بخش اول

صنعت چند میلیارد دلاری تغییر جنسیت در آمریکا/ راه بی‌بازگشت دستکاری در هورمون‌های بدن

14:50 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۹۸۴
صنعت چند میلیارد دلاری تغییر جنسیت در آمریکا/ راه بی‌بازگشت دستکاری در هورمون‌های بدن
سودآوری بازار تغییر جنسیت به‌ویژه در کودکان، جنبه کمتر پرداخته شده از ترویج انحرافات جنسی در آمریکا است.

خبرگزاری میزان - دموکرات‌ها در آمریکا با همفکری هالیوود در اقدامی حرفه‌ای جهت بهسازی و تغییر ظاهر وحشتناک دستکاری پزشکی در «تغییر جنسیت کودکان» Sex change for minors، تصمیم گرفتند که تا جایگزینی دل‌رحمانه و بی‌آزاری را برای این عبارت پیدا کنند؛ رسانه‌های جریان اصلی آمریکا و وابسته به لیبرال‌ها، این روزها فقط از عبارت «مراقبت‌های پزشکی برای تایید جنسیت» Gender affirming care استفاده می‌کنند و به پیشانی هرکسی که این اعمال را آزار و اذیت کودکان بخواند، برچسب «ترنس‌جندر هراس» می‌زنند.

در پرونده‌ای به اقدامات و نمونه‌هایی از انحرافات جنسی در آمریکا و اروپا اشاره شد. جدای از ترویج این مفاهیم در مدارس و دنیای سرگرمی، سودآور بودن بازار «تغییر جنسیت» نیز جنبه دیگر این مسئله است.

صنعت تغییر جنسیت در آمریکا

بر اساس گزارش موسسه Grand view research، گردش مالی بازار تغییر جنسیت در آمریکا به ۲.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این صنعت سالانه ۱۱ درصد پیشرفت کند، در حالی که نرخ تورم در آمریکا حدود ۴ درصد است. یعنی کسانی که در این بیزنس فعالیت می‌کنند، از تورم جلوتر خواهند افتاد.

صنعت چند میلیارد دلاری تغییر جنسیت در آمریکا/ راه بی‌بازگشت دستکاری در هورمون‌های بدن

 

عمل جراحی برای تغییر جنسیت نیز رو به افزایش بوده و افرادی که با این بحران روانی روبه‌رو شده‌اند، با سرعت بیشتری روی به دستکاری‌های ظاهری می‌آورند. گزارش کلینیک تغییر جنسیت Mount Sinai Center for Transgender Medicine در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از ترنس‌جندر‌های مرد به زن، جراحی نیز کرده‌اند.

حمایت‌های تمام‌جانبه هالیوود و حاکمیت دموکرات، سبب شده است که کلینیک‌های تغییر جنسیت بیشتری در آمریکا تاسیس شوند و چند سالی می‌شود که تغییر جنسیت، تحت پوشش بیمه اوباماکر Obamacare نیز قرار گرفته است. علت دیگر رشد بازار این قبیل از انحرافات، این است که دولت نیز هزینه‌های تغییر جنسیت در کلینیک‌ها را متقبل می‌شود. این اقدام دولت باعث شده است که این صنعت سالانه ۱۱ درصد پیشرفت کند.

صنعت چند میلیارد دلاری تغییر جنسیت در آمریکا/ راه بی‌بازگشت دستکاری در هورمون‌های بدن

(عکس بالا نشانگر افزایش چشمگیر کلینیک‌های تغییر جنسیت در بازه پانزده ساله است)

بیمه‌های آمریکایی Unicare و Aetna جراحی‌هایی نظیر «خارج کردن رحم» به این جهت که زنان دیگر عادت ماهانه نداشته باشند، «خارج کردن تخمک‌ها» و «خارج کردن بیضه‌ها» را تحت پوشش قرار می‌دهند.

دانشکده حقوق در دانشگاه UCLA طی گزارشی منتشر کرد که ۲.۷ میلیون فرد رنگین‌کمانی، تحت پوشش بیمه فدرال قرار داشته و ۶۰ درصد از آن‌ها به خدمات بیمه برای جراحی‌های تغییر جنسیت دسترسی دارند.

انواع جراحی‌های تغییر جنسیت در آمریکا

۲۰ درصد از درآمد در بازار تغییر جنسیت در سال ۲۰۲۲ را «بریدن سینه» به خود اختصاص داده بود.

در گزارشی اشاره شد که تغییر جنسیت در کودکان آمریکایی نیز در چند سال اخیر روند روبه رشدی داشته است؛ در بازه سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ۷۷۶ دختر زیر ۱۷ سال اقدام به بریدن سینه‌های خود کردند.

۱۳ درصد از درآمد در بازار تغییر جنسیت در سال ۲۰۲۲ نیز به گذاشتن سینه اختصاص داشته است، موسسه Grand view research پیش‌بینی می‌کند که این عمل جراحی، بیشترین رشد متقاضی را تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهد.

درآمد بازار تغییر جنسیت از زن به مرد، بیشتر از مرد به زن بوده و ۵۹ درصد را در سال ۲۰۲۲ شامل می‌شود. به زعم محققان این موسسه، علت رشد متقاضیان دستکاری‌های جنسی، پیشرفت در عمل‌های جراحی بوده است. هیئت جراحان پلاستیک آمریکا در آماری اعلام کرد که میزان تغییر جنسیت از زن به مرد در سال ۲۰۲۰، ۱۳ درصد بیشتر شده است.

صنعت چند میلیارد دلاری تغییر جنسیت در آمریکا/ راه بی‌بازگشت دستکاری در هورمون‌های بدن

لزوما تمامی زنانی که اقدام به بریدن سینه‌های خود می‌کنند، قصد تغییر جنسیت را نداشته و بخشی از آن‌ها، صرفاً فمینیست‌های افراطی هستند؛ اما تمامی مردانی که به سراغ دستکاری جنسی می‌روند، قصد تغییر جنسیت خود را دارند. موسسه Grand view research در ادامه گزارش خود عنوان کرد که بازار تغییر جنسیت مرد به زن، بیشترین رشد اقتصادی را تا سال ۲۰۳۰ خواهد داشت.

یک کلینیک آمریکایی در گزارش سال ۲۰۲۱ خود اعلام داشت که از میان ۸۶۱ عمل تغییر جنسیتی که انجام داده، ۶۳۹ مورد جهت زنانه‌سازی بوده است و با توجه به حمایت‌های دولت آمریکا از این دست‌کاری‌ها، متقاضیان زنانه‌سازی افزایش خواهد یافت.

این موسسه در جمع‌بندی پیش‌بینی خود می‌گوید که درآمد بازار تغییر جنست در آمریکا، به ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

راه بی‌بازگشت تغییر جنسیت با استفاده هورمون‌ بلاکرها و تغییر دستگاه تناسلی

در دورانی که کشورهای اروپایی تا حدودی ترمز تغییر جنسیت با استفاده از هورمون بلاکرها و دست‌کاری در اندام تناسلی در افراد زیر سن قانونی را کشیده‌اند، آمار یاد شده در بالا نشان می‌دهد که این صنعت در آمریکا با قدرت ادامه خواهد داد؛ اما مسئله این است که تعدادی از محققان پزشکی بالاخره جرات پیدا کردند و بر اخلاف ادعای حامیان گروه‌های جنسی نوظهور، در گزارشی اعلام داشتند که هورمون بلاکر‌ها، مسیری بی‌بازگشت خواهد بود.

مادر یکی از این افراد زیر سن قانونی که هورمون بلاکر دریافت کرده است به نیویورک تایمز گفت: «ما در ابتدا فکر می‌کردیم که به فرزندان کمک می‌کنیم (یعنی به او در تغییر جنسیت کمک کردیم) اما پس از دو سال مجبور شدیم که این به او هورمون بلاکر ندهیم. چون فرزندمان با کاهش شدید تراکم استخوانی روبه‌رو شده بود.»

بیشترین میزان رشد اندام‌های بدن در دوران بلوغ رخ می‌دهد و دریافت هورمون بلاکر، جدای از کاهش تراکم استخوان و ضعف اسکلتی، جلوی رشد دیگر اندام‌ها را نیز می‌گیرد. این تحقیقات نشان می‌دهد که رشد مغز این افراد هم مختل شده و توانایی ادراک و هوش نوجوانان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

معضل آمریکایی‌ها این است که نوجوانان می‌توانند بدون اجازه پدر و مادر خود و صرفا با مراجعه به کلینیک‌های تغییر جنسیت در شهرهای دموکرات، هورمون بلاکر دریافت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *