ظرفیت‌های متنوع گردشگری؛ منطقه توچال را متمایز کرده است/شکوفایی حوزه توریسم نیازمند برنامه ریزی صحیح است

14:25 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۹۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
ظرفیت‌های متنوع گردشگری؛ منطقه توچال را متمایز کرده است/شکوفایی حوزه توریسم نیازمند برنامه ریزی صحیح است
مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، در آستانه روز گردشگری گفت: این مجموعه ضمن دارا بودن حوزه زیستی و طبیعی منحصر بفرد در حوزه گردشگری زمستانه نیز در کشور پیشتاز است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال، مهندس روح الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، با اشاره به اینکه امروز صنعت توریسم و گردشگری یکی از ارکان مهم توسعه در کشور‌ها محسوب می‌شود، گفت: توجه به حوزه گردشگری به دو دلیل؛ اقتصادی و اثرات فرهنگی اجتماعی آن قوت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه باید برای رسیدن به سهم مطلوب در گردشگری جهانی برنامه ریزی منظمی داشت، تصریح کرد: تقویت زیر ساخت ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و اجرای برنامه‌های صحیح و عملی در حوزه جذب گردشگر می‌تواند به شکوفایی حوزه توریسم کمک کند. 

امداد، بیان کرد: منابع فرهنگی و تاریخی یکی از فراگیرترین و رو به رشدترین بخش‌های صنعت گردشگری عصر حاضر است و در جایگاه بعدی نیز منابع طبیعی و پتانسیل‌های زیستی یکی مهم‌ترین حوزه‌های گردشگری محسوب می‌شوند که امروز با عنوان اکوتوریسم شناخته می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه مجموعه تفریحی ورزشی توچال چند ظرفیت و پتانسیل گردشگری را همزمان دارد، گفت: این مجموعه ضمن دارا بودن حوزه زیستی و طبیعی منحصر بفرد در حوزه گردشگری زمستانه نیز در کشور پیشتاز است. 

مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، با اشاره به خط تله کابین توچال در پایتخت، گفت: خط تله کابین توچال جزو طولانی‌ترین خطوط کابلراهی دنیاست.

وی عنوان کرد: وجود تله کابین، تله سی یژ، سورتمه، هتل، کلبه‌های چوبی، پیست بین المللی اسکی، جاده زیبای پیاده روی و سایر امکانات تفریحی و ورزشی توچال را به یکی از بزرگترین اماکن تفریحی تهران تبدیل کرده است.

مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، گفت: سال گذشته نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تمام خطوط و کابین‌های این مجموعه نوسازی شد و ایستگاه‌های دو، پنج و هفت نیز به لحاظ ظرفیت و ارائه خدمات به گردشگران توسعه پیدا کرد.
وی به توسعه شهربازی توچال اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردمی ایجاد تفریح و سرگرمی‌های جذاب برای کودکان است که در طرح توسعه شهربازی توچال با خرید وسایل بازی جدید، مهیج و ایمن این امر محقق شد.
امداد با اشاره به جذابیت گردشگری ورزشی که در توچال وجود دارد، عنوان کرد: آکادمی تنیس توچال بصورت تخصصی امکان اجاره زمین‌های چمن، خاکی، سرپوشیده را برای مراجعه کنندگان عزیز بصورت دو نفره و یا گروهی فراهم آورده است.

مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، از اضافه شدن بخش ورزش پدل به مجموعه خبرداد و افزود: پدل یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های راکتی است که ترکیبی از تنیس، اسکواش و بدمینتون است.

وی با اشاره به حضور سالانه ۴ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از ۲۰ ملیت دنیا در توچال، بیان کرد: ما در تمام ایام سال پذیرای گردشگران عزیز داخلی و خارجی هستیم چراکه ظرفیت‌های مجموعه توچال در دیگر ایام سال نیز اعم از کوهنوردی، شهربازی، تله کابین، جاده سلامتی فعال است.

امداد، در پایان با دعوت از هم وطنان عزیز برای حضور در این منطقه گردشگری گفت: امیدوارم در این مجموعه بتوانیم لحظات خوب و خوشی را برای همشهریان و گردشگران داخلی و خارجی رقم بزنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *