عراقچی: نتیجه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان تسریع زوال رژیم صهیونیستی است

8:45 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۵۶۸
عراقچی: نتیجه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان تسریع زوال رژیم صهیونیستی است
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله لبنان، مسلما هیچ آینده‌ای در منطقه نخواهد داشت، تصریح کرد: نتیجه طبیعی کاری که کردند، تسریع در زوال رژیم صهیونیستی بود.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در پایان سفر به نیویورک در گفت‌وگویی تصریح کرد که شهادت شهید نصرالله خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: خون شهید نصرالله ضامن قوت بیشتر حزب‌الله و رویش‌های بیشتر خواهد بود؛ من شهادت فرمانده بزرگ مقاومت را تسلیت می‌گویم؛ مسلما این شهادت ضایعه بزرگی است، اما هیچ خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با این کاری که انجام داد، مسلما هیچ آینده‌ای در منطقه نخواهد داشت؛ نتیجه طبیعی کاری که کردند، تسریع در زوال رژیم صهیونیستی بود.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، از نظر ما آمریکا شریک این جنایت است و به هیچ‌وجه خود را نمی‌تواند از این واقعیت جدا کند.

عراقچی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، اعلام کرد: شورای امنیت ثابت کرده که توانایی حل مشکلات را ندارد.

وی گفت: از دیروز عصر به وقت نیویورک که این خبر (شهادت سیدحسن نصرالله) واصل شد، تلاش‌های زیادی را انجام دادیم؛ در دیدار با دبیران‌کل سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی درخواست ورود این ۲ نهاد به موضوع را کردم؛ شورای امنیت ثابت کرده که توانایی حل این مشکلات را ندارد.

وزیر امور خارجه درباره رایزنی خود با آنتونیو گوترش، گفت: به دبیرکل سازمان ملل صراحتا عرض کردم که ایشان باید صدای جامعه ملل باشد و باید مساعی خود را به‌کار گیرد و جامعه بین‌الملل را باید به سمت توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی هدایت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *