رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» همزمان با روز جهانی گردشگری برگزار می‌شود

13:48 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۸۲
رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» همزمان با روز جهانی گردشگری برگزار می‌شود
رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، ۵ و ۶ مهر ۱۴۰۳ همزمان با روز جهانی گردشگری برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، توسط موسسه ایران تراول شاتس در راستای شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴ که توسط سازمان جهانی گردشگری ملل متحد "گردشگری و صلح" نامگذاری شده در منطقه پیست اسکی دیزین و با حضور ده‌ها شرکت کننده برگزار می‌شود.

در این کمپ، از میان دهها فیلم رسیده به دبیرخانه، پنج فیلم منتخب به نام‌های «باران آسمان‌های بدون ابر» به کارگردانی «پریسا باجلان»، «داستان‌های خاورمیانه، پدر» به کارگردانی «محمدرضا دقاق»، «چمدان» به کارگردانی «سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی»، «منفی چهل درجه» به کارگردانی «شکیبا علی حسینی» و فیلم «وقتی رویا نباشد» به کارگردانی «سینا زارع» به نمایش در می‌آیند.

اعضای هیات انتخاب فیلم های رسیده به کمپ فیلم، صلح و سفر، آقایان هادی آفریده، علی شاه‌محمدی و خانم شادی گنجی هستند.

در این کمپ از «مهوش شیخ اسلامی» به عنوان یکی از پیشکسوتان و فعالان سینمای مستند تقدیر خواهد شد. همچنین رامین حیدری فاروقی کارشناسی کارگردانی سینما، کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر و دکتری فلسفهٔ‌هنر از دیگر مهمانان ویژه این کمپ هستند.

در کارگاه انتقال تجربه فیلمسازان سفر «کمپ فیلم، صلح و سفر»، جعفر میر اشرفی، وحید مال‌میر و مجید عرفانیان با شرکت کنندگان گفت‌وگو می‌کنند.

شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴ بر نقش اساسی گردشگری در تقویت تبادل فرهنگی و درک متقابل که می‌تواند به صلح جهانی کمک کند، تأکید دارد. تمرکز این شعار بر استفاده از گردشگری به عنوان پلی بین فرهنگ‌های مختلف، ترویج دوستی و کاهش درگیری‌ها است.

برگزار کننده این رویداد یک گروه فیلمسازی سفر پیشگام است که با تعهد عمیق به نمایش قدرت سفر به عنوان نیرویی برای صلح و درک فرهنگی فعالیت می‌کند. این گروه بر این باور است که گردشگری می‌تواند پیوندها را تقویت کرده، به هم‌زیستی جهانی کمک کند.

برنامه‌های «کمپ فیلم، صلح و سفر» با رویکرد تجربه محور و تعاملی برای مخاطب طراحی شده‌اند و علاوه بر این‌که به موضوعات مورد نظر رویداد می‌پردازند، با فضای طبیعت محل برگزاری نیز همگونند. مکاشفه طبیعت دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز با همراهی راهنمایان محلی و تجربه پخت و صرف نان و پنیر و دمنوش محلی در طبیعت، سخنرانیان در باب معنای سفر و نقش آن در صلح درونی سخن و همچنین تقویت صلح و درک جهانی از دیگر ویژه برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

درک متقابل بین شرکت‌کنندگان با پیشینه‌های فرهنگی مختلف، تأثیر آموزشی از طریق کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و ایجاد فرصت‌های آموزشی و معاشرت با جوامع محلی و شرکت‌کنندگان بین‌المللی از جمله دستاوردهای «کمپ فیلم، صلح و سفر» است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *