آیت الله موحدی کرمانی: لازم است هرچه زودتر آتش جنگ در منطقه خاموش شود/اکنون جبهه مقاومت از هر زمان منسجم‌تر و قوی‌تر است

10:38 - 05 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۱۲۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
آیت الله موحدی کرمانی: لازم است هرچه زودتر آتش جنگ در منطقه خاموش شود/اکنون جبهه مقاومت از هر زمان منسجم‌تر و قوی‌تر است
رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به اینکه لازم است هرچه زودتر آتش جنگ در منطقه خاموش شود، گفت: اکنون جبهه مقاومت از هر زمان منسجم‌تر و قوی‌تر بوده و با ظرفیت‌هایی که حزب الله دارد و بخشی از توان خود را در زدن موشک بالستیک به مرکز جاسوسی رژیم غاصب در نزدیکی تل‌آویو، پایتخت رژیم اشغالگر را به لرزه درآورده و به حول و قوه الهی توان شکست رژیم خون آشام را دارد.

خبرگزاری میزان - نخستین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم صبح امروز با حضور جمعی از نمایندگان این مجلس در تهران در حال برگزاری است. در ابتدای این نشست آیت الله موحدی کرمانی در سخنانی گفت: لازم است هرچه زودتر آتش جنگ در منطقه خاموش شود.

متن کامل سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین.

خدمت اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری عرض سلام و خیر مقدم دارم و از آقایان که زحمت کشیدند و از راه‌های دور و نزدیک تشریف آوردند تا بتوانیم در عمل به وظیفه و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۵ آیین نامه داخلی خودمان، اولین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها در دوره ششم خبرگان را تشکیل بدهیم تشکر و قدردانی میکنم.

در ابتدا لازم می‌دانم از حضرت امام «رضوان الله علیه» و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه غیورمردان ارتش و سپاه که در عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، جانانه و بی وقفه ۴۲ ساعت نبرد کردند و توانستند ۱۵۰ کیلومتر از سرزمین اشغال شده ما مخصوصاً بندر آبادان را از محاصره دشمن بعثی آزاد کنند یاد کنیم و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر روح امام بزرگوار و شهیدان جنگ تحمیلی سلام و صلوات نثار کنیم.

اینجا جا دارد بار دیگر غم و اندوه و همدردی خودمان را با خانواده‌های کارگران زحمتکش معدن زغال سنگ طبس اعلام کنیم و از درگاه خداوند برای جان باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مصدومان آن صحت و عافیت مسئلت می‌نمائیم.

در اینجا اشاره به چند نکته را ضروری می‌دانم:

۱ ـ رژیم صهیونیستی بعد از جنایات بی شمار در عزه و شهادت بیش از چهل هزار نفر که اکثرا آنان زنان و کودکان هستند، به لبنان حمله کرده و تعداد قابل توجهی از مردم بی سلاح را به خاک و خون کشیده که تاکنون بیش از ۶۲۰ نفر شهید و تعدادی زیاد هم مجروح و آواره شدند.

۲ ـ هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز به لبنان، ایجاد امنیت در شمال سرزمین اشغالی برای بازگرداند آوارگان بود که به علت محاسبات غلط و حملات مؤثر حزب الله به حیفا و تل‌آویو ناامنی و آوارگی صهیونیست‌ها به دیگر شهر‌های سرزمین ا شغالی هم توسعه یافته است.

۳ ـ حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی باعث ادامه تجاوزگری رژیم اشغالگر شده و منطقه را در معرض گسترش جنگ قرار داده و لازم است هر چه زودتر آتش جنگ خاموش شود.

۴ ـ اکنون جبهه مقاومت از هر زمان منسجم‌تر و قوی‌تر بوده و با ظرفیت‌هایی که حزب الله دارد و بخشی از توان خود را در زدن موشک بالستیک به مرکز جاسوسی رژیم غاصب در نزدیکی تل‌آویو، پایتخت رژیم اشغالگر را به لرزه درآورده و به حول و قوه الهی توان شکست رژیم خون آشام را دارد.

۵ ـ اینجانب با تشکر از مراجع بزرگوار و حوزه‌های علمیه و فضلا و طلاب بسیاری از شهر‌ها در حمایت از حزب الله مردم مظلوم لبنان و غزه، امیدوارم علمای کشور‌های اسلامی یک صدا رژیم غاصب را محکوم و زمینه حمایت سران کشورهایشان را برای حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی فراهم نمایند.

نکته دیگر مسأله اقتصاد و معیشت مردم است که نیاز است همه قوای کشور به ویژه دولت محترم با پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" و اعتمادی که مردم با رأی خود به رئیس دولت کردند واقعا هر چه سریعتر اقدامی کنند برای کاهش فشار به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه؛ البته دولت باید برنامه‌های میان مدت و بلند مدت داشته باشد در همه زمینه ها، ولی آنچه الان مردم را رنج می‌دهد مسأله گرانی و تورم است که دولت باید با برنامه ریزی‌های دقیق و مشورت با کارشناسان خبره و دلسوز در کوتاه مدت تغییری ایجاد کند و امیدی در جامعه بوجود آورد.
 آقای رئیس جمهور که بحمدلله نشان دادند به آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت به ویژه امیرالمومنین "سلام الله علیه" و آموزه‌های دینی و مذهبی توجه دارند لابد عنایت دارند که رأی و اعتماد مردم علاوه بر ابعاد حقوقی و اخلاقی به لحاظ شرعی ضمان آور است؛ لذا از باب «وَذَکِّر فَإِنَّ ٱلذِّکرَى تَنفَعُ ٱلمُؤمِنِینَ» می‌گوییم باید توجه داشته باشند که در تصمیم گیری ها، موضع گیری ها، عزل و نصب‌ها و اجرای برنامه‌ها علاوه بر پیشگاه خداوند در مقابل مردم نیز مسؤول هستند. در هر صورت ما برای موفقیت و پیروزی ایشان و سربلندی کشورمان دعا می‌کنیم و امیدواریم سفر آقای رئیس جمهور به سازمان ملل هم عرصه نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده باشد و دستاورد‌های سیاسی و اقتصادی مطلوب و مبتنی بر اصول ثابت نظام و خط مشی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری برای کشور و نظام به دنبال داشته باشد. بیش از این مصدع وقت آقایان نمی‌شوم. ضمنا آنچه در یکی از جلسات فرعی سازمان ملل اتفاق افتاد که در صورت صحت انتساب یک فلته بیش نبود.

لازم است از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه که زحمت کشیدند، آمدند و این جلسه ما را منعکس می‌کنند تشکر و قدردانی کنم. ان شاء الله موفق باشید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *