مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر: درآمد سالانه شهرداری از مجموعه با‌م‌لند ۲۰۰ میلیارد تومان است

15:36 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۱۵
مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر: درآمد سالانه شهرداری از مجموعه با‌م‌لند ۲۰۰ میلیارد تومان است
مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر ، مهمترین مشکل این منطقه را عدم مدیریت یکپارچه توصیف کرد و گفت: از محل اجاره مغازه‌های بام‌لند سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شده است.

خبرگزاری میزان - مجید قادری آذر در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مجتمع گردشگری بام‌لند در جمع خبرنگاران، گفت: مجموعه بام‌لند از افتخارات مدیریت شهری است و از زمانی که شهرداری متولی امر شد، مشکلات عدیده‌ای، چون نوسانات برقی، آب شرب و... در این منطقه حل شد و این مهم از جمله امور منحصر به فرد مدیریت شهری بود.

این مقام مسئول مبحث مدیریت یکپارچه را مهمترین مشکل مدیریت شهری در این منطقه توصیف کرد و گفت: این دریاچه در این وسعت در خاورمیانه منحصربه فرد بود. در ابتدا قرار بود که کارکرد اصلی این منطقه گردشگری باشد که اکنون در کنار آن درآمد پایداری نیز برای شهر تهران تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت بام‌لند و نگاه ویژه در جهت حل مشکلات گذشته تاکید کرد: رویکرد ما این است که بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا واحد‌ها و کسبه‌های موجود در بام‌لند سود و انتفاع داشته باشند و شهروندان نیز با مراجعه به این منطقه رضایت کامل را داشته باشند.

قادری آذر با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای و مکرر اعضای شورای شهر تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس و بام‌لند گفت: فضایی در این محدوده فراهم شده تا شهروندان علاوه بر خرید اقلام مورد نیاز خود با قیمت مناسب و کیفیت خوب فضای تفریحی و گردشگری را نیز تجربه کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ که از سوی رهبر انقلاب به سال جهش تولید نامگذاری شده است هدف‌گذاری مجموعه بام‌لند، حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کالای مرغوب ایرانی است.

قادری آذر گفت: مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس تمام اهداف شهرداری را در این منطقه به ثمر خواهد رساند و عدم مدیریت یکپارچه و اداره جزیره‌ای آن مهمترین چالش پیش روی ماست.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر، مشکل پارکینگ و محل پارک خودرو‌ها را مهمترین معضل در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس توصیف کرد و گفت: در غرب دریاچه خلیج فارس و سایر قسمت‌های این دریاچه مشکل جدی در بحث پارکینگ وجود ندارد، جهت تامین پارکینگ در محدوده بام‌لند طرحی در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تهیه شده تا بتوانیم با همکاری شهرداری منطقه ۲۲، پارکینگ مورد نظر را در این محدوده تامین کنیم.

قادری‌آذر در ادامه به قرارداد پیشین این مجتمع گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ قراردادی با شرکتی منعقد شد که در ادامه در سال ۹۶ الی ۹۷ مسائلی در قرارداد منجر شد که شهرداری با طرح یک دعوای حقوقی و البته محقق نشدن مفاد اصلی این قرارداد، سرانجام در سال ۱۴۰۳، مالکیت مجموعه بام‌لند را از شرکت مذکور باز پس گرفته و به روزآوری آن اقدام کند.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر در تشریح مجموعه با‌م‌لند توضیح داد: بیش از ۱۳۰ واحد تجاری در این مجموعه وجود دارد که برخی از آن‌ها متراژ پایین و برخی دیگر نیز مترار بالا هستند، ماهیانه ۱۸ میلیارد تومان درآمد از محل اجاره مغازه‌های بام‌لند در اختیار شهرداری تهران قرار دارد و سالیانه این رقم به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که خود سبب یک درآمد پایدار برای شهرداری شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *