هانی زاده: به نظر نمی‌رسد نتانیاهو طرح آتش بس موقت با حزب الله لبنان را بی قید و شرط بپذیرد

13:55 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
هانی زاده: به نظر نمی‌رسد نتانیاهو طرح آتش بس موقت با حزب الله لبنان را بی قید و شرط بپذیرد
کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه به نظر نمی رسد نتانیاهو طرح آتش بس موقت با حزب الله لبنان را بی قید و شرط بپذیرد‌، گفت: احتمال این است که رژیم صهیونیستی در آینده دست به ماجراجویی بیشتری علیه مردم جنوب لبنان بزند.

خبرگزاری میزان_ حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در خصوص طرح آتش بس موقت ۲۱ روزه بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا، فرانسه و متحدان اصلی آن ها مطرح شده است، گفت: حزب الله با توجه به اقدامات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران مردم بی گناه حومه بیروت و جنوب لبنان، سازوکارهای لازم را برای تقابل با رژیم صهیونیستی در نظر گرفته است و به همین دلیل طی روزهای اخیر با استفاده از امکانات خود توانست بخش مهمی از بدنه ارتش سوم رژیم صهیونیستی را در شمال اراضی اشغالی زمین گیر و منهدم کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نگاه ها متوجه طرحی است که فرانسه مطرح کرده است، بیان داشت: اگر این طرح عملیاتی شود  گشایشی در وضعیت غزه و جنوب لبنان پیش خواهد آمد اما به نظر نمی رسد که بنیامین نتانیاهو‌، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این شرایط‌، آتش بس را بدون قید و شرط بپذیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا ادامه داد: با توجه به اینکه نتانیاهو در غزه نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد و محاسبات میدانی همچنان به نفع حماس و محور مقاومت است، هم اکنون متوجه جنوب لبنان شده و سعی می کند حزب الله را به طور مستقیم درگیر جنگ کند و این جنبش مبارز اسلامی را فلج کند و به همین دلیل بمباران ها نوعاً متوجه مردم غیرنظامی شده است تا کل لبنان را درگیر کند. 

هانی زاده افزود: به نظر می رسد امیدی به پایان درگیری ها و برقراری یک آتش بس موقت وجود ندارد و احتمال این است که رژیم صهیونیستی در آینده دست به ماجراجویی بیشتری علیه مردم جنوب لبنان بزند.

وی در ادامه در خصوص میزان تاب آوری رژیم صهیونیستی در مقابل فشارهای اقتصادی و نظامی که به او وارد می شود گفت: رژیم صهیونیستی پس از نزدیک به یک سال از عملیات طوفان الاقصی وارد یک چرخه فروپاشی تدریجی به لحاظ نظامی، اجتماعی و اقتصادی شده است.

هانی زاده ادامه داد: هم اکنون تقریباً نیمی از اراضی اشغالی درگیر جنگ و تمام تجهیزات صنعتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در بخش های مهمی از اراضی اشغالی تعطیل شده و بیش از یک میلیون نفر در پناهگاه ها هستند. اقدام رژیم صهیونیستی علیه منطقه و جنوب لبنان  نوعی خودزنی و فرار به جلو است، این رژیم قادر به اداره میدانی غزه نیست و سعی می کند با استفاده از هواپیماها و بمباران ها معادله را تغییر و شرایطی فراهم کند که اگر قرار باشد آتش بسی در آینده صورت بگیرد با شرایط نتانیاهو باشد.

این کارشناس سیاسی مسائل غرب آسیا اذعان داشت: وضعیت در اراضی اشغالی فلج است، رژیم صهیونیستی قادر به اداره میدان نیست و تنها از هواپیماهای پیشرفته برای بمباران کور و وحشیانه استفاده می کند که این اقدام در تغییر معادله خیلی مؤثر نخواهد بود هرچند مردم غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان آسیب می بینند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *