان جنسی، بیشتر شود.

در مجموع ۱۷۰ کاراکتر همجنس‌گرا در ۷۰ فیلم حضور داشته‌اند. برای مقایسه در سال گذشته، ۲۹۲ کاراکتر رنگین‌کمانی در محصولات توزیع شده در بازار آمریکا حضور داشتند. ۴۶ درصد از آمار امسال را اشخاص غیر سفیدپوست به خود اختصاص داده‌اند. ۵۶ درصد از این افراد مذکر بوده، ۳۹ درصد مونث هستند و ۵ درصد خود را بدون جنسیت معرفی می‌کنند. تنها ۲ کاراکتر ترنس‌جندر در محصولات امسال حضور دارند که نسبت به سال گذشته، ۱۱ نفر کمتر شده است.

یک سوم از کاراکتر‌های همجنس‌گرای امسال، حداقل ۱۰ دقیقه مفید در محصولات سینمایی حضور داشته‌اند.

به زعم گلاد، مسئله نگران‌کننده و «توهین‌آمیز»، عدم حضور پررنگ کاراکتر‌های ترنس‌جندر در محصولات امسال است! این نهاد می‌گوید: «با توجه به اینکه بیش از ششصد لایحه «ضد ترنس‌جندریسم» در سال ۲۰۲۴ در آمریکا مطرح شده است، نباید در محصولات سینمایی، به این افراد توهین شود؛ اما در چند مورد می‌بینیم که کاراکتر‌های (استاندارد مرد یا زن)، کاراکتر‌های ترنس را به تمسخر می‌گیرند که امری بسیار خطرناک است... هالیوود باید داستان‌های عمیق و قدرتمند را از ترنس‌جندر‌ها بگوید.»

مافیای انحرافات جنسی در ادامه یافته‌های خود اشاره داشت که کاراکترهای رنگین‌کمانی، حضور پررنگی در آثار اقتباسی نداشته‌اند. با اینکه روند افزایش تعداد ابرقهرمانان همجنس‌گرا در منبع کتاب و کامیک بوک و غیره، از منظر این نهاد خوب است، اما این کاراکترها آن‌طوری که «شایسته» آنان هست، در محصولات نشان داده نشدند.

گلاد در بخش دیگری از گزارش خود می‌گوید اغلب کاراکترهای همجنس‌گرا، در باکس «بهترین رفیق کاراکتر اصلی» قرار می‌گیرند و داستان‌های عاشقانه حول افراد استاندارد و نرمال می‌چرخد. «خیلی از این کاراکترها صرفا حالت نمایشی دارند.»

در پرونده انحرافات جنسی در دولت، رسانه‌ها و مدارس آمریکایی و اروپایی، به سراغ مقوله ترویج این قبیل از رذایل اخلاقی میان کودکان اشاره داشتیم که لیبرال‌ها و دموکرات‌ها، به دنبال شست‌و‌شوی مغزی کودکان و سوق دادن آن‌ها به سوی انحرافات جنسی هستند. گلاد در تایید این مسئله، می‌گوید: «متاسفانه جای داستان‌های حول کاراکترهای رنگین‌‌کمانی در محتوای کودک خالی است... با اینکه دو فیلم «نیمونا»  و «دبیرستان هیولاها» کاراکترهای همجنس‌گرا قابل قبولی داشت، اما این کاراکترها در باقی آثار، عمیق نبودند... ما در سال گذشته به هالیوود توصیه کردیم که باید تعداد محتوای کودک با تم رنگین‌کمانی را افزایش دهد، اما استودیوهای هالیوودی به‌جای افزایش این کاراکترها، از تعداد آن‌ها کاسته است.

علت اصلی موفقیت «درون و بیرون ۲» در گیشه، عدم ترویج مفاهیم رنگین‌کمانی بود؛ مردم آمریکا، با عدم استقبال از آثار کودکانه مبلغ همجنس‌گرایی، به کمپانی‌های هالیوودی تفهیم کردند که خریدار چنین محصولاتی نیستند. با این حال سازمان گلاد از تولیدکنندگان هالیوودی می‌خواهد که تعداد آثار حاوی پیام‌های منحرفانه را افزایش دهند.

معیار ویتو روسو برای سنجش عملکرد کمپانی‌های هالیوودی برای نشان دادن «صحیح» کاراکترهای همجنس‌گرا

1. کاراکتر مورد قبول در یک محصول سینمایی باید علنا همجنس‌گرا، ترنس‌جندر، مجهول الجنسیت، بدون جنسیت SLGBTQIAP باشد.

2. کاراکتر مورد قبول باید هویت، صفات و روحیات جنسیت خود را دارا بوده و با جنسیت‌های (استاندارد مرد و زن) متفاوت باشد. این کاراکتر باید به‌عنوان جنسیتی که دارد، در محصول نهایی تعریف شود.

3. کاراکتر مورد قبول باید جزو هسته اصلی قصه باشد. به‌گونه‌ای که اگر او را از فیلم حذف کنیم، قصه ناقص می‌شود. نباید صرفا برای ظاهرسازی (رفع تکلیف) از کاراکترهای رنگین‌کمانی استفاده کرد.

4. نباید به کاراکتر مورد قبول، در محصولات سینمایی به‌علت گرایش و جنسیت آن‌ها، توهین شود.

تنها محصولاتی از این «آزمون» نمره قبولی را می‌گیرند که هر چهار ضابطه را رعایت کرده باشند.

نحوه نمره دادن گلاد به کمپانی‌های هالیوودی

کمپانی آمازون، جای دیزنی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را گرفت

سندیکای ترویج انحرافات جنسی، با شش واژه «عالی، خوب، متوسط، ناکافی، ضعیف و مردود» عملکرد هالیوود را ارزیابی می‌کند.

عملکرد کمپانی A24

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۱۶ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۵ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۴ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره ناکافی را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نمره خوب را دریافت کرده بودند. این کمپانی در سال 2022، «همه چیز همه جا به یکباره» را عرضه کرده بود که علاوه براینکه برنده جوایز اصلی اسکار شد، شامل کاراکترهای همجنس‌گرا نیز بود.

عملکرد کمپانی آمازون

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۲۱ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۸ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۶ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره خوب را به آمازون داد و یکی از ثروتمندترین و بزرگترین کمپانی‌های تکنولوژی/سرگرمی در جهان، جایزه بزرگترین منحرف جنسی را از دیزنی ربود. آمازون سال گذشته نمره متوسط را گرفته بود.

آمازون چند جایزه اختصاصی گلاد را نیز برای «دستاوردهایش» در ترویج انحرافات جنسی برده است. تعدادی از محصولات سینمایی شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا از آمازون نیز در اسکار ۲۰۲۴، خوش درخشیدند.

عملکرد کمپانی اپل تی‌وی

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۶ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۱ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و هیچ فیلمی نمره قبولی «ویتو روسو» را نمی‌گیرند.

با این رو گلاد نمره مردودی را به اپل داده است. این کمپانی در سال ۲۰۲۲ نیز نمره ضعیف را گرفته بود.

ناگفته نماند که چون اپل از منظر گلاد در زمینه ترویج انحرافات جنسی خوش ندرخشیده است، به این منظور نیست که این کمپانی آمریکایی، ارزش‌های محافظه‌کارانه داشته و لیبرال نیستند. در واقع اپل در محصولات تلویزیونی خود سردمدار نشان دادن قصه‌های رنگین‌کمانی است!

عملکرد کمپانی لاینزگیت

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۴۰ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۸ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۶ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره ناکافی را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نمره مردود را دریافت کرده بودند.

عملکرد کمپانی یونیورسال

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۳۰ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۶ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۵ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره متوسط را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نمره خوب را دریافت کرده بودند.

گلاد به این علت از عملکرد یونیورسال نسبتا راضی است که چون این کمپانی، یک محصول برای مخاطب کودک و نوجوان را عرضه کرده بودند.

عملکرد کمپانی نتفلیکس

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۴۰ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۱۴ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۱۰ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره متوسط را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نمره متوسط را دریافت کرده بودند.

نتفلیکس نه تنها یک انیمیشن با تم پررنگی از همجنس‌گرایی را در ۲۰۲۳، عرضه کرد بلکه فیلمی حول یک مرد به زعم گلاد «قهرمان» حقوق گروه‌های رنگین‌کمانی را ساخت و به نمایش گذاشت. این فیلم جزو نامزد‌های اصلی اسکار بود و در فصل جوایز، تعدادی پیروزی نیز کسب کرد.

نتفلیکس چند فیلم دیگر از چهره‌های معروف همجنس‌گرا را نیز در این بازه زمانی پخش کرده است. یک فیلم دیگر نیز بر اساس سریال «آخرین پادشاهی» نیز از سوی این پلتفرم عرضه شد و نکته قابل تامل این اثر این است که داستان این فیلم، درباره جنگ میان انگلیسی‌ها و وایکینگ در حدود هزار سال پیش است! نتفلیکس به رسم همیشگی خود، کاراکتر پدر روحانی این فیلم را همجنس‌باز کرد!

عملکرد کمپانی پارامونت

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۲۰ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۵ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۴ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره ناکافی را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نمره متوسط را دریافت کرده بودند.

عملکرد کمپانی سونی

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۳۱ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۷ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۵ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره ناکافی را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نیز نمره ناکافی را دریافت کرده بودند.

با اینکه گلاد از حضور یک زوج همجنس‌گرا در فیلم پرفروش «هرکس به جز تو» خرسند است، اما می‌گوید فیلم Que viva México، به ترنس‌جندرها توهین می‌کند. گویا سندیکای انحرافات جنسی، از اینکه اصلا چنین فیلمی ساخته شده و در آمریکا عرضه شده، بسیار گلایه‌مند است. این نهاد می‌گوید که چنین فیلمی به «ترنس‌جندرهراسی» دامن می‌زند.

البته گلاد از سونی به علت ساختن فیلمی لا حضور کاراکترهای اقلیت‌های نژادی که همجنس‌گرا، تقدیر کرد. یک از این شاهکارهای تاریخ سینما، «نسخه ایرانی» The Persian Version با بکارگیری ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا بوده است. این محصول با عدم استقبال مخاطبان همراه شد و نمره بسیار ضعیفی را در وب‌سایت IMDB به خود اختصاص داده است.

ناگفته نماند که امسال فیلمی درباره زیگموند فروید نیز ساخته شده بود، اما به رسم این روزهای هالیوود، دختر این روان‌شناس معروف را همجنس‌باز کردند.

عملکرد کمپانی دیزنی

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۳۷ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۱۴ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۹ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

دیزنی در سال گذشته، لقب منحرف‌ترین کمپانی سرگرمی در جهان را یدک می‌کشید، اما گلاد نمره ناکافی را امسال به آن‌ها داده است.

یکی از مشکلات گلاد با محصولات سینمایی دیزنی در سال ۲۰۲۳ این است که این ابرکمپانی، هیچ کاراکتر جدید رنگین‌کمانی را به دنیا معرفی نکرده است. آن‌ها صرفا از کاراکتر‌هایی که پیشتر همجنس‌گرایی آن‌ها اعلام شده بود، استفاده کرده‌اند.

با توجه به اینکه دیزنی مالک دنیای ابرقهرمانی مارول بوده و مخاطبان دیزنی را با محصولات کودک و نوجوان می‌شناسند، گلاد توقع بیشتری را از کمپانی باب آیگر دارد. مافیای ترویج انحرافات جنسی مستقیما در خطاب به دیزنی اشاره داشت که حضور کاراکترهای رنگین‌کمانی در محصولات پرهزینه، ناچیز بوده است.

با این حال چند فیلم از دیزنی که نمره قبولی «ویتو روسو» را دریافت کرده‌اند، جوایز اسکار ۲۰۲۴ را نیز به خانه برده‌اند.

عملکرد کمپانی وارنر دیسکاوری

دیزنی جایگاه خود به‌عنوان بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در جهان را به کمپانی آمازون سپرد

از میان ۱۵ فیلمی که این کمپانی در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده است، ۲ اثر شامل کاراکتر‌های همجنس‌گرا بوده و ۱ عنوان نمره قبولی «ویتو روسو» را می‌گیرند.

گلاد نمره ضعیف را به این کمپانی در حالی داده است که آن‌ها در سال گذشته نیز نمره ناکافی را دریافت کرده بودند.

با توجه به اینکه وارنر یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید و عرضه محصولات سینمایی در آمریکا است، گلاد از آن‌ها انتظار دارد تا فیلم‌های رنگین‌کمانی بیشتری را بسازند.

می‌تواند یکی از علل عدم بکارگیری کاراکترها و داستان‌های همجنس‌گرایی در محصولات وارنر این باشد که آن‌ها، شکست‌های متعددی را در چند سال اخیر تجربه کرده‌اند و باید از یک جای کار به بعد، جلوی ضرر را بگیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *