ظفرقندی: فرهنگ دفاع مقدس باید سرلوحه جامعه پزشکی قرار گیرد

21:34 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۷۲
ظفرقندی: فرهنگ دفاع مقدس باید سرلوحه جامعه پزشکی قرار گیرد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید سرلوحه جامعه پزشکی قرار گیرد، به ذکر خاطره‌ای از درمان دست شهید خرازی در عملیات خیبر توسط خود پرداخت.

خبرگزاری میزان - محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (۴ مهرماه) در آیین سنگر حیات که به منظور یادبود حضور ایثارگرانه جامعه پزشکی در دفاع مقدس در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس به قیمت خون هزاران شهید گلگون کفن و جانبازی مردم قهرمان ایران حاصل شده و همه باید برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید بکوشیم.

وی با اشاره به حضور جامعه پزشکی و کادر درمان در ۸ سال دفاع مقدس دوشادوش دلاورمردان نظامی و بسیجی کشورمان گفت: افتخار جامعه پزشکی این است که در شرایط حساسی همچون دفاع مقدس کنار مردم بوده است و این پیوند را در همه گیری کرونا مجددا بازاحیا کرد و نشان داد که تا پای جان برای جان مردم تلاش می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مردم را عامل اصلی موفقیت ایران در عرصه‌های گوناگون برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مردم نبودند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شد ما هرچه داریم از مردم است و همه ما باید تلاش کنیم که در خدمت به مردم در جهت حل مشکلات آنان بکوشیم.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه کادر درمان در دفاع مقدس زمان رسیدن بر بالین مجروحان جنگی را کاهش داد، گفت: جامعه پزشکی تا می‌توانست خود را به مجروحان جنگی نزدیک می‌کرد تا بتواند دقایق طلایی درمان رزمندگان گرانقدر را از دست ندهد چرا که عامل شهادت بسیاری از رزمندگان سرافراز ما خونریزی بود.

وی با اشاره به تلاش سردار فتحیان رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در توزیع امکانات به بیمارستان‌های صحرایی در دفاع مقدس گفت: در اوایل جنگ بیمارستان صحرایی وجود نداشت، اما با همت همه در اواخر جنگ بیش از ۵۰ بیمارستان صحرایی دایر شد.

ظفرقندی به ذکر خاطره‌ای از مداوای دست شهید حسین خرازی در عملیات خیبر اشاره و خاطرنشان کرد: اگر نیم ساعت دیرتر به شهید خرازی رسیدگی می‌شد ایشان قطعا در همان عملیات به دلیل شدت خونریزی شهید می‌شد؛ وقتی خونریزی وی را کنترل و مداوا به پایان رسید اولین سوالی که ایشان از بنده پرسید این بود: "بچه‌های من (همرزمان) چه شدند؟ " و اساس موفقیت ما در جنگ همین بود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی ۱۳۶۵ اشاره و خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای ۵ تعداد و شدت جراحت مجروحین به قدری بود که جامعه پزشکی و کادر درمان ما ۷۲ ساعت بیدار ماند و به مداوای مجروحین پرداخت.

در عملیات کربلای ۴ نیز کادر درمان تلاش کرد برای درمان مجروحین خود را به خط مقدم برساند.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید تا ابد زنده بماند، گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید سرلوحه جامعه پزشکی ما قرار گیرد چرا که این فرهنگ به کار پزشکی و درمان ارزش بخشید.

گفتنی است، آیین سنگر حیات با حضور ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس هیئت امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، سردار فتحیان، رئیس این موسسه، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از مدیران و ایثارگران وزارت بهداشت، امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *